Google vill säkra tillgång av OLED-paneler från LG Display till nästa Pixel

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Google vill säkra tillgång av OLED-paneler från LG Display till nästa Pixel

Med en investering på motsvarande åtta miljarder kronor vill Google säkra tillgången av OLED-paneler från LG Display för nästa generations Pixel-telefoner.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Hoppas nästa Pixel blir snygg.
Den som dom har nu är ju ohyggligt ful.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Nån mer än jag som i princip struntar vad jag har för display i telefonen ?
En OLED PC monitor däremot !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Viktigaste för mig är nog priset. Att Nexus var så omtyckt berodde en hel del på pris/prestanda...

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

Hoppas bara att de kommer in till våra svenska operatörer denna gången...

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jun 2005

@Hzup: hörru, först med nexus 4 och 5 var dom billiga.. men i övrigt har det vart relativt dyra enheter.

Jag däremot föredrar om dom satsar krut på den nya pixeln, hellre en dyr telefon som är BÄST (eller iaf lika bra som marknadsledande) sett till prestanda och framförallt kamera.

Om det kommer en billig pixel så kommer den säkert ha dåliga komponenter - dåligt batteri, skärm, kamera osv osv och då blir nog fler lockade av nästa samsung eller apple istället.

Pixel var bra för den kompromissade inte nämvärt. Samma med 6P.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Svensktiger:

Vet inte riktigt.

Det blir nästan lika mycket tittande om dagen på telefonen som på datorskärmen om inte mer från vecka till vecka.
En telefon använder man ju dessutom i alla möjliga ljus-nivåer utomhus där kvaliteten på skärmen och bakgrundsbelysningen blir riktigt viktig.

Till datorn är det ju däremot hur viktigt som helst att skärmen har så låg latens som det går och en hög uppdateringsfrekvens. Det är därför jag fortfarande nöjer mig med min gamla XL2420T, det är skillnad på TN-panel och TN-panel. Den gör sitt jobb helt enkelt, men visst blir det väl OLED så småningom.

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Svensktiger:

Samma här. Paneltypen är ointressant så länge som den inte är rent ut sagt skitdålig. För min del blev telefoner "good enough" för länge sedan.

En bra oled-skärm till datorn skulle jag däremot betala åtminstone 10 k för.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av Uzanar:

Vet inte riktigt.

Det blir nästan lika mycket tittande om dagen på telefonen som på datorskärmen om inte mer från vecka till vecka.
En telefon använder man ju dessutom i alla möjliga ljus-nivåer utomhus där kvaliteten på skärmen och bakgrundsbelysningen blir riktigt viktig.

Till datorn är det ju däremot hur viktigt som helst att skärmen har så låg latens som det går och en hög uppdateringsfrekvens. Det är därför jag fortfarande nöjer mig med min gamla XL2420T, det är skillnad på TN-panel och TN-panel. Den gör sitt jobb helt enkelt, men visst blir det väl OLED så småningom.

Just på de två punkterna är Oled som teknik överlägsen LCD. Det är väl inbränningen som måste lösas för att det ska bli vettigt till datorskärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2002

One plus är nya Nexus. Är mer intresserad av deras kommande modell än pixel som kommer bli fasligt dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

core i7-4770k@4.4 med fd celsius s24 aio | asus z87-a| 2x8 crucial vlp 1600mhz | msi gtx 980ti | crucial mx300 525gb | aoc g2460pg gsync | xfx pro 850w | fractal design r6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norden
Registrerad
Okt 2008

Aldrig mer en mobil från google. Följt livet på tre mobiler från google, alla inköpta inom en tre månadersperiod. Alla har haft extremt dåligt ljud när man pratar i mobilen, håller man inte mobilen tätt intill munnen så låter man som en robot eller inte alls. När mobilen börjar närma sig två år så börjar den krångla, stänger av sig. Botar om, plötsligt stänger den av ringsignalen mm. Precis som det är inprogrammerat att den skall börja krångla när garantitiden går mot sitt slut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av klk:

Aldrig mer en mobil från google. Följt livet på tre mobiler från google, alla inköpta inom en tre månadersperiod. Alla har haft extremt dåligt ljud när man pratar i mobilen, håller man inte mobilen tätt intill munnen så låter man som en robot eller inte alls. När mobilen börjar närma sig två år så börjar den krångla, stänger av sig. Botar om, plötsligt stänger den av ringsignalen mm. Precis som det är inprogrammerat att den skall börja krångla när garantitiden går mot sitt slut

Fast Nexus är inte en Google-telefon. Pixel lider inte av dom där problemen.

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norden
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Beatnutz:

Fast Nexus är inte en Google-telefon. Pixel lider inte av dom där problemen.

Känner du till ljudproblemen? Är förvånad att det inte sprids mer då det som jag förstår är mycket vanligt

Hur vet du att den inte börjar bete sig konstigt när den nått tvåårsstrecket?
Mitt stalltips är att vända sig till någon mindre tillverkare, de tänker mer på sina kunder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av klk:

Känner du till ljudproblemen? Är förvånad att det inte sprids mer då det som jag förstår är mycket vanligt

Mitt stalltips är att vända sig till någon mindre tillverkare, de tänker mer på sina kunder

Känner inte till några ljudproblem. Och i ärlighetens namn bryr jag mig inte så mycket heller. Min Pixel funkar perfekt och har gjort så i över 4 månader. Självklart vet jag inte hur det är om 2 år, fast det vet ju ingen annan heller. Google var varken tillverkaren av Nexus eller Pixel. Däremot har dom haft en mycket större inblandning i Pixel, och därför har den fått deras namn också. Tillverkningen av Pixel står HTC för.

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av klk:

Fast nu pratar du specifikt om Nexus 6P, inte om "diverse olika telefoner från Google".

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | GTX 1080 Ti FE | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | ROG STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norden
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av mfm:

Fast nu pratar du specifikt om Nexus 6P, inte om "diverse olika telefoner från Google".

Nej jag pratar Nexus 5X