Permalänk
Medlem

24" 144hz 1440p ips?

Finns det ingen ips skärm med 144hz och 1440p i mindre storlek än 27"?
Lägg till g-sync HDR kvantprickar och o-led så blir jag riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Finns det ingen ips skärm med 144hz och 1440p i mindre storlek än 27"?
Lägg till g-sync HDR kvantprickar och o-led så blir jag riktigt nöjd.

Kort svar: nä.

Letade också som fan. Finns inte ens 1080p/24"/IPS/144Hz/G-sync.

Det blev till slut en Predator XB271HU, efter att jag konstaterat att man kunde klämma in den tillsammans med en 23" på väggfästet med vaselin och skohorn till hjälp. Den är faktiskt inte så rasande mycket större än mina gamla 23-tummare, och såhär i retrospekt undrar jag varför jag lade ner sådan möda på letandet. 27" är bättre, om du frågar mig i alla fall.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Finns det ingen ips skärm med 144hz och 1440p i mindre storlek än 27"?
Lägg till g-sync HDR kvantprickar och o-led så blir jag riktigt nöjd.

Om du har plats hade jag gått för 27" varianten. 1440p är ganska högupplöst även för 27", jag får ibland luta mig fram för att läsa och då har jag utmärkt syn

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Om du har plats hade jag gått för 27" varianten. 1440p är ganska högupplöst även för 27", jag får ibland luta mig fram för att läsa och då har jag utmärkt syn

Då har du inte så värst utmärkt syn kan jag säga, om du nu inte sitter jäkligt långt från skärmen. Jag kör 1440p på 24" och det är snarare lite för stort än för litet, på 27" är det 4k som gäller för att det inte skall vara för stort.

Till TS:
Nej, det finns inte. Slutade med att jag köpte en 1440p, 24", 165 Hz, G-Sync, TN istället. Trist med TN ja men den här panelen är förvånansvärt bra faktiskt så man hatar inte sitt liv när man sitter framför den iaf (som man gör med de Asus och Benq 1080p 144 Hz skärmar som säljs runt/sub 3k).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Då har du inte så värst utmärkt syn kan jag säga, om du nu inte sitter jäkligt långt från skärmen. Jag kör 1440p på 24" och det är snarare lite för stort än för litet, på 27" är det 4k som gäller för att det inte skall vara för stort.

Till TS:
Nej, det finns inte. Slutade med att jag köpte en 1440p, 24", 165 Hz, G-Sync, TN istället. Trist med TN ja men den här panelen är förvånansvärt bra faktiskt så man hatar inte sitt liv när man sitter framför den iaf (som man gör med de Asus och Benq 1080p 144 Hz skärmar som säljs runt/sub 3k).

Det är nog snarare att jag sitter för långt ifrån i så fall, jag kanske ska testa att flytta lite närmare, mitt skrivbord är ca 1,5 djupt så det blir lätt att man ställer skärmen långt ifrån. __
| |
Det sår ut ungefär såhär: __ j |
|_____| Och jag sitter i böjen.

Hos pappa har jag dock ett väldigt smalt bord och där är det inga problem

EDIT: nevermind, det funkade ju inte... Jag har ett hörnskrivbord, vet inte varför jag inte bara sa det från början...

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av theo0019:

Det är nog snarare att jag sitter för långt ifrån i så fall, jag kanske ska testa att flytta lite närmare, mitt skrivbord är ca 1,5 djupt så det blir lätt att man ställer skärmen långt ifrån. __
| |
Det sår ut ungefär såhär: __ j |
|_____| Och jag sitter i böjen.

Hos pappa har jag dock ett väldigt smalt bord och där är det inga problem

EDIT: nevermind, det funkade ju inte... Jag har ett hörnskrivbord, vet inte varför jag inte bara sa det från början...

Du får använda [code] om du inte vill att whitespace ska kollapsa.

Exempel:

| | | |

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Du får använda [code] om du inte vill att whitespace ska kollapsa.

Exempel:

| | | |

Aha tack

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Om du har plats hade jag gått för 27" varianten. 1440p är ganska högupplöst även för 27", jag får ibland luta mig fram för att läsa och då har jag utmärkt syn

Ja, det också, pixeltätheten på en 27" 1440p-skärm är avsevärt högre än dito på en 23" 1080p-skärm. Frågan är om det alls finns något att vinna på att trycka in 1440p på 24", om man inte sitter extremt nära skärmen? Skalningen är inte riktigt hundraprocentig i Windows heller, även om man kan motverka problemet du skriver på det viset, så får man andra problem istället.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Ja, det också, pixeltätheten på en 27" 1440p-skärm är avsevärt högre än dito på en 23" 1080p-skärm. Frågan är om det alls finns något att vinna på att trycka in 1440p på 24", om man inte sitter extremt nära skärmen? Skalningen är inte riktigt hundraprocentig i Windows heller, även om man kan motverka problemet du skriver på det viset, så får man andra problem istället.

När jag tänker på det brukar jag zooma in (chrome) ctrl+scroll men det blir lätt att men lutar sig fram utan att tänka

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]