Samsung avtäcker Galaxy S8 och S8+

Permalänk
Medlem

Ja, inget dual-SIM så den går bort direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Någon S8 blir det absolut inte här. körde med deras Note lur förut och det var ju inget man blev upphetsad av och har sedan dess haft dom flesta märkena, för att för ett tag sedan testa S7 Edge och det gjorde så att jag aldrig mer kommer titta på en Samsung lur igen (Vilket j***A skräp) Men vist ser den rätt så bra ut och det är säkert folk som kommer att älska den

På vilket sett är dom skräp?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Är det inte dags att lämna allt lägre än 4000MAh bakom sig nu?
Titta bara på några av de "alternativa" tillverkarna.

Det har kvittat om jag har haft en telefon med 4000mAh eller 3000mAh batteri, jag har lik förbannat behövt ladda den på kvällarna. Måste nog upp i runt 8000-10000mAh för att inte behöva ladda varje dag, och vill du ha en sån klump i fickan så finns det både skal med inbyggt batteri samt powerbanks.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Är inte så intresserad av de här enheterna då jag inte ens skulle överväga att lägga 8000kr på en telefon.
MEN! En fundering jag har är hur Google kommer förhålla sig till dessa enheter (samt LG G6)? Jag tänker på några av Androids grundläggande GUI-element som i princip är anpassade för skärmar på ~3.2" i 16:9. Kommer det ens vara möjligt att nå toppen av skärmen med 1 hand med de här telefonerna?

- Oktober 2008: HTC Hero, höjd: 118mm
- Mars 2017: Samsung Galaxy S8+, höjd: 160mm

Telefonerna har blivit uppemot 4,2cm längre på höjden men ändå ligger kryss-knappar, menyknappar och notification drawern högst upp på skärmen. Detta är redan ett bekymmer för mig med min OnePlus 3, hur blir det då i framtiden?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Telefon??? Det fanns på 90 talet. Nu har man en multimediamaskin som får plats i fickan, som ersätter underskrifter, betalkort, datorer, kameror, fotoalbum osv osv. Att de dessutom har en ringfunktion är bara en petitess.
Nä, Telefon kan man inte kalla dessa magiska prylar och de är värda varenda krona.

Huvudet på spiken!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Okej, trodde du hade ett seriöst alternativ. Nåja, Honor 8 är en jättefin telefon för sitt pris. Men jag har lite större krav på framförallt fotandet än en "Svensson" så den går tyvärr bort. Sen är jag mycket ute i naturen så IP-klassning är för mig ett stort plus, även om det går att skaffa skal och annat tjafs för att skydda telefonen.

Är då man köper en honor och en systemkamera för resterande pengar med ett objektiv så man kan ta riktiga bilder sen brukar IP-klassning inte skydda om man tappar telefonen i en sten eller något så skal kommer man ha oavsett om man är rädd om telefonen och du kan fortfarande få bra bilder med en honor 8

Och jag förstår varför den kostar som den gör och säger inte att dom är dåliga men tycker mobiler idag är så pass bra i medelklassen att det är svårt att ärligt motivera så dyra modeller med mer än det är roligt med något nytt...som inte känns nytt efter 3 dagar för det är ungefär same shit som gårdagens och ser lika ut och trots dom är bättre är det inte gigantisk skillnad som det varit förut från 1 kärna till 2 eller 1gb ram till 2gb o.s.v

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Är då man köper en honor och en systemkamera för resterande pengar med ett objektiv så man kan ta riktiga bilder sen brukar IP-klassning inte skydda om man tappar telefonen i en sten eller något så skal kommer man ha oavsett om man är rädd om telefonen och du kan fortfarande få bra bilder med en honor 8

Och jag förstår varför den kostar som den gör och säger inte att dom är dåliga men tycker mobiler idag är så pass bra i medelklassen att det är svårt att ärligt motivera så dyra modeller med mer än det är roligt med något nytt...som inte känns nytt efter 3 dagar för det är ungefär same shit som gårdagens och ser lika ut och trots dom är bättre är det inte gigantisk skillnad som det varit förut från 1 kärna till 2 eller 1gb ram till 2gb o.s.v

Har redan systemkamera och objektiv för alldeles för mycket pengar men det har jag givetvis inte med mig överallt. Men vi verkar helt enkelt ha olika krav när det kommer till en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0skis:

Varför gick de ner från s6:ans 16mp kamera till 12mp med s7:an och stannade där även nu med s8:an?
Verkar i vilket fall som helst vara en vettig telefon även om utveckligen går långsamt framåt och det inte hänt så mycket, bortsett från skärm/kant ration som nu är riktigt bra.

Blev för mycket brus med så många pixlar på sådan liten sensor. Flera kameratillverkare som gjort likadant. T.ex. Panasonic/Lumix och Sony som gick ner i pixelantal i sina kompaktkameror
Hellre lagom många bra pixlar än en väldans massa sämre (16M bilder behöver du väl bara om du förstora till A2 eller nåt och det finns knappt nån skärm som visar mer än 8M pixlar).

Permalänk
Medlem

Ren besvikelse för mig. Trodde S8 skulle bli ett större lyft från S7 edge. Men vill man inte ha en extremt stor skärm så förlorar man batterikapacitet och för övrigt är det en S7 edge med nytt utseendemässigt. Så min S5 som andra telefon får hänga med tills note 8 släpps.

Va nog hypen om note7 som drog upp förväntningar om S8 för mig -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Beslutsångest....
Sitter på en gammal Lumia 1020 så nu är det dags att byta, segare telefon får man nog leta med och apputbudet är obefintligt.

S7, Sony XZ eller S8, kände mig inne på S8 innan idag...... Men tveksam till om det kommer vara värt att betala typ 130:-/mån extra för S8 i 2 år (3120:-) jämfört med S7 eller Sony XZ.
Då man har en 1020 idag så kommer ju allt kännas extremt snabbt haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klena:

För att Samsung är alltid efter med mjukvaran..

Hellre sent än bli tvingad att nedgradera från 7.1.1 till 7.0 igen.
http://www.androidpolice.com/2017/03/15/google-sending-android-7-0-ota-update-nexus-6-phones-running-7-1-1/

Tycker smartphones priser börjar gå i överstyr. 9000:- för en smartphone? Nej tack, håller mig fan till Kina mobiler till en bråkdel av priset och med samma SoC.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Honor 8 är mer prisvärd än denna!

Ja, är en Skoda oktavia också, fortfarande ingen bil jag skulle köpa.
Honor ska jämföras med s7an och inte s8an.

Köpt en honor 8 till morsan, men fyfan vilket skit UI och kameran är bara okej.
Bra telefon för 2k men inte i närheten av s8an.

Skrivet av Exxovion:

Har en S7 Edge idag och tycker den är lite för stor och klumpig egentligen. Så S8:orna blir totalt ointressanta tyvärr.

Varför vill folk ha så stora skärmar på sina mobiler? Det finns ju surfplattor.

Pörr!! Vad annars?
Marknaden för surfplattor är stendöd och en telefon är betydligt smidigare.

Permalänk
Medlem

Alltid samma klagomål på stora telefoner, är ju bara ni köper nån gammal Iphone istället om ni ändå bara "ringer" med den.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Samsung inte väljer att inkludera Qualcomms PMICs så deras enheter får stöd för QC 4.0. Även fast de fått ner tillverkningstekniken för att då få 40% mindre strömförbrukning, så har de ökat pixlarna vilket då troligen sätter mer krav på strömförbrukningen så hade det varit schysst att se QC 4.0 istället för 2.0 då de fortfarande prioriterar tunnhet framför batteritid.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Har redan systemkamera och objektiv för alldeles för mycket pengar men det har jag givetvis inte med mig överallt. Men vi verkar helt enkelt ha olika krav när det kommer till en mobil.

