Server 2012 och drivrutin till telefon

Permalänk
Medlem

Server 2012 och drivrutin till telefon

Hej. Min google-fu har troligtvis svikit mig.

Jag har för avsikt att koppla in en telefon, Samsung S6, till servern med Windows Server 2012 R2 Essentials.
Men jag stötte på lite problem. Telefonen kommer upp i enhetshanteraren, men den vill inte installera några drivisar. Jag hittade information här: http://windowsphone.stackexchange.com/questions/9388/why-is-my-lumia-not-recognised-when-plugged-into-windows-server-2012-r2/9391#comment11068_9391.
Det verkar vara en bra guide, men kan det verkligen stämma att man måste aktivera Skrivbordmiljo (Desktop Experience) och installera Windows Media Player för att man ska kunna installera en drivis till en mobiltelefon??

Jag är egentligen bara ute efter att kommunicera med den via en egen applikation via COM, men måste installera drivisar för att komma åt COM...

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Avstängd

Mediaplayer behövs så vitt jag förstår bara ifall du ska ansluta telefonen som en mediaenhet, via MTP eller Media Transfer Protocol, och det ska du ju inte. Så du får välja att ansluta telefonen för usb-debug i utvecklarinställnignarna eller för filöverföring, som brukar gå att välja i telefonens drop-down vid anslutning. Vet inte vilken av dem som behövs för det du behöver riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Mediaplayer behövs så vitt jag förstår bara ifall du ska ansluta telefonen som en mediaenhet, via MTP eller Media Transfer Protocol, och det ska du ju inte. Så du får välja att ansluta telefonen för usb-debug i utvecklarinställnignarna eller för filöverföring, som brukar gå att välja i telefonens drop-down vid anslutning. Vet inte vilken av dem som behövs för det du behöver riktigt.

Ja, som du sa. Jag har nu gjort enligt guiden och nu kommer jag åt filerna i enheten. Däremot så visar enhetshanteraren att drivrutiner saknas och jag kommer inte åt den via COM. Fungerar ju bra på mina andra maskiner med Windows 10 utan några konstigheter.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Server har en massa tjänster och funktioner avstängda som normalt inte används. Tex är det nog under 1 promille av alla servrar som har en telefon i kopplad.
Sätt upp en test server att testa och leka med. Mycket möjligt du behöver lägga på wireless stödet också och starta tjänsterna.
Det är inte heller omöjligt att du behöver modifiera drivrutinen så den stöder server os och inte bara klient. Tex Intel har nätverkskort som by default bara stöder klient elker server, men moddar man inf filen så kan man installera den på andra OS också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Server har en massa tjänster och funktioner avstängda som normalt inte används. Tex är det nog under 1 promille av alla servrar som har en telefon i kopplad.
Sätt upp en test server att testa och leka med. Mycket möjligt du behöver lägga på wireless stödet också och starta tjänsterna.
Det är inte heller omöjligt att du behöver modifiera drivrutinen så den stöder server os och inte bara klient. Tex Intel har nätverkskort som by default bara stöder klient elker server, men moddar man inf filen så kan man installera den på andra OS också.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var en enkel lösning på detta visade det sig... Det räckte med en omstart efter installationen av WMP.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB