Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

It-Konsult, 6v semester, 4' friskvårdsbidrag 40'/mån

Roll? Ålder? Erfarenhet?

Permalänk
Inaktiv

Ökade mig med 5% nu,

Software Engineer, 42K DKK (ca 38K SEK efter skatt), 6v semester

Permalänk

IT konsult, 26k efter skatt. 7 veckors semester. Telefon och abonnemang. 2K friskvårdsbidrag

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Ökade mig med 5% nu,

Software Engineer, 42K DKK (ca 38K SEK efter skatt), 6v semester

Skrivet av lundensaren:

IT konsult, 26k efter skatt. 7 veckors semester. Telefon och abonnemang. 2K friskvårdsbidrag

Det är INNAN skatt som är intressant.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vid första ögonkast oj vad lågt, hur kommer det sig?
Men sedan granskade jag lönestatistik och lönen ligger runt där:
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Kock-1102
Även köksmästare har dåligt.
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Koksmastare-2560

Men det är väl ett jobb med stor variation på svårighetsgrad, jag kan tänka mig att kock på ett storkök typ skola är betydligt enklare att vara ensam kock på en restaurang. Och det är säkert helt olika löner för de båda?

Jag tycker för övrigt kockjobbet är underskattat, undan kockar så hade jag svultit ihjäl.
*edit*
Det är säkert en massa OB och grejer och då kan lönen ändå bli bra.

ja så är det definitivt, syrrans ex jobbar som köksmästare på en av göteborgs michelinrestauranger. Han tjänar inte 21k i månaden kan jag säga, snarare det trippla

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dalledalle:

Det är INNAN skatt som är intressant.

Ja, jag skrev ju det först. Att jag skrev vad jag fick ut vara bara ett tillägg då jag tänkte att folk kanske var intresserade av hur mkt man får ur efter skatt om man jobbar i Danmark.

Permalänk
Medlem

27000 brutto sen har jag stadigvarande 50% tjänstledigt pg av sjukdom så 13500, lite konstruktion support och systemutveckling , 7års erfarenhet. Får för restid osv också så det lägger på 2000 , tar aldrig ut någon semester pg av hälsan så brukar trilla in pengar den vägen sen.

Har haft möjligheter att byta öka min lön rejält flera gånger men känns dumt att öka ansvaret i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av lappen81:

27000 brutto sen har jag stadigvarande 50% tjänstledigt pg av sjukdom så 13500, lite konstruktion support och systemutveckling , 7års erfarenhet. Får för restid osv också så det lägger på 2000 , tar aldrig ut någon semester pg av hälsan så brukar trilla in pengar den vägen sen.

Har haft möjligheter att byta öka min lön rejält flera gånger men känns dumt att öka ansvaret i dagsläget.

Får du inget från FK?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Bergarbetare, 2 år i yrket (inkl. utbildning) och går snart upp i löneklass 3.
Har en bruttoinkomst på ca. 38-50k/månad, allt beror på hur mycket OB och extrapass det blir.
Bra förmåner och mycket ledigt, kommer närmast från arbete som lastbilschaufför där jag knappt tjänade hälften av detta så jag är mycket nöjd

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@fieskmask: Förlåt en dum fråga men vad arbetar du med i berget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Får du inget från FK?

Det gäller att vara tillräckligt frisk för att få rätt hjälp och sjukskrivningar, jag har säkert rätt till det men mår psykiskt dåligt av att gå till läkaren då man har gjort så mycket fel, kriga med försäkringskassan existerar inte då får jag säga upp mig för att orka driva den biten

Permalänk
Skrivet av chloe:

@TommyTS: Förlåt en dum fråga men vad arbetar du med i berget?

Ingen fråga är för dum
Jobbar främst med bergförstärkning, sätter systematisk bult i utsprängda orter under jord.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av lundensaren:

IT konsult, 26kkr efter skatt. 7 veckors semester. Telefon och abonnemang. 2K friskvårdsbidrag

EDIT:
IT konsult, 36500 före skatt + eventuellt bonus på 1500kr/mån. 7 veckors semester. Telefon och abonnemang. 2K friskvårdsbidrag

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag kan toppa det. Köpte en Range Rover och där kan vi verkligen snacka stenåldern. Bilens enda Akilleshäl iofs.

Inte bara det, dom är fula också

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Byter tjänst nästa månad, från IT-konsult på ett stort konsultbolag till anställd på ett litet och nischat produktbolag. Den nya rollen innebär systemutveckling och även direkt kundansvar, en i mina ögon väldigt spännande kombo.

Grundlönen ligger på 37K före skatt (med möjlighet till bonus), 5 veckors semester, 5-6K i friskvårdbidrag, gratis lunch 3 dagar i veckan samt några andra småsaker.

Har 5-årig civilingenjörsutbildning i ryggen och 1,5 år arbetslivserfaranhet (dock ingen arbetslivserfarenhet inom programmering).

Permalänk
Medlem

Projektledare inom bygg och anläggning, 21000kr före skatt och semester är oklart i dagsläget. Slå den om ni kan

Ne men jag har precis startat eget, så nu satsar jag på att bygga upp en buffert i företaget och kommer ta ut väldigt låg lön första året. Kan säga att starta eget och jobba som konsult är det bästa jag gjort (hittills i mitt liv). Nu har jag haft en väldig tur och fått ett flerårigt kontrakt mot en statlig beställare som gör att man behöver aldrig oroa sig för om pengarna ska komma in eller inte.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skiftarbetande processoperatör inom kemindustrin, 27k lön + 9k fast OB. 2k friskvårdspeng och lite andra trevliga förmåner.

Har ingen speciell utbildning utan halkade in på detta jobb. Rätt tungt arbete till och från men det väldigt fina schemat och så klart lönen gör jobbet rätt trevligt.

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk

Brutto 27 915 kr (Exkl. årets kommande höjning via IF Metall)

Skrivet av gothenburg:

Brutto: 25 865 kr /mån
Skattetabell: 33 (enligt skv)
Anställningstid: 2 år.
Yrke: Montör, tillverkningsindustri.

Förmåner:
Viss flextid
Arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag: 6000 kr
+Eventuell vinstdelning/bonus

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Projektledare inom bygg och anläggning, 21000kr före skatt och semester är oklart i dagsläget. Slå den om ni kan

Ne men jag har precis startat eget, så nu satsar jag på att bygga upp en buffert i företaget och kommer ta ut väldigt låg lön första året. Kan säga att starta eget och jobba som konsult är det bästa jag gjort (hittills i mitt liv). Nu har jag haft en väldig tur och fått ett flerårigt kontrakt mot en statlig beställare som gör att man behöver aldrig oroa sig för om pengarna ska komma in eller inte.

Satan så kul, gratulerar!

Drömmer också om att egenkonsulta, dock inom IT-branschen.

Permalänk

Precis börjat som konsult (Scrum Master/Agil coach)
45 000 kr brutto (innan skatt)
Ny telefon vartannat år (vilken jag vill).
Får mitt privata mobilabonnemang betalt mot att jag använder det i jobbet.
5 v semester
4 000 kr friskvårdsbidrag
Flextid
Dubbel timlön från första övertidstimmen. Ännu mer kvällar och helger. Har ca 10 h stående övertid i form av företagsmöte på konsultfirman och kompetensutvecklingsmöten. Vilket då ger drygt 5000 kr extra brutto per månad.
Efter skatt 32000 kr (34500 kr inkl 10 h övertid)

Högskoleingenjör datateknik
Knappt 9 års erfarenhet (teamledare, projektledare, agil coach, Scrum/Kanban master)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Försäkringsrådgivare, arbetar 31 timmar/vecka. Jobbar alltså på provision så det är väldigt olika från månad till månad. Lägsta lönen är ca 18000 kr beroende på OB-tid, högsta jag fått hittills ligger på ca 35000 kr. Min snittlön under de 6 månaderna jag arbetat ligger runt 25-27000 kr, helt ok för ett förstajobb med endast gymnasieutbildning enligt mig!

Permalänk
Medlem

Systemutvecklare.

31 600 kr innan skatt.

Permalänk
Medlem

Ca 50 000 kr / månad efter skatt.

Digital nomad, bor inte i Sverige.

Permalänk
Medlem

Hade årets lönesamtal nu. Ingenjör, konsult genom mindre bolag i Stockholm, men sitter ute hos större industriell kund söder om stan (gissa vilken... ). Gick in på 28k som nyexad vid årsskiftet 2013/2014, fick efter årets lönerevision 36600 kr. Plus tillägg om 1500 kr när man har uppdrag mer än 90% av tiden (vilket jag haft från dag 1), plus lite andra bonusar. Ska även förhandla specifikt om tillägg för en ny roll jag tar på mig efter sommaren. Så överlag väldigt nöjd, fick mer i år än vad jag trodde sett till tidigare års rätt stora höjningar.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av JackA:

Ca 50 000 kr / månad efter skatt.

Digital nomad, bor inte i Sverige.

Du får gärna berätta mer!
Var du jobbar, hur du jobbar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Du får gärna berätta mer!
Var du jobbar, hur du jobbar osv.

Konsult åt läkemedelsbolag, jobbar med kliniska studier genom eget företag (frilans). Inkomsten beror helt på antalet uppdrag och kan vara sexsiffrigt i kronor en bra månad, men har väl legat kring 50k i snitt efter skatt. Har varit digital nomad i några år dvs. geografiskt oberoende av jobbet. Kan bo var jag vill när jobbet ändå görs helt över internet, inga personliga möten. Har mest varit i Sydostasien de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Konsult åt läkemedelsbolag, jobbar med kliniska studier genom eget företag (frilans). Inkomsten beror helt på antalet uppdrag och kan vara sexsiffrigt i kronor en bra månad, men har väl legat kring 50k i snitt efter skatt. Har varit digital nomad i några år dvs. geografiskt oberoende av jobbet. Kan bo var jag vill när jobbet ändå görs helt över internet, inga personliga möten. Har mest varit i Sydostasien de senaste åren.

Kul, vad har du för roll? Design av studier? Data management? CPL?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Kul, vad har du för roll? Design av studier? Data management? CPL?

Etikprövning i Norden. Skapar och redigerar etikprövningsdokumentation för främst Sverige/Finland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Etikprövning i Norden. Skapar och redigerar etikprövningsdokumentation för främst Sverige/Finland.

Åh tusan, där jag jobbat har det ingått i regulatorys normala arbetsuppgifter att skriva etikprövningsunderlag, men det kanske inte är norm. Bra jobbat hur som helst, rätt nischat får man ju säga.

Skickades från m.sweclockers.com