Antagligen är det så och jag kör podcast tar bilder kollar youtube/surfar mail sen gps och appar som bankid, swish chattar lite o.s.v och kan putsa bilderna lite med snapseed till parkerings tjänster och skit och kan bli några enkla spel ibland men tycker dom flesta spel är rätt kass på mobiler och jag ringer ibland med 0.0 men kommer köra min honor 7 till den dör och är en användare som inte behöver prestandan som finns till förfogande ens i den här telefonen

Det jag ser är mer kanske lite snabbare nät och mer cpu kraft mer minne lite bättre kamera och kamera delen kan jag ha förståelse för då det är den del jag med gillar på en mobil men tycker så mycket extra inte är motiverat för man kan få rätt ok bild med billigare mobiler och ser inte vad man ska ha mer cpu prestanda för eller mer minne då en 4 kärnig mobil med 2gb ram kan kännas riktigt snabb och riktigt bra batteritid hade varit mer av ett sälj argument för min del

men av nyfikenhet så vad tycker du känns viktigt att få ut av en s8 som är så pass dyr ändå vad är det som skulle motivera ett köp av för dig mot en hälften så dyr telefon som är rätt ok ändå som gör det värt att lägga till dom där extra pengarna är kanske en mer intressant fråga då jag är light användare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Ska bli intressant att se vilken som är starkast, den europeiska modellen eller den amerikanska med Snapdragon 835.

Skickades från m.sweclockers.com

Exynos har varit snäppet snabbare på cpu delen än Snapdragon sen S6. Men SD är bättre på gpu delen.
https://techblog.gr/mobile/galaxy-s8-exynos-8895-vs-snapdrago...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Trevligt att de behöll 3,5mm jacket som det rycktades om att de skulle tabort likt Apple. Det get + poäng ifrån min sida iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Som vanligt har de inte tagit säkerheten på allvar.

Telefonenerna ska uppdateras direkt när säkerhetsfixar kommer, något de inte gjort innan och inte nämnde ett ord om. Kasst!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mrbrix:

Hoppas den inte brinner i fickan.

Ni båda kanske inte ska undvika mobiltelefoner helt om det är ett orosmoment för er.

Skrivet av Tigerhamster:

Trist att se att de faktiskt väljer att gå på en så pass stor skärm när de lyckas pressa upp skärm till kroppsfärhållandet. 149*68mm är oacceptabelt stort för många användare, däribland jag själv. Att priset är oacceptabelt var allmänt känt, men jag närde ändå förhoppningar om en telefon med mindre yttermått.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju in Samsung själva som sätter trenden. Det är nog en hel del marknadsundersökningar som ligger till grund för den slutgiltiga designen och ärligt talat, varför ska en prestanda-telefon nöja sig med en mindre skärm? Det begränsar ju användarmöjligheterna som en sådan telefon ska ha. Den ska vara mångsidig, annars duger det med något i mellan-segmentet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Meh..om S7 faller tillräckligt i pris så har den ett bättre anpassat batteri och är dessutom vattentät. Annars håller min S6 ett tag till

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Skulle inte stirra mig blint på hur stort batteriet är, mjukvaran och chipset är minst lika viktigt för batterianvändningen...

Självklart är ju optimeringar hos mjuk och hårdvara viktiga och även bidrar till att man kan använda enheten längre.
Men Jag kan väl tycka att om ett företag lyckats optimera de två ovanstående områdena så måste de inte hålla kvar alternativt minska storleken på batteriet bara för att.
För oavsett hur man vrider och vänder på det så är det enligt mig väldigt konstigt att folk inte sagt ifrån mer när det gäller hur länge ett batteri i en smarttelefon håller efter att blivit laddat, eller så har företagen inte lyssnat och bestämt sig för att folk inte vill ha längre batteritid. Svårt att avgöra men väldigt lätt att spekulera kring.

Skrivet av Gender Bender:

Det har kvittat om jag har haft en telefon med 4000mAh eller 3000mAh batteri, jag har lik förbannat behövt ladda den på kvällarna. Måste nog upp i runt 8000-10000mAh för att inte behöva ladda varje dag, och vill du ha en sån klump i fickan så finns det både skal med inbyggt batteri samt powerbanks.

Ja, jo. Detta är väl kruxet. Alla använder sin mobil olika.
Jag har t.ex stött på vänner som har ljusstyrkan satt till starkaste utan att de ens tänkt på att den går att ställa ner alternativt låta telefonen sköta det automatiskt och då har de ju haft en batteritid därefter också när de spelar Pokémon Go.
Min gamla LG G2 var faktiskt den första smarttelefonen för mig som höll sig längre än ett dygn men jag har alltid ändå haft med mig någon form av laddmöjlighet. Det är töligt att fastna med skägget i brevlådan liksom om man är långt bort ifrån civilisationen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ganska läcker ut. Vore dock mer lockande om de hållt sig till 16:9 format och typ 5,4 tum. Även jag med stora händer kan tänka mig att denna blir lite bökig.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

@Nudel: Vägen dit är ju inte att köra dubbla simkort, det är att ta bort simkort helt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrbrix:

Hoppas den inte brinner i fickan.

