Microsoft berättar mer om Game Mode i Windows 10

Permalänk
Medlem

Den som tänker att FPS kommer öka av detta tänker kanske lite fel? Det kan handla om andra I/O-scheman som märkbart kan minska stuttering då Windows tidigare gärna hoppat in och tagit ögonblicklig processorkraft i 2-5ms. Eventuellt är detta början på optimerad SLI/Crossfire. Jag håller tummarna för utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeewor:

Den som tänker att FPS kommer öka av detta tänker kanske lite fel? Det kan handla om andra I/O-scheman som märkbart kan minska stuttering då Windows tidigare gärna hoppat in och tagit ögonblicklig processorkraft i 2-5ms. Eventuellt är detta början på optimerad SLI/Crossfire. Jag håller tummarna för utvecklingen.

Jag tappade 7FPS i minimum FPS på Rainbow 6 Siege. Så det ser ut att vara en lika stor skämt som DirectX 12!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag tappade 7FPS i minimum FPS på Rainbow 6 Siege. Så det ser ut att vara en lika stor skämt som DirectX 12!

Vilken kristallklar flopp!

Permalänk
Medlem

Såg ett test, det fick inget boost i något spel, snarare tvärtom några fps lägre. Vad är detta för skämt?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR