Permalänk
Medlem

Shadowgate

Är det någons om kommer ihåg gamla Shadowgate till Nintendo 8bitars? Jag spelade det DYGNET runt när det kom, och saknar det massor. Finns det något spel som påminner om denna gamla goding, fast i nyare liknande tappning?

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

Jo, minns att det var fantastiskt att det var på svenska Har inget bra tips på moderna liknande, men de släppte även "Deja Vu: a Nightmare Comes True" som är i princip likadant fast med en annan setting/story.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jo, minns att det var fantastiskt att det var på svenska Har inget bra tips på moderna liknande, men de släppte även "Deja Vu: a Nightmare Comes True" som är i princip likadant fast med en annan setting/story.

Ja, det var väl första spelet till N8 som släpptes på Svenska vill jag minnas?

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

Deja Vu rekommenderas om du inte kört det

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa minnena sedan NES tiden, jag och brorsan lirade det mycket när vi var små, ibland vågade man knappt gå å pissa innan man skulle sova XD. Den där musiken alltså...

Permalänk
Medlem

Haha Shadowgate, det var länge sen Jag var för liten för att klara av spelet, men däremot släpptes ju även Deja vu vilket ser otroligt likt ut, men istället utspelar det sig på senare 1900-talet och man är en snubbe som vaknar upp utan minne och är anklagad/misstänkt för något brott (mord?).
Det spelet var riktigt roligt.

Permalänk
Inaktiv

Deja Vu och Uninvited är ju två andra titlar värda att kolla närmare på. Shadowgate och Deja Vu spelade jag mycket när jag var yngre, Uninvited hade jag missat helt: https://en.wikipedia.org/wiki/Uninvited_(video_game)

Shadowgates musik är riktigt härlig med:

Och blir bara bättre med metal:

Skrivet av Amelek:

Det där spelet är riktigt nice. Spelade igenom det ett flertal gånger förra året. Kan rekommendera det om man gillar Shadowgate.