Xbox One S får stöd för Oculus Rift

Permalänk
Melding Plague

Xbox One S får stöd för Oculus Rift

I samband med utrullningen av Creators Update till spelkonsolen Xbox One S passar Microsoft på att implementera tidigt stöd för VR-headsetet Oculus Rift.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

April april antar jag?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ClintBeastwood:

April april antar jag?

Oh ja!

Kommer inte läsa en enda nyhet idag från någon sajt mer eller mindre, väntar någon vecka och ser vad som konfirmeras på riktigt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jobbigt att göra april tech nyheter när den infaller på en lördag

Permalänk
Medlem

Källan är från 29e Mars, så nog är det på riktigt! Men ja...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Källan är från 29e Mars, så nog är det på riktigt! Men ja...

Källan nämner ju VR på ett ställe, så det måste vara sant!

Skrivet av Xbox Wire:

Finally, you’ll be able to capture screenshots and record video with a simple press of a button. And in the GameDVR menu, you now have easier access to capture gameplay and to modify your options – when recording, you’ll see in the menu overlay that it lasts up to 5 minutes and within the Guide, you can also ‘Record this’ for up to 10 minutes.

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit få på mig mina 'tvek' glasögon, så goda nyheter!
Kan någon länka tidigare aprilskämt de gjort? Kommer bara ihåg 'ute dreamhack' och "svart-ljus skärm"

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Gäsp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Källan är från 29e Mars, så nog är det på riktigt! Men ja...

Fast den källan handlar inte om att Oculus Rift ska börja funka med Xbox.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

och UHD-spelaren stödjer nu efter tre år, och även detta på nya modellen enbart, bitströmmar. lololol vilket skämt..

"Funktionaliteten är dock begränsad till spelkonsolens huvudgränssnitt, där varken spel eller applikationer fungerar i dagsläget."

gränssnittet är ju snart den enda nya applikation xbox har så det är ju inte så konstigt.

snygg röd box dock, jag blir nästan sugen trots allt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Trololol på mig då :/

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir det inte lamare och lamare skämt för varje år? Detta är nog det mest humorbefriade och torraste skämt jag läst någonsin. Ja jag vet att jag uppfattas som kritisk ibland, men helt 100% ärligt, jag tror detta är det gråaste, tristaste skämt jag någonsin sett.

Permalänk
Medlem

Jag tror just detta skämt sved eftersom vi tyvärr har fanboys för allting här på SweClockers, så självklart kommer det klagas jag antar att kvaliten beror på hur mycket tid ni har att lägga antar jag:), det kan nog vara lite hit and miss:), Men tack för att ni gör det varje år crew at SweClockers jag har blivit riktigt road många ggr^^

Permalänk
Medlem

Jaha, det va ett skämt..

Nästa gen konsoller kanske får VR.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jaha, det va ett skämt..

Nästa gen konsoller kanske får VR.

Det finns redan VR till nuvarande generation Playstation.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Beam är mycket bättre än Steam host host Twitch

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Antar att denna tråd kommer att komma upp som sökträff på Oculus + Xbox för all framtid. Kan man använda en sådan här artikel som referens när man lägger in det på wikipedia?