Flyger till england ikväll några månader och behöver råd på gaming laptop jag hitta asap

Permalänk
Medlem

Flyger till england ikväll några månader och behöver råd på gaming laptop jag hitta asap

Jag ska plugga i england i 3 månader och tänkte att jag skulle lugna spel abset med en gaming laptop jag eventuellt skulle kunna sälja när jag väl kommer hem sen för jag har en bättre dator hemma jag inte kan ta med.

Jag hitta en rätt fin från lenovo som har rätt låg prisklass för så bra specifikationer. Skulle bara vilja ha råd om ni tycker att det är lika bra som jag tycker?
Det lilla minnet på 256gb gör inte mig så mycket med tanke på att jag inte tänkte installera så mycket skit förutom de spel jag spelar.

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/252002-...

Lenovo Y700
artikelnmr 80NV011BMX

SYFTE
Spela mestadels csgo, wc3, h1z1, rocket league

MVH

Permalänk
Medlem

du ska ha den ikväll? ja men bra att du planerar saker så bra!

men den där datorn borde nog klara spelen du vill köra, h1z1 kan nog bli en aningen låg fps skulle jag tro men csgo and rocket league borde du åtminstonde klara runt 100fps på.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Varför köper du inte en på plats i England? Du kan ju köpa en stationär där nere och bara sälja den när det råder mot hemresa?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Men vafan, du flyger till en annan stad i enbart 3 månader. Skit i datorn! Lägg pengarna på att resa runt lite i England, umgås med människor osv.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Men vafan, du flyger till en annan stad i enbart 3 månader. Skit i datorn! Lägg pengarna på att resa runt lite i England, umgås med människor osv.

Jag ska studera där borta, finns inte så mycket tid att resa runt

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående! 3 Månader kan man offra för lite sevärdheter, drick öl och ha kul!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Skrivet av didde31:

Håller med ovanstående! 3 Månader kan man offra för lite sevärdheter, drick öl och ha kul!

Det kan man ju inte göra varenda dag, kan ju också vara så att han inte känner någon där nere, och det kan ju ta ett tag innan man lär känna någon, och se sevädrheter själv kanske inte är nog inte så kul

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Nu frågade inte personen om livscoachning utan om råd med datorn.

GTX 960M 4GB följt av spelnamn på youtube så får du en fingervisning om fpsen iaf

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av simoneje:

Jag ska plugga i england i 3 månader och tänkte att jag skulle lugna spel abset med en gaming laptop jag eventuellt skulle kunna sälja när jag väl kommer hem sen för jag har en bättre dator hemma jag inte kan ta med.

Jag hitta en rätt fin från lenovo som har rätt låg prisklass för så bra specifikationer. Skulle bara vilja ha råd om ni tycker att det är lika bra som jag tycker?
Det lilla minnet på 256gb gör inte mig så mycket med tanke på att jag inte tänkte installera så mycket skit förutom de spel jag spelar.

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/252002-...

Lenovo Y700
artikelnmr 80NV011BMX

SYFTE
Spela mestadels csgo, wc3, h1z1, rocket league

MVH

Bästa tipset jag kan ge är att strunta i utseendet. Satsa bara på bästa specs möjliga. Du kanske ska säga var du bor också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Bästa tipset jag kan ge är att strunta i utseendet. Satsa bara på bästa specs möjliga. Du kanske ska säga var du bor också?

Jag skiter också i utseende, jag tyckte den hade rätt bra specs därför jag undrar om jag ska köpa den
Tycker du också det är bra specs för prisklassen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Nu frågade inte personen om livscoachning utan om råd med datorn.

GTX 960M 4GB följt av spelnamn på youtube så får du en fingervisning om fpsen iaf

Tack någon som förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av simoneje:

Tack någon som förstår

Begagnat då? Då får du mer för pengarna och du förlorar inte lika mycket tills du kommer hem.
Tex denna:
https://www.blocket.se/stockholm/ASUS_ROG_G751_Nvidia_GTX_970...
Eller denna: (1060 grafik vilket är nice)
https://www.blocket.se/stockholm/Kraftfull_laptop_ASUS_FX502V...

Permalänk

I den prisklassen verkar det vara mest pang för pengarna
Lägger du till 1000kr finns denna med ett 1050Ti på elgiganten, dock med mekanisk disk.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera någon med GPU från GTX 1000-serien då de laptop grafikkorten är i princip lika bra som de stationära, kanske blir lite högre kostnad dock.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Dator är bra om man ska studera också, plus att det finns Google Streetview för sightseeing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simoneje:

Jag ska studera där borta, finns inte så mycket tid att resa runt

I så fall har du väl inte tid att sitta och spela heller då ju??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lavaguden:

I den prisklassen verkar det vara mest pang för pengarna
Lägger du till 1000kr finns denna med ett 1050Ti på elgiganten, dock med mekanisk disk.

Finns även en laptop för 9k hos webhallen med GTX 1050Ti kommer med en 256GB SSD

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/264509-...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

I så fall har du väl inte tid att sitta och spela heller då ju??

Finns ALLTID tid för att spela. Man måste bara prioritera rätt

Permalänk
Medlem

@simoneje Köp ett kort ur 10xx-serien istället.
960M är väl över 3år gammalt.