Vad är den största skillnaden mellan en gamingstol och en kontorstol

Permalänk
Medlem

Vad är den största skillnaden mellan en gamingstol och en kontorstol

Vad är den största skillnaden mellan gamingstol och en vanlig kontorstol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Vad är den största skillnaden mellan gamingstol och en vanlig kontorstol?

Största skillnaden är väl att en gaming stol ser "tuff" ut?
Och en kontorstol har dem lagt mer fokus på ergonomin för att sitta i den i längre stunder.

Om du planerar att köpa en ny stol, så köp inte en DXracer.
Utan köp en riktig vettig stol ifrån t.ex kinnarps.

Permalänk
Medlem

Gamingstolar är budget kontorsstolar som ser häftiga ut. Har en gamingstol själv eftersom jag inte kände att jag ville spendera så mycket pengar. Visst sitter man i många många timmar i streck så är en kontorsstol mycket bättre. Själv så tar jag paus lite då och då dock så en lite billigare lösning fungerar fint. Har i och för sig hänt att man suttit i 4-5 timmar i streck och då är det väldigt obekvämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Största skillnaden är väl att en gaming stol ser "tuff" ut?
Och en kontorstol har dem lagt mer fokus på ergonomin för att sitta i den i längre stunder.

Om du planerar att köpa en ny stol, så köp inte en DXracer.
Utan köp en riktig vettig stol ifrån t.ex kinnarps.

Jag instämmer med detta. När en gamingstol ska designas så lägger man stor fokus vid hur häftig den ska se ut, medan fokus vid framtagningen av en vettig kontorsstol mer ligger på funktionalitet och ergonomi.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Gamingstolar är fokuserade på utseende och marknadsföring, och kontorsstolar är (oftast) mest fokuserade på att vara ergonomiska.