Varför fungerar inte min Kassa på min hemsida

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte min Kassa på min hemsida

Tjenare. Jag testar lite med att bygga hemsidor och jag ska börja sälja skal och fidget cubes osv. Jag har byggt hemsidan helt från wordpress och använder woocommerce. Nu är det så att för mig så är det ett problem när man ska gå ''till kassan''. https://www.smartcases.se/kassan/ Då visar det ingenting. Samma sak om man lägger en fidget cube i varukorgen och sen trycker på gå till kassan så kan man inte betala. Har ingen aning om vad detta är för problem och jag har kollat alla mina woocommerce inställningar osv.

Permalänk
Medlem

För mig står det din kundvagn är tom.

Jaha när du lagt till en vara och går till kassan för betala så blir det bara

TILL KASSAN

Antaligen för att den inte skickar någon anrop till något för betala den skickas bara till https://www.smartcases.se/kassan/

istället än till betalningsstället. och returneras tillbaka med orderbekräftelsen.

Det är ju bara lösa problemet när på sidan till kassan för betala det är ju där felet kan börja felsökas.

Skicka kodsnutten för den så kan man se lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

För mig står det din kundvagn är tom.

Okej, men om du lägger till en fidget cube till din varukorg och går den vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

För mig står det din kundvagn är tom.

Jaha när du lagt till en vara och går till kassan för betala så blir det bara

TILL KASSAN

Antaligen för att den inte skickar någon anrop till något för betala den skickas bara till https://www.smartcases.se/kassan/

istället än till betalningsstället. och returneras tillbaka med orderbekräftelsen.

Det är ju bara lösa problemet när på sidan till kassan för betala det är ju där felet kan börja felsökas.

Skicka kodsnutten för den så kan man se lite mer.

Oh gud vad man känner sig som en noob men vilken kod snutt ska jag skicka:) Är relativt ny på det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Oh gud vad man känner sig som en noob men vilken kod snutt ska jag skicka:) Är relativt ny på det här.

Det beror ju helt och hållet på vilken betalningsmetod du ska ha, typ Paypal, Payson.se eller kanske har du ett inlösningsavtal med banken och en och har en internet betalning på egen bevågan.

Väldigt svårt veta vad du ska skicka eftersom man inte vet vilka betalningsmetoder du innehar. Men det kan du normalt skicka med pris och frakt och allt genom vanlig post formulär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Det beror ju helt och hållet på vilken betalningsmetod du ska ha, typ Paypal, Payson.se eller kanske har du ett inlösningsavtal med banken och en och har en internet betalning på egen bevågan.

Väldigt svårt veta vad du ska skicka eftersom man inte vet vilka betalningsmetoder du innehar. Men det kan du normalt skicka med pris och frakt och allt genom vanlig post formulär.

Jag använder mig av Stripe. Jag har också paypal.

Permalänk
Skrivet av Lennoz:

Tjenare. Jag testar lite med att bygga hemsidor och jag ska börja sälja skal och fidget cubes osv. Jag har byggt hemsidan helt från wordpress och använder woocommerce. Nu är det så att för mig så är det ett problem när man ska gå ''till kassan''. https://www.smartcases.se/kassan/ Då visar det ingenting. Samma sak om man lägger en fidget cube i varukorgen och sen trycker på gå till kassan så kan man inte betala. Har ingen aning om vad detta är för problem och jag har kollat alla mina woocommerce inställningar osv.

För mig funkar det perfekt eller har jag missförstått problemet? Trycker kassa/varukorg och då kommer detta upp.
Din order
Produkt Summa
Fidget Cube × 1 kr49.00
Delsumma kr49.00
Frakt Fast pris: kr29.00
Summa kr78.00

Under ligger också de olika betalningsmetoderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Jag använder mig av Stripe. Jag har också paypal.

Då har du lösningen där då är det ju bara jobba emot både paypal och stipe api samt din inlösnings id så det vet att det är du som ska ha pengarna på vilket av deras konto etc.

Såg nu när jag hade stängt ner sidan och klicka på länken igen så kommer jag till betalningslösning av metoden

Så det ser ut som man behöver refresha sidan eller något.

Kan ju variera beroende på webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

För mig funkar det perfekt eller har jag missförstått problemet? Trycker kassa/varukorg och då kommer detta upp.
Din order
Produkt Summa
Fidget Cube × 1 kr49.00
Delsumma kr49.00
Frakt Fast pris: kr29.00
Summa kr78.00

Under ligger också de olika betalningsmetoderna.

Skrivet av UMJ:

Då har du lösningen där då är det ju bara jobba emot både paypal och stipe api samt din inlösnings id så det vet att det är du som ska ha pengarna på vilket av deras konto etc.

Haha, vet inte vad jag gjorde men magiskt så fungerar det! Tack i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Haha, vet inte vad jag gjorde men magiskt så fungerar det! Tack i alla fall!

Jo ser ut funka för mig nu också

Permalänk
Medlem

OT: har en sådan fidget cube själv som jag köpte billigt från Kina. Dom är verkligen totalt och helt värdelösa.
Trasig 20 sekunder efter jag fick den.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

OT: har en sådan fidget cube själv som jag köpte billigt från Kina. Dom är verkligen totalt och helt värdelösa.
Trasig 20 sekunder efter jag fick den.

Jaha, försöker inte försvara mig men våra fungerar riktigt bra. Har inte haft en ända kund som har klagat.