Uppgradera till ultra wide: Tips från folk som har en?

Permalänk
Medlem

Uppgradera till ultra wide: Tips från folk som har en?

Jag tänkte bränna lite pengar och skaffa en jättebred och jättebra skärm, och kanske också skaffa ett jättebra grafikkort om det visar sig att mitt 980 inte är bra nog.

Som programmerare och spelentusiast som kontinuerligt ser fel på röd och grön kommer jag att använda skärmen till i stort sett allt förutom möjligtvis att fundera över färgkurvor i Photoshop.

Har försökt läsa mig till i recensioner vad jag borde skaffa, och det verkar lite som med allt att det inte går att få allt utan att man måste kompromissa på någon front. Samtidigt vet jag från erfarenhet att det ofta är de mest oväntade sakerna som retar mig, oavsett hur många recensioner jag läser.

Så, till er som faktiskt har en:

Vad finns det för saker ni stör er på, både vad gäller UW i allmänhet och med den specifika modell ni har?
Någon av alla tekniker/teknologier ni önskar att ni valt istället för den ni valde (IPS vs VA, G-sync vs Freesync) som avgör extra mycket i formatet? Föreställer mig att tearing kanske är extra enerverande?
Något av era favoritspel som funkar lite skit i 21:9?

Permalänk
Medlem

Jag har länge funderat på ultra wide 1440p ips
Men jag är osäker om mitt geforce 970 pallar?
Nu är jag inte tvungen att spela på ultra i spel men vill gärna inte bli tvingad att köra med massa effekter av eller på lägsta detaljnivån på allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Dawlight Tearing är mycket störande oavsett upplösning så G-Sync är verkligen att rekommendera.
Jag skulle säga att 980 verkligen är på gränsen för den upplösningen. Beror lite på vilken hz skärmen har och vilka settings du kör spelen med. Själv tycker jag gtx1080 är perfekt för 1440p och kanske funkar fint för UW med. Allt över det är 1080ti att rekommendera.

@Molotov 970 är långt ifrån starkt nog att driva UW 1440 med ok fps.

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

@Dawlight: Jag har en 29" UltraWide 2560x1080. Jag gillar denna aspect ratio, speciellt i FPS då man få bredare synfällt.
För 1080p UW klarar sig mitt 980 bra. Jag kör Ultra-preset i BF1 med stadiga 60fps (75-80fps utan V-sync).

Ännu har jag inte stött på ett modernt spel som har problem med upplösning i UW. Cutscenes brukar vara 16:9, men det blir då bara svart på sidorna den lilla stunden.

Även vid desktop användande är det rätt skönt. Man kan tex lägga två flikar bredvid varandra när man surfar utan att ha platsbrist. Lite "2 skärmar"-känsla liksom.

Ska jag köpa ny skärm blir det helt klart Ultrawide igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

@Dawlight Tearing är mycket störande oavsett upplösning så G-Sync är verkligen att rekommendera.
Jag skulle säga att 980 verkligen är på gränsen för den upplösningen. Beror lite på vilken hz skärmen har och vilka settings du kör spelen med. Själv tycker jag gtx1080 är perfekt för 1440p och kanske funkar fint för UW med. Allt över det är 1080ti att rekommendera.

@Molotov 970 är långt ifrån starkt nog att driva UW 1440 med ok fps.

Tack för svar, då får jag nog avvakta uw inköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

@Dawlight Tearing är mycket störande oavsett upplösning så G-Sync är verkligen att rekommendera.
Jag skulle säga att 980 verkligen är på gränsen för den upplösningen. Beror lite på vilken hz skärmen har och vilka settings du kör spelen med. Själv tycker jag gtx1080 är perfekt för 1440p och kanske funkar fint för UW med. Allt över det är 1080ti att rekommendera.

Känns lite störande att behöva knyta sig till antingen Nvidia eller AMD vad gäller kombinationen GPU och skärm bara. Får ju liksom satsa på Nvidia och bara hoppas att man inte vill byta när Vega kommer sen..

Permalänk
Medlem

Jag är i samma situation. För mig lutar det åt AG352UCG men då måste jag bhta 980 mot 1080 ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni om Acer Predator 29.5" 144Hz Curved G-Sync Monitor Z301Cbmiphzx?
Curved G-Sync, 144Hz, 21:9, 2560x1080, 4ms, VA Panel

Jag vill fortsätta köra i 1080p så jag slipper sänka grafiken om jag går upp till 1440p.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Himcor:

Jag är i samma situation. För mig lutar det åt AG352UCG men då måste jag bhta 980 mot 1080 ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Hämtade ut en igår. Jag skulle säga att det är bättre att vänta till slutet på året då vi kommer se 144hz-skärmar istället.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Vad tror ni om Acer Predator 29.5" 144Hz Curved G-Sync Monitor Z301Cbmiphzx?
Curved G-Sync, 144Hz, 21:9, 2560x1080, 4ms, VA Panel

Jag vill fortsätta köra i 1080p så jag slipper sänka grafiken om jag går upp till 1440p.

Utan att ha läst några tester av den skärmen så låter det helt ok.

Kör själv en Asus ROG Swift PG348Q med 3440x1440, G-Sync och 100Hz med ett GTX 1080. Är helt nöjd. Ett snäpp vassare vore ett 1080 Ti som jag lite vagt funderar på att skaffa mig. Att driva runt nya spel i 3440x1440 är tungt och mitt GTX 1080 får jobba hårt. G-Sync underlättar arbetet enormt och allt flyter på som det ska men ett Ti skulle nog ge mig lite extra på toppen.

Har i princip inte sänkt grafikinställningarna sedan jag bytte från en 2560x1440 skärm och G-Sync fixar det mesta men visst tappar man i ren fps.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawlight:

Så, till er som faktiskt har en:
Vad finns det för saker ni stör er på, både vad gäller UW i allmänhet och med den specifika modell ni har?
Någon av alla tekniker/teknologier ni önskar att ni valt istället för den ni valde (IPS vs VA, G-sync vs Freesync) som avgör extra mycket i formatet? Föreställer mig att tearing kanske är extra enerverande?
Något av era favoritspel som funkar lite skit i 21:9?

Det som stör mig med UW:
Alla spel supportar det inte, tex vissa huds kan se helt åt helvete ut. I csgo ser jag tex inte 25% av scoreboarden. Finns ingen fix.

Vad som stör mig med skärmen jag har:
Skärm standet är större än själva skärmen gör.
Eftersom jag hör högfrekventa tjutande ljud otroligt bra så hör jag när skärmen står i standby. Min tjej kan inte höra det, men jag gör.

Vad jag gillar med UW:
Kräver bara 1 skärm, otroligt lätt att byta från "nu ska jag jobba" till "nu ska jag spela" då det är 2 skärmar inbyggda i en.
Bilspel ser gudomligt ut i 21:9.

Jag önskar att jag valt en skärm med mer än 60hz och en med g-sync. Men det antingen fanns ingen med dom sakerna eller så var dom så otroligt dyra att det inte var värt mina pengar.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Curved är imo en trevlig detalj, har både en platt 34" 3440x1440 60hz UW och en slightly "curved" UW med ung samma specs. Föredrar definitivt den med kurvan då sidorna känns mycket mer avlägsna på den platta.

Har testat ett antal spel och The Sims & Total War Rome 2 & Civ 5 är definitivt trevliga i UW. Tredjepersonsskjutare som Mass Effect fungerar också väl av någon anledning. Är van vid snabbare spelskärmar så störde mig i Battlefield 1 avsevärt på 60hz ips begränsningen. För "snabbare" spel rekommenderar jag därför starkt 100hz och absolut g-sync eller freesync.

Säg till om du har andra specifika frågor

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Det som stör mig med UW:
Alla spel supportar det inte, tex vissa huds kan se helt åt helvete ut. I csgo ser jag tex inte 25% av scoreboarden. Finns ingen fix.

Vad som stör mig med skärmen jag har:
Skärm standet är större än själva skärmen gör.
Eftersom jag hör högfrekventa tjutande ljud otroligt bra så hör jag när skärmen står i standby. Min tjej kan inte höra det, men jag gör.

Vad jag gillar med UW:
Kräver bara 1 skärm, otroligt lätt att byta från "nu ska jag jobba" till "nu ska jag spela" då det är 2 skärmar inbyggda i en.
Bilspel ser gudomligt ut i 21:9.

Jag önskar att jag valt en skärm med mer än 60hz och en med g-sync. Men det antingen fanns ingen med dom sakerna eller så var dom så otroligt dyra att det inte var värt mina pengar.

1. Det är ren fysik, för att kunna balansera vikten krävs en ordentlig fot. Har dock inga problem med min skärm (se signatur).

2. Har inte det minsta (i alla fall inte något jag kan höra) av högfrekventa tjut.

3. Gamla spel kanske inte supportar 21:9 men det går oftast men inte alltid att fixa.

PS! Surt att du inte skaffade en med G-Sync, gör så fruktansvärt stor skillnad...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dawlight:

Vad finns det för saker ni stör er på, både vad gäller UW i allmänhet och med den specifika modell ni har?

Nej. Jag är mycket nöjd med färgåtergivning och responstid.

Citat:

Någon av alla tekniker/teknologier ni önskar att ni valt istället för den ni valde (IPS vs VA, G-sync vs Freesync) som avgör extra mycket i formatet?

Jag hade velat ha G-sync/Freesync. Eftersom 3440x1440 är väldigt tungdrivet.

Citat:

Föreställer mig att tearing kanske är extra enerverande?

Tearing blir inte värre än på någon annan skärm men om du är orolig för det ska du ju satsa på Freesync/G-sync.

Citat:

Något av era favoritspel som funkar lite skit i 21:9?

Nej, egentligen inte. Dark Souls II fungerade rätt kass till jag hittade en mjukvara som löste det problemet.

Oftast kan du bara ställa in 2560x1440 och ha svarta linjer på sidorna om spelet inte fullt stödjer UW. Det är extremt få spel som jag haft problem med på grund av 21:9 formatet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Hämtade ut en igår. Jag skulle säga att det är bättre att vänta till slutet på året då vi kommer se 144hz-skärmar istället.

Men hur stor skillnad är det på 100Hz och 144Hz, och det är väl inte bara Hz'en som spelar roll utan även om skärmen har G-sync.
https://www.inet.se/produkt/2205804/aoc-35-agon-ag352ucg-g-sy...
Känns väldigt lockande nu så lite mer än vänta vore trevligt att höra.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Men hur stor skillnad är det på 100Hz och 144Hz, och det är väl inte bara Hz'en som spelar roll utan även om skärmen har G-sync.
https://www.inet.se/produkt/2205804/aoc-35-agon-ag352ucg-g-sy...
Känns väldigt lockande nu så lite mer än vänta vore trevligt att höra.

Jag trodde också det skulle vara trevligt med G-sync, efter man läst folk som prisat det till höger och vänster.
Verkar bara vara bra med G-sync om man har halvkass dator som fpsdroppar.
Just Overwatch knippsar också bort en stor del av bildytan om man kör Ultrawide, se här:
http://www.pcgamer.com/overwatchs-new-219-support-actually-re...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

u

Skrivet av Punnisher:

Men hur stor skillnad är det på 100Hz och 144Hz, och det är väl inte bara Hz'en som spelar roll utan även om skärmen har G-sync.
https://www.inet.se/produkt/2205804/aoc-35-agon-ag352ucg-g-sy...
Känns väldigt lockande nu så lite mer än vänta vore trevligt att höra.

Enligt min egen erfarenhet så är G-Sync avsevärt mycket mer betydelsefullt än högre framerate i de typ av spel jag kör själv (single player fps). Det varierar givetvis med vilka spel man kör.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kör på Asus predator enligt spec nedan, visst klarar den inte 100fps i allt men med lite trix så är jag helt nöjd hur det presterar tills mitt 1080 ti har kommit!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

1. Det är ren fysik, för att kunna balansera vikten krävs en ordentlig fot. Har dock inga problem med min skärm (se signatur).

2. Har inte det minsta (i alla fall inte något jag kan höra) av högfrekventa tjut.

3. Gamla spel kanske inte supportar 21:9 men det går oftast men inte alltid att fixa.

PS! Surt att du inte skaffade en med G-Sync, gör så fruktansvärt stor skillnad...

Det som stör mig är att foten står framför skärmpanelens slut. Finns flera UW skärmar som har dom längre bak istället.

Gällande ljudet är det väldigt få som hör det, och det är helt och hållet pga min skärm. Så att din inte har det kan jag förstå eftersom du inte har min. En annan som recenserade skärmen på prisjakt noterade också det.

Finns vissa nya spel som inte heller supportar det fullt ut, dom är inte många men det finns spel som gör så. Men det som stör mig mest är valve spel. Varken team fortress 2 eller csgo supportar det.

Tror inte ens det fanns g-sync paneler på en 3440x1440 när jag skaffade min skärm. Så ja det är synd

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Eftersom jag hör högfrekventa tjutande ljud otroligt bra så hör jag när skärmen står i standby. Min tjej kan inte höra det, men jag gör.

Tror nog inte detta blir ett problem för min del. Känner på mig att min hörsel är mer åt din flickväns håll.

Skrivet av Christley:

Jag önskar att jag valt en skärm med mer än 60hz och en med g-sync. Men det antingen fanns ingen med dom sakerna eller så var dom så otroligt dyra att det inte var värt mina pengar.

Ja, det låter verkligen som att man skulle må bra i själen av lite G-sync. Men sen är det ju det där med urvalet av G-sync-skärmar.

Skrivet av Thestar19:

Säg till om du har andra specifika frågor

Hur är din Dell-skärm? Behövt byta några exemplar med avseende på pixeldefekter, backlight bleed eller dylikt?

Skrivet av Dinoman:

Nej, egentligen inte. Dark Souls II fungerade rätt kass till jag hittade en mjukvara som löste det problemet.

Spelar ju själv sjuka mängder Dark Souls. Hur fungerar det med originalet och 3:an?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dawlight:

Spelar ju själv sjuka mängder Dark Souls. Hur fungerar det med originalet och 3:an?

Inte testat ettan bara tvåan. Trean har fullt stöd och fungerar utmärkt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawlight:

Hur är din Dell-skärm? Behövt byta några exemplar med avseende på pixeldefekter, backlight bleed eller dylikt?

Har lite backlight bleed men inte störande så har inte behövt byta. Om jag har förstått det rätt är det lite av ett lotteri med alla UW så i värsta fall får man väl skicka tillbaks. Inga pixeldefekter vad jag kunde se när jag köpte den.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Christley:

Det som stör mig med UW:
Alla spel supportar det inte, tex vissa huds kan se helt åt helvete ut. I csgo ser jag tex inte 25% av scoreboarden. Finns ingen fix.

Vad som stör mig med skärmen jag har:
Skärm standet är större än själva skärmen gör.
Eftersom jag hör högfrekventa tjutande ljud otroligt bra så hör jag när skärmen står i standby. Min tjej kan inte höra det, men jag gör.

Vad jag gillar med UW:
Kräver bara 1 skärm, otroligt lätt att byta från "nu ska jag jobba" till "nu ska jag spela" då det är 2 skärmar inbyggda i en.
Bilspel ser gudomligt ut i 21:9.

Jag önskar att jag valt en skärm med mer än 60hz och en med g-sync. Men det antingen fanns ingen med dom sakerna eller så var dom så otroligt dyra att det inte var värt mina pengar.

Håller med om en del här. Största störmomentet är spel som inte klarar upplösningen på min LG 34UC88-B. http://cdon.se/hemelektronik/lg-34-led-34uc88-b-curved-p39469... 3440x1440 Har trimmat den till 80Hz. Den ska klara 90Hz, men fick inte riktigt till det när jag pillade med det i början så stannade vid 80Hz och har inte orkat mecka med det sen.

Jag upplever att mitt beteende har ändrats mycket från när jag körde 2x24" skärmar. Nu får fönster ta den storlek de behöver mot tidigare så hade jag oftast ett program i fullskärm på varje skärm. Jag spelar på hela ytan vilket jag sällan gjorde tidigare, spelade oftast bara på en av skärmarna.

Själv kör jag med ett GTX 970 och tycker det funkar helt ok. Jag har så klart sänkt inställningarna, men har inte behövt sänka så mycket att det stör. Försöker som ni förstår nå 80Hz. 144Hz tror jag hade varit ganska så kört med GTX 970. Om jag bara gluttar lite på SweClockers prestandaindex så borde GTX 1070 eller bättre vara kandidater för att nå upp till 144Hz med samma inställningar som jag nu får köra.

Lycka till! Du kommer inte att ångra bytet till 34" UW. Har även några polare som bytt och alla är lyriska!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

I äldre spel som inte har ultrawidescreen eller mindre indiespel som kanske inte har det, går det att köra spelen i 16:9 upplösning då utan problem med svarta kanter, eller är standard att bilden smetas ut och blir superbred, eller blir det felmeddelanden med "out of sync" och sånt, eller vad brukar hända? Blir bilden skitful pga att det inte är upplösningen skärmen är gjord för då?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrytaPlanka:

I äldre spel som inte har ultrawidescreen eller mindre indiespel som kanske inte har det, går det att köra spelen i 16:9 upplösning då utan problem med svarta kanter, eller är standard att bilden smetas ut och blir superbred, eller blir det felmeddelanden med "out of sync" och sånt, eller vad brukar hända? Blir bilden skitful pga att det inte är upplösningen skärmen är gjord för då?

På min skärm sträcks den ut. Om det finns möjlighet att köra windowed gör jag det. Då blir det så klart rätt. Det är inte ett så stort problem, mer en irritation. Jag vill ju kunna spela i full upplösning nu när jag har en sådan bred fin skärm.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!