Följ påskrean på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Följ påskrean på SweClockers

Färgglada ägg och traditionsenlig mat i all ära, många webbutiker väljer att rea ut elektronik under påsken. SweClockers samlar fyndtipsen från medlemmarna i forumet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Får upp följande meddelande när jag klickar på länken för påskrean

"Du är redan inloggad som GambitSWE, men saknar de behörigheter som krävs för att komma åt den efterfrågade sidan."

Gäller iofs endast den översta länken såg jag nu...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket av det som är nu på "rea" har smyghöjds lite innan.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av GambitSWE:

Får upp följande meddelande när jag klickar på länken för påskrean

"Du är redan inloggad som GambitSWE, men saknar de behörigheter som krävs för att komma åt den efterfrågade sidan."

Gäller iofs endast den översta länken såg jag nu...

Fixat!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Undra hur mycket av det som är nu på "rea" har smyghöjds lite innan.

På prisjakt kan du gå till Statistik-tabben när du kollar på någon vara, så kan man se vad varan historiskt har kostat. Där kan man också se när någon butik ändrat priset, och med hur mycket.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på rea av ett Define C. Ångrar att jag inte köpte det på komplett när dom sålde det för 699kr.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Man blir lite nyfiken. Är artiklar som dessa, påskfliken, m.fl. att betrakta som en annons?

D.v.s. får Sweclockers betalt av företag för att marknadsföra dessa reor, eller görs detta helt efter läsarnas efterfrågan?

Permalänk
Skrivet av exroz:

Man blir lite nyfiken. Är denna artikel att betrakta som en annons?

D.v.s. får Sweclockers betalt av företag för att marknadsföra dessa reor, eller görs detta helt efter läsarnas efterfrågan?

Spela roll? Men hoppas dom får betalt iaf!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Geeks
Säljchef

@exroz: Den listning som sker ovanför den organiska delen och som också är annonsmärkt får vi betalt för. Tipsen som användarna skickar in är organiska och "icke-annonser". Just nu är det fåtal tips men det brukar byggas på efter hand. Påskrean är ju inte den mest aktiva utan Black Friday och Mellandagsrean brukar vara det.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Nu hoppas jag på lite trevlig sonos rea.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

På prisjakt kan du gå till Statistik-tabben när du kollar på någon vara, så kan man se vad varan historiskt har kostat. Där kan man också se när någon butik ändrat priset, och med hur mycket.

Det vet jag. Tanken var väl igentligen att jag undra hur mycket som är verkligen rea på och inte där det fuskas genom att att höja priset innan.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

@exroz: Den listning som sker ovanför den organiska delen och som också är annonsmärkt får vi betalt för. Tipsen som användarna skickar in är organiska och "icke-annonser". Just nu är det fåtal tips men det brukar byggas på efter hand. Påskrean är ju inte den mest aktiva utan Black Friday och Mellandagsrean vara det.

Tack för transparensen. Har inget emot annonser så länge de inte smyger sig in i nyhetsflödet.

Permalänk
Medlem

Skulle det finnas möjlighet att ha en liknande sida uppe hela tiden för alla reor? Skulle kunna vara ett bra alternativ till dagens fynd-tråden (http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...), vet dock inte hur mycket jobb detta är för redaktionen, om det är rimligt.

Permalänk

Hej, HPs skärm OMEN X 35 listas för 10 990, men när jag går in på sidan kostar den 12 990, what gives?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thisisafakenick:

Hej, HPs skärm OMEN X 35 listas för 10 990, men när jag går in på sidan kostar den 12 990, what gives?

Använd rabattkoden som står i erbjudandet "SWEPF"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Använd rabattkoden som står i erbjudandet "SWEPF"

Är HP Omen x35 bättre än Acer Predator x34?
Ser ju sjukt mycket snyggare designmässigt och samma specs förutom IPS vs AMVA+ panel? What wins?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ph4st:

Är HP Omen x35 bättre än Acer Predator x34?
Ser ju sjukt mycket snyggare designmässigt och samma specs förutom IPS vs AMVA+ panel? What wins?

Har inte testat den så kan inte säga någonting definitivt. Men VA-paneler erbjuder mycket bättre svärta och man slipper glow samt de har mindre bleed generellt sett. Just HP Omen X35 är dessutom en tum större (tycker faktiskt skillnaden är tydlig) och den går i 100Hz som standard så den behöver ej överklockas med varierande resultat. Gissar att den heller inte lider av de scanlines som plågar X34/PG328Q men det kan ju finnas andra defekter med denna.

Permalänk
Medlem

Köpte en galaxy s7 edge igår hoppas inte den går för under 5800kr