Permalänk
Medlem

Film redigeringsprogram?

Hej,
Jag tänkte höra om ni har några förslag för enklare redigering utav filmer?
Tänkte mer klippa och klistra osv dvs inge större saker.

Kör Windows 10 Pro nu x64.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

DaVinci Resolve
Hitfilm Express

Permalänk
Avstängd

Finns windows Movie maker som kanske inte är bästa jorden skådat men man kan komma ganska långt med den om det är bara nått enkelt man ska slänga ihop och är gratis och enkelt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

Fördelen med Premiere är att du kan arbeta med Adobes hela "ekosystem". Idag räknas det också som ett proffsprogram, så det finns jobb om du lär dig det (kanske inte är utgångspunkten här, men jämfört med andra NLEer).

Permalänk
Hedersmedlem

@isakafram *tråd rensad*

Den är inte tillåtet att uppmana till piratkopiering.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Citat:

Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Fördelen med Premiere är att du kan arbeta med Adobes hela "ekosystem". Idag räknas det också som ett proffsprogram, så det finns jobb om du lär dig det (kanske inte är utgångspunkten här, men jämfört med andra NLEer).

Köpte hela Adobe för 195kr månaden (student), behöver DW och PS med så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Wondershare Filmora

Permalänk
Medlem

Adobe CC anyone?

Rekommenderar starkt Premiere Pro om man senare vill utvecklas. Körde mycket Vegas Pro förut men Adobe hanterar hårdvaran mycket bättre. Själv har jag kört på Adobe Creative Cloud i ca. 2 år. Lite saftigt kanske men sjukt smidigt att ha allt under samma tak.

Gjorde denna video i Premiere Pro om du vill kika

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

För mig gick jag åt detta hållet när jag började och till sist blev proffs.

1: Windows Movie Maker - Enklaste starten att börja med och är gratis dessutom.

2: Sony Vegas - Semi/Proffs program här finns så mycket funktioner och effekter att börja med.

3: Adobe Premiere - Professionell nivå, lika bra som Sony Vegas fast bättre. Som tidigare nämnde så ingår en massa andra Adobe Mjukvaror kopplat till Premiere som Media Encoder och After Effects, vilket gynnar och att man kan flytta projekt mellan programmen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Om man gillar enbart nodbaserad arbetsflöde, vilka rekommenderas idag?

Permalänk
Medlem

Jag använder GOPRO studio som är deras egna program som är mycket smidigt och mycket bra för hobby redigeraren, du har de flesta funktioner du behöver och kan tänka på men självklart lite enklare. Testa det programmet vet ja, det är på www.gopro.com och kräver bara en registrering för att få ladda ner och användas.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro