Speltips laptop - resa

Permalänk
Medlem

Speltips laptop - resa

Hallå, har ni speltips man kan slänga på en laptop inför långresa? Gillar olika genrer men vill gärna ha nått beroendeframkallande som man kan spela antingen 20 min eller flera timmar åt gången, pausa och återkomma liksom. Helst ska man kunna spela utan mus då jag inte alltid kommer ha tillgång till skrivbord eller liknande. Det enda jag kommer på är typ Sim City eller liknande. Inte provat Cities Skyline men pallar datorn?

Typ nått plattformsspel eller äventyr eller liknande där man kan klara sig med wasd och touchpad. Football manager älskade jag förr och det är ett perfekt spel för resande men har tappar intresset helt för sport.

Datorn:
Intel Core i7 4:e gen. 4500U / 1.8 GHz
8 GB Ram
SSD
Intel HD Graphics 4400

Just shoot! Alla tips är jag tacksam för.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy skulle jag säga. Papers Please kanske också, inte säker på hur kontrollerna är där dock.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta med dig en mus (gärna trådlös) och spela Prison Architect

Permalänk
Medlem

Kommer du resa ensam eller vill du kunna köra med en kompis?
Mark of the Ninja, Spelunky (local multiplayer), Speedrunners (local multiplayer), Nuclear Throne (local multiplayer), Skullgirls (local multiplayer), Mini Metro (muskrav). Alla dessa är mina laptop favoriter

Hört mycket posisitvt om Stardew Vally...
Sedan kan du ju alltid köra äldre spel, typ GTA San Andreas etc. eller någon kul emulator (Nintendo 64 )

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Civilization 4 känns ju som ett bra alternativ. Finns på steam och det borde din dator klara.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer resa ensam!

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Kommer resa ensam!

Alla spelen jag skrev upp är roliga solo också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program, 'nuff said

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Testpilot

Cities Skyline, Civ-serien, finns en hel drös med bra JRPG's så som Ys-serien, emulatorer för NES/SNES/3DS kanske?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

@Србо: Hur mycket mer "kraft" kan man få ut då på ett ungefär?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tips , så
Köp en Xbox kontroll till datorn, då km du spela massor av spel

Permalänk
Medlem

hehe, du ska ut och resa men ändå vill du stänga in dig och sätta dig och spela spel?

Men on topic så om man vill döda några timmar finns det massor av skyssta Tower Defense spel gratis/billigt på steam/origin.

Annars om du har något äldre spel du alltid velat spela igenom, ta tillfället nu om du har massa timmar att slå ihjäl

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

tycker att du ska plocka med dig en mus och handkontroll om du har möjlighet.

några spelförslag som inte ska vara något problem att lira på din laptop:

Torchlight 2 (dungeon crawler) funkar offline så går att lira på flyg o dyl.
rayman legends + origins (går att spela med tangetbord, men rekommenderar handkontroll)
hearthstone

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Sture123: Här finns hur många spel som helst som borde rulla på fint för dig.
https://www.gog.com/

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]