Brinner i plonkan istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen Note 8 ännu?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Fin nalle men lite för dyr jag kör vidare på min gamla Note 3 den har 5.7" skärm ok batteri

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Snygg i min mening! Tycker det är lite kul hur rent designmässigt den är lik iphone, lär säkert skapa både ett och två internetkrig där ute..

Själv känner jag att min 6P är för stor, så min nästa telefon blir definitivt en mindre modell..

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Som vanligt har de inte tagit säkerheten på allvar.

Telefonenerna ska uppdateras direkt när säkerhetsfixar kommer, något de inte gjort innan och inte nämnde ett ord om. Kasst!

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung har varit urusla på detta, men de har skärpt sig lite på senare tid. Även om det inte är alltför ofta så kommer faktiskt säkerhetsuppdateringar då och då till min gamla S5:a (gissningsvis 2-3 ggr per år).

Men ja, säkerhetsuppdateringar vill man gärna ha omedelbums, med noll fördröjning.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Måste hoppa in här och uttrycka mina åsikter gällande storleken lite..

Har just nu en S7 (ej edge), har även ägt en S6 Edge och har alltså väldigt bra erfarenhet av båda dessa lurar.
Jag har spelat basket och har rätt bra stora händer. Kan med lätthet hålla i en basketboll med en hand i greppet.
Ändå känns det som att S7an är snäppet för stor för att dra tummen längst upp till vänster på skärmen (högerhänt).
När man måste ändra sitt vanliga grepp för att komma åt en knapp/funktion tycker jag det blir lite löjligt.

Tror därför inte det kommer bli ett köp för mig denna gång, då jag lär tycka att skärmen blir på tok för stor även för mina stora händer.

Permalänk
Medlem

Äsch håller mig till min Honor8 tillsvidare, knappast att Samsung S8 är 5gånger så bra som den.
Av bilderna att döma ser den ut att vara plastig tråkigt nog. LG G6 ser snyggare ut, helt klart.

Det som hade kunnat göra detta intressant är om dem hade kunnat göra en "mini" variant med 5,2" skärm med samma screen to body ratio.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Antagligen är det så och jag kör podcast tar bilder kollar youtube/surfar mail sen gps och appar som bankid, swish chattar lite o.s.v och kan putsa bilderna lite med snapseed till parkerings tjänster och skit och kan bli några enkla spel ibland men tycker dom flesta spel är rätt kass på mobiler och jag ringer ibland med 0.0 men kommer köra min honor 7 till den dör och är en användare som inte behöver prestandan som finns till förfogande ens i den här telefonen

Det jag ser är mer kanske lite snabbare nät och mer cpu kraft mer minne lite bättre kamera och kamera delen kan jag ha förståelse för då det är den del jag med gillar på en mobil men tycker så mycket extra inte är motiverat för man kan få rätt ok bild med billigare mobiler och ser inte vad man ska ha mer cpu prestanda för eller mer minne då en 4 kärnig mobil med 2gb ram kan kännas riktigt snabb och riktigt bra batteritid hade varit mer av ett sälj argument för min del

men av nyfikenhet så vad tycker du känns viktigt att få ut av en s8 som är så pass dyr ändå vad är det som skulle motivera ett köp av för dig mot en hälften så dyr telefon som är rätt ok ändå som gör det värt att lägga till dom där extra pengarna är kanske en mer intressant fråga då jag är light användare

Som sagt så väger kameran absolut tyngst i mitt fall och där ligger ju de stora flaggskeppen före de andra även om många tar helt okej bilder för lite facebook och instagram. Sen köper jag ny telefon vart 2-3 år så att då lägga 6 200 kr som jag kan få en s8 för känns inte speciellt farligt. Men är det ingen förbättring på kameran kommer jag nog överväga en s7 som går för 3 000 kr med abbonemang i 24 månader.