Permalänk
Avstängd

Logitech G27 ratt m tillbehör

Vad är en Logitech G27 komplett i bra skick värt?
Ska hjälpa en kompis att få sålt på lite saker, och har inte haft en bilratt till dator på säkert 15 år...

Vet inte heller vad som avgör vad något sånt är värt?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Jag skulle själv betala max typ 400-600kr beroende på skick med tanke på vad uppföljaren kostar ny https://www.amazon.co.uk/Logitech-Driving-Force-Racing-UK-Plu...

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

I bra skick? 1500 åtminstone.

Skrivet av Leyer:

Jag skulle själv betala max typ 400-600kr beroende på skick med tanke på vad uppföljaren kostar ny https://www.amazon.co.uk/Logitech-Driving-Force-Racing-UK-Plu...

Största skillnaden är att de nya är kompatibla med senaste konsolgenerationen, och knapparna sitter på ratten istället för på växelspaken. I övrigt är det samma hårdvara och bör värderas därefter. Det där är även exklusive växelspak.

G27 är fortfarande ett mycket bra alternativ och är absolut inte föråldrad på något vis. (om man inte ska spela konsol då, som sagt)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag sålde min med ett Wheel Stand Pro till för 2000:- för några månader sedan.
Den gick snabbt. Priserna ligger runt 1500:- på blocket vilket jag tycker verkar normalt.
Dom är eftertraktade. Kanske mer lättsålda i storstäderna.

Permalänk

Köpte G27 med växelspak i bra skick för 1 år sedan. Gav 1000kr, tyckte det var ett bra pris. Hade begärt samma idag..minst 😉

Permalänk
Medlem

@L'ombra: När jag skulle välja mellan G27 vs G29 och läste massa reviews kom jag fram till att G29 var typ en G27:a fast med fler och bättre knappar (kan dock ses som ett minus om man inte gillar många knappar) och sen var den även gjord av bättre material och kompatibel med fler produkter.

Varför då köpa G27 begagnad för typ 500 kr mindre då? Om man räknar med priset som tillkommer för växelspak. För 25% prispåslag får man en helt ny produkt, med lite bättre material, bättre kompatibilitet, bättre knappar och garanti.

Som tidigare nämnde så köpte han en G27:a för 1000kr. Det var när G29:an kostade £250+ ny.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7