Kringutrustningstillverkaren Mad Catz går i konkurs

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ens tittat åt deras "datorprylar" då dem varit helt hysteriska.
Däremot har jag en arkadsticka som är ruskigt bra (SFIV loggad)

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Tråkigt men man är väl inte förvånad.

Hade inga av deras prylar men min polare tyckte om dem.

Dock hade jag en saitek gamepad från tiden innan de köptes upp. En sådan man kopplar in i ljudkortet med gameport. Det va tider det.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Aldrig ägt någon Mad Catz-produkt, men det är ju trist med mindre konkurrens på området. 30 år är inte att förakta.

Mm verkligen, dock tror jag att de på senaste åren har satsat på en egen look, som tydligen inte sålde tillräckligt bra

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Om dom kanske hade skippat rymdskepps utseendet på sina produkter hade det nog gått bättre

De försökte iallafall göra något nytt. Rat 7 var ju stort då den i stort sätt var fullständig anpassningsbar. Nu är varhe ny mus lik den andra. Vissa har någon gimmick t.ex oled panel som gör den "unik".

Permalänk
Medlem

De har väl gjort en del rattar etc till PC. Enda jag känner igen dem från. Aldrig ägt någon dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av rewoX:

Själv aldrig ägt en MadCatz produkt, annat än ett saitek eclipse keyboard, hade ingen aning om att dom stod bakom det... riktigt plastigt och dålig kvalite.

Ha så olika man kan tycka!
Saitek eclipse II (inte samma men lika plastigt vad jag vet) är ett av de bästa t-borden jag har haft, det lever fortfarande, smått oresponsivt vid control knappen men ångrar inte en sekund att jag köpte de för runt 10 år sedan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den enda mustillverkaren som fattade att en bra mus måste ha lillfingerstöd. Varför måste tummen som inte behöver stöd få stöd och inte lillfingret när det gäller mös från andra mustilverkare? Lillfingret måste villa på något.

Permalänk
Medlem

Köpte 4 stycken wiimotes med inbyggd motionplus och nunchucks till mitt wii u efter att sålt mitt wii som funkar utmärkt från dom(MadCatz Reactor & reflex) och billiga var dom dessutom

Permalänk
Medlem

Ingen produkt med "Mad Catz" på, men däremot så himla bra att de inte fördärvade Saitek helt med sitt uppköp, och att de produkterna räddades av Logitech.

Har flera produkter ifrån Saitek för flygsimulatorer av civilflyg (för militärflyg så kör jag med Thrustmaster), och riktigt kul att Logitech tog över: http://www.saitek.com/uk/prod/yoke.html

Bra att de han sälja vidare sitt uppköp av Saitek innan de konkade!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Den enda mustillverkaren som fattade att en bra mus måste ha lillfingerstöd. Varför måste tummen som inte behöver stöd få stöd och inte lillfingret när det gäller mös från andra mustilverkare? Lillfingret måste villa på något.

Finns ju fler möss som har lillfingerstöd , Qpad och Mionix tex.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

"...cirka 30 år sedan och har under åren blivit en av de mer välkända tillverkarna av kringutrustning och tillbehör till PC"
Oh-really? Jag måste vara totalt efter i 20 år då jag aldrig hört talas om dem...

Jag skulle säga att det främst är kringutrustning för konsoler dom varit (ö)kända för. Om nu swec inte räknar in Saitek som Mad Catz köpte upp 2007 och sedan sålde till Logitech förra året.
Så har du ägt några konsoler dom senaste 20 åren och inte stött på Mad Catz så har du nog levt under en sten.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Jag skulle säga att det främst är kringutrustning för konsoler dom varit (ö)kända för. Om nu swec inte räknar in Saitek som Mad Catz köpte upp 2007 och sedan sålde till Logitech förra året.
Så har du ägt några konsoler dom senaste 20 åren och inte stött på Mad Catz så har du nog levt under en sten.

Xbox och PS2a har jag haft genom tiderna, men å andra sidan var jag inte så pryltokig då som jag är idag. Eller så minns jag bara inte märket kanske.

Permalänk
Medlem

Hade en MMO7 mus. Skön mus med bra inställningsmöjligheter för handen och bra med knappar. Tråkiga med denna var att det fort blev smuts i sensorn till mushjulet så den börjar flippa fram och tillbaka när man rullar på det. Tydligen ett vanligt problem med Mad Catz möss.

Jag blev till slut leds på att behöva skruva upp den och blåsa sensorn med tryckluft på burk hela tiden och köpte en EVGA TORQ X10 carbon. Jäkligt nöjd. (hade en rabattcheck efter köpet av ett EVGA 980Ti)

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon