Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem

Firefox (64-bit)

Permalänk
Medlem

@GilbertG
Om du ( eller någon annan ) vill testa SeaMonkey så rekommenderar jag tillägget Sea Fox. Efter att Sea Fox lagts till så kommer det upp en ruta med några val, jag bockade i alla och vips så ser SeaMonkey ut som Firefox 3.x.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Jag kör både firefox och chrome. Allt för olika saker.

Hemma är det mest firefox som gäller. Men för csgo trading så använder jag chrome för firefox har inte pluginsen jag behöver.
På jobbet kör jag chrome av 2 anledningar. Första är att jag alltid måste rensa cachen i firefox då vi har ett plugin som endast fungerar i firefox och det pluginet kräver att man rensar cachen. Då blir det jobbigt att använda firefox. Sen så låser sig firefox konstant på min mac, då är det bara enklare att använda chrome

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Comodo Dragon

Permalänk
Medlem

Kör Firefox men blir galen på skiten, har Windows "N" version via skolan. Har laddat ner media packet säkert sjutioelva gånger men har ändå problem med media uppspelning i Firefox.
Det är i stort sett enda anledningen, men ändå en stor anledning, till varför jag vill byta till Chrome.
Sitter dock kvar tack vare / på grund av enkelheten med KeeFox. Inte sett något lika simpelt och bra till Chrome tyvärr.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Nej, visst har den sandboxing, men den har inget skydd mot inline scripts, clickjacking. Dessa är på grund av att Chromium inte stöder mer kontroll om vad sidan du besöker gör. Firefox är säkrare än Chrome.

Sandboxing är i och för sig väldigt viktigt för säkerheten. Antagligen en anledning till att Google Chrome brukar utnämnas till den säkraste webbläsaren.

Pwn2Own 2017: Chrome Remains the Winner in Browser Security
Nevertheless, Chrome was the outright winner in terms of browser security within the constraints of the contest.

Pwn2Own 2016: Chrome, Edge, and Safari hacked, $460,000 awarded in total
Of the trio, Chrome fared the best.

Pwn2Own 2015 Big browsers fall in Pwn2Own exploit competition
While no browser security will always stay perfect, Chrome generally is known as the browser which is especially tough to crack.

Pwn2Own 2014 Claims IE, Chrome, Safari and More Firefox Zero-Days
the most exploited browser at the event in terms of the total number of new zero-day exploited that were publicly demonstrated was Mozilla Firefox.

Permalänk
Skrivet av torbjorn_75:

Sandboxing är i och för sig väldigt viktigt för säkerheten. Antagligen en anledning till att Google Chrome brukar utnämnas till den säkraste webbläsaren.

Pwn2Own 2017: Chrome Remains the Winner in Browser Security
Nevertheless, Chrome was the outright winner in terms of browser security within the constraints of the contest.

Pwn2Own 2016: Chrome, Edge, and Safari hacked, $460,000 awarded in total
Of the trio, Chrome fared the best.

Pwn2Own 2015 Big browsers fall in Pwn2Own exploit competition
While no browser security will always stay perfect, Chrome generally is known as the browser which is especially tough to crack.

Pwn2Own 2014 Claims IE, Chrome, Safari and More Firefox Zero-Days
the most exploited browser at the event in terms of the total number of new zero-day exploited that were publicly demonstrated was Mozilla Firefox.

Ok, direct hacking Chrome kanske är bättre, inte intresserad av det. Chromium tillåter fortfarande inline scripts och clickjacking. Vilket betyder att en webbsida kan flytta dig till en virus/scam hemsida och ändra saker via scripts. Om Chrome blockerar silent installs vet jag inte, men jag vet att folk kan få add-virus, så den blocker inte tysta installationer av plugins. Är dock inte 100% om den nyaste versionen av chrome blockerar detta då de gjorde om pluggis för ett tag sedan, men ser fortfarande folk som får detta problem.

Så en farlig add på en hemsida kan skapa stora problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ok, direct hacking Chrome kanske är bättre, inte intresserad av det. Chromium tillåter fortfarande inline scripts och clickjacking. Vilket betyder att en webbsida kan flytta dig till en virus/scam hemsida och ändra saker via scripts. Om Chrome blockerar silent installs vet jag inte, men jag vet att folk kan få add-virus, så den blocker inte tysta installationer av plugins. Är dock inte 100% om den nyaste versionen av chrome blockerar detta då de gjorde om pluggis för ett tag sedan, men ser fortfarande folk som får detta problem.

Så en farlig add på en hemsida kan skapa stora problem.

I nuläget är det till större del utvecklarens jobb att förhindra xss attacker antingen genom ramverk eller bibliotek och inte webbläsaren, men jag håller med att det är dålig praxis att kunna programmera inne i HTML dokumentet. Förhoppningsvis kommer det något större skydd från webbläsaren i framtiden.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

I nuläget är det till större del utvecklarens jobb att förhindra xss attacker antingen genom ramverk eller bibliotek och inte webbläsaren, men jag håller med att det är dålig praxis att kunna programmera inne i HTML dokumentet. Förhoppningsvis kommer det något större skydd från webbläsaren i framtiden.

Firefox kan blockerat. Vet inte hur mycket det blockeras utan addons, men jag vet att NoScript blockerar ABE, clickjacking, inline scripts, samt deras "clear click" som skyddar mot gömda element.

Så det finns alternativ. Fast jag har dock problem med att Chrome är sekunder snabbare att ladda sidor. Så jag kommer att vara kvar tills Firefox blir snabbare.

Permalänk
Medlem

Kör Opera primärt och SRware Iron sekundärt. Chrome rör jag inte vid ens med tång, då dess uppladdning av surfvanor gör webbläsaren långsammare. Chrome är dessutom förbjuden på jobbet av den anledningen.

För övrigt är Safari den nya Internet Explorer.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

FF x64
Tidigare Waterfox, men tyckte att den började bli riktigt seg, FF x64 blev bra.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl Google, Facebook och MS som är de företag man främst vill skydda sig mot så att använda deras webbläsare/mjukvara är det första man bör undvika så långt det går i stället för att hjälpa dem att snoka och kartlägga.
Och Trump tycker att det är en bra ide att tillåta internetoperatörerna avlyssna trafiken och sälja uppgifterna, hoppas integritetslagstiftningen skärps inom EU.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Jag har testat 64-bitars versionen av FF. Det var dock flera år sedan, och då var den inte så bra, och har för mig att många saker / plugin inte funkade bra / alls. Är alla problem fixade nu alltså? Kanske ska prova igen.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

firefox version 12. några saker till krååm. eeaa så har jag dää

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

@GilbertG: Jag har testat 64-bitars versionen av FF. Det var dock flera år sedan, och då var den inte så bra, och har för mig att många saker / plugin inte funkade bra / alls. Är alla problem fixade nu alltså? Kanske ska prova igen.

Ja, jag tycker det. Jag har inga problem med FF 64 bitars, Mozzila tog ju bort 64 bitar för ett par år sedan, men har återlanserat det nu. Jag har iallafall inga problem med mina tillägg med FF 64 bitar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Körde med endast Firefox i över 10 år. Jag "vägrade" köra Chrome väldigt länge men nu på senare år har jag börjat uppskatta den webbläsaren. Till vardags kör jag fortfarande Firefox till det mesta medan jag kör igång Chrome när det är webbutveckling på G då jag tycker deras utvecklarverktyg fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

För folk som sitter på gamla datorer med Windows tidigare än XP och vill komma ut på nätet vill jag tipsa om K-meleon, superbt för retroliraren

Skrivet av torbjorn_75:

Skratta du, men säkerhet är viktigt för mig. Jag har även bakat in Google Chrome i en virtuell maskin. Jag vill inte gärna ha virus och sånt skit i datorn.

För andra är kanske användarvänlighet och utseende viktigare, hur det ser ut i menyer, var knapparna sitter osv. Flikhantering, tillägg etc. Men det är inget jag bryr mig om.

Säkerhet är absolut högsta prioritet för mig.

Inget fel på grundargumentet, men jag menar att Google är en säkerhetsrisk. Sedan är Firefox med NoScript oslagbart. Sist jag kollade gick inte NoScript att impelemntera fullt ut i någon annan webbläsare.

Skrivet av anon5930:

Nja, Mozilla bytte numreringssystem då det blev svårt att konkurrera mot Google som fick varje ny version (som släpptes extremt tätt) att framstå som något nytt och otroligt fantastiskt. Vilket fick sämre vetande att tro att Firefox låg efter.
Nu är Chrome-infektionen svår att motarbeta då läsaren installeras på samma vis som malware, smyger sig in via andra webbläsare då Google kör upp varningar om att byta till deras läsare på många sidor samt att Chrome smyger sig in via annan mjukvara.
Inte ens Microsoft klarar av att konkurrera mot detta.

Mozilla har under många år fått betalt av Google då Firefox haft google som sökmotor. Det och ihop med att många tror att Google är den bästa arbetsgivaren gör ju att många inom den branschen tittar åt Googles håll i tron att de gör allt rätt. OSS-folk är rätt speciella överlag med.

Och Googles är ingens vän. Det är en galen värld där folk litar på ett utländskt annonsföretag i den grad de gör. Avsaknaden till kritik och ifrågasättande är skrämmande, Google formar mångas vardag. Google och Youtube är bägge företagets tjänster och dessa går det bubbla sina användare med ganska enkelt.

Chrome brukar inte räknas som en säker webbläsare, designproblem i själva läsaren men också det faktum att Google äger läsaren.

Tänk på att Youtube inte är en neutral sida, Google sysslar med en hel del optimering för deras webbläsare med deras tjänster.

Jag anser att argumentet med versionsnumrering är en undanflykt och visar bara hur hårt tomtarna var sålda på Google och ville apa efter allt. I övrigt håller jag med. Symbiosen funkade bra innan Chrome kom, sedan blev det bananer i Mozilla-lägret.

Skrivet av Techs:

@GilbertG
Om du ( eller någon annan ) vill testa SeaMonkey så rekommenderar jag tillägget Sea Fox. Efter att Sea Fox lagts till så kommer det upp en ruta med några val, jag bockade i alla och vips så ser SeaMonkey ut som Firefox 3.x.

Najs, tack för tipset. Kul att man inte är ensam om att se version 3 som storhetstiden Eh ja, det var det ju faktiskt, 25% marknadsandel i november 2009, sedan vände det...

Skrivet av dpom86:

@GilbertG: Jag har testat 64-bitars versionen av FF. Det var dock flera år sedan, och då var den inte så bra, och har för mig att många saker / plugin inte funkade bra / alls. Är alla problem fixade nu alltså? Kanske ska prova igen.

Vad jag förstår är Firefox 64-bit det primära utvecklingsprojektet numer och 32-bit-versionen är mer av en efterhandskonstruktion.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GilbertG:

Inget fel på grundargumentet, men jag menar att Google är en säkerhetsrisk. Sedan är Firefox med NoScript oslagbart. Sist jag kollade gick inte NoScript att impelemntera fullt ut i någon annan webbläsare.

Pale moon använder FF plugins och jag kör med noscript i den också och har inte märkt några direkta skillnader.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Med tanke på inläggen i tråden blir jag väl halshuggen när jag säger att jag gått över till Edge. Bytte från Chrome när Edge fick stöd för Adblock Plus och jag ångrar inget. Surfar mycket mer på min Surface Pro 4 i soffan än vid min speldator i signaturen och där gör sig Edge riktigt bra. Gillade egentligen aldrig Chrome men det kanske beror på att jag är "uppfödd" med Netscape och Internet Explorer.

Jag är inte mer besvärad av att MS kan se vad jag gör än om Google kan det, lika jäkla illa vilket som. Jag är inte överdrivet paranoid för intrång, var många, många år sedan jag drabbades av det. Var nog på Win XP-tiden.

Har inte heller märkt några kompabilitetsproblem senaste året med Edge (var lite knackigt i början, speciellt med vissa banksajter).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@GilbertG:
Huruvida Firefox 3.x var bättre eller inte låter jag vara osagt för jag minns faktiskt inte. Men Sea Fox gör det lättare att hitta i menyer på samma sätt som det "alltid" har varit i Firefox, det ser helt enkelt bekant ut.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd

Chrome, men går sakta över till Edge...ärligt, så är den faktiskt snabb och pålitlig, känns snabbare och lättare än Chrome numera.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Vad jag förstår är Firefox 64-bit det primära utvecklingsprojektet numer och 32-bit-versionen är mer av en efterhandskonstruktion.

Sist jag testade (länge sedan) var det tvärt om. 64-bit versionen var knappt klassad som en alpha. ^^
Edit: Prövade precis. Funkar bra!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Med tanke på inläggen i tråden blir jag väl halshuggen när jag säger att jag gått över till Edge. Bytte från Chrome när Edge fick stöd för Adblock Plus och jag ångrar inget. Surfar mycket mer på min Surface Pro 4 i soffan än vid min speldator i signaturen och där gör sig Edge riktigt bra. Gillade egentligen aldrig Chrome men det kanske beror på att jag är "uppfödd" med Netscape och Internet Explorer.

Jag är inte mer besvärad av att MS kan se vad jag gör än om Google kan det, lika jäkla illa vilket som. Jag är inte överdrivet paranoid för intrång, var många, många år sedan jag drabbades av det. Var nog på Win XP-tiden.

Har inte heller märkt några kompabilitetsproblem senaste året med Edge (var lite knackigt i början, speciellt med vissa banksajter).

Edge är bäst tycker jag på surfplattor. Jag tycker att ingen annan webbläsare fungerar särskilt bra med touch förutom just Edge

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Ni borde slå en titt på CLICQZ. Bara ett tips.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Edge är bäst tycker jag på surfplattor. Jag tycker att ingen annan webbläsare fungerar särskilt bra med touch förutom just Edge

Jag "upptäckte" Edge på min Surface Pro 4 men nu har jag även gått över till Edge på min stationära. Tycker det funkar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Vivaldi kör jag med.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Jag vill helst inte köra Chomium då det är inte direct Google spyware som jag bryr mig om, det är att Chomium inte är säkert och blockerar inte vad jag tycker att en webbläsare borde göra by default, eg. clickjacking, ABE osv. (sedan är väl en cookie manager ett bra plus)

Det är dock på alla sidor, la till en edit. Det märks utan att ta någon tid att Chrome laddar sidor sekunder snabbare.

EDIT:
För sweclockers.com
I Firefox, 37 request, 1,848.68 KB 3.41s
I Chrome, 46 request 1.0 MB Finished 1.86s DOMContentLoaded 848ms Load 1.86s

Hur är det med Canary som är länkad på Chromiums developer-sida (det är google chrome också)? Är Canary = Chrome beta?
Använder dock Chromium på laptopen. Tänka på är att man manuellt får uppdatera Chromiums windows-version.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag "upptäckte" Edge på min Surface Pro 4 men nu har jag även gått över till Edge på min stationära. Tycker det funkar alldeles utmärkt.

Idag uppdaterades även uBlock Origin för Edge. Kör nu 1.12.0 som funkar utmärkt Hoppas fler upptäcker Edge, då den läsaren är överlägsen konkurrenterna på flera punkter. Dock inget för webbutvecklare i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Hittar ingen uBlock Origin till Edge. Få tillägg, 19 stycken och söken slungar en till sore spel och appar.

Skulle gärna köra Edge ibland men den synken Microsoft bjuder på har gjort att mina bokmärken där är rena trasselsudden. Synd att man inte, som på lika trasselsuddiga Chrome/Chromium kan låta "Xmark bookmark manager" sköta biffen. Är av det gamla gardet och beroende av riktig bokmärkeshantering.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Skulle gärna köra Edge ibland men den synken Microsoft bjuder på har gjort att mina bokmärken där är rena trasselsudden. Synd att man inte, som på lika trasselsuddiga Chrome/Chromium kan låta "Xmark bookmark manager" sköta biffen. Är av det gamla gardet och beroende av riktig bokmärkeshantering.

Jag har kört PC sedan 1993 men fattar inte riktigt vad du menar. Jag har flyttat bokmärken hej vilt under många år och aldrig haft några problem med det.

Senast så lät jag Edge suga åt sig bokmärken från Internet Explorer utan problem. Har gjort samma manöver många gånger tidigare ex. Explorer till Chrome mm.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO