Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Logan på bio häromdagen, 9/10, riktigt bra actionrulle.

Såg "Allied" hemma i soffan igår, den var också rätt trevlig. Väldigt intressant för de som är intresserade av WW2.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Rob Zombie´s 31. Skit, som om den var gjord av dåliga amatörskådespelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Rob Zombie´s 31. Skit, som om den var gjord av dåliga amatörskådespelare.

well... Det är liksom grejen med hans filmer. Vissa gillar den speciella typen av filmer, andra inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

well... Det är liksom grejen med hans filmer. Vissa gillar den speciella typen av filmer, andra inte.

Nej, skrev inte att jag ogillar skräckfilmer när dom är välgjorda, Rob Zombie har gjort bra skräckfilmer, däremot är denna skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Rogue One, gav upp efter cirka 60 minuter. Kan nog inte betygsätta eftersom jag ej såg klart, men upplevde den som väldigt seg.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Rogue One som var en riktig höjdare! Väldigt bra exempel på att det går att göra filmer som inte är helt bundna till jedi/sith stridigheterna vi är vana med utan att det funkar att göra standalone scifi filmer med i Starwars universum. *tummen upp*

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Serenity
Så mycket bättre efter att ha sett Firefly innan. Kommer ihåg sist jag såg Serenity och tänkte "meh" och som att något saknades. Nu vet jag vad som saknades, hade inte sett Firefly innan, it all makes so much more sense now! lul

Permalänk

Sameblod
Kanske inte världens bästa film, trodde den var lite mer informativ om just samer. Men vet inte vad jag förväntade mig, men flertal personer i medelåldern grät av händelserna i filmen. Men den får av mig iaf 5/10 pga jag hade lite högre förväntningar

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Ridskolan

Lite konstig handling men den är sevärd. Jag kan rekommendera den ifall man är ensam hemma en lördagskväll och vill ha lite egentid

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Inaktiv

Arrival 2016. Betyg skala 1-10, så ger jag den minus 100.

Enligt vad jag har läst så är det en scfi-film för de mer intellektuella, vi som har lite läge begåvning kanske inte gillar filmen. Jag tyckte dock hela filmen var trams från första början till slutet.
Filmen handlar om Rymdskep landar på jorden och jag hoppas typ på serien V eller liknade.

Om filmen ska vara intelligent så brister den på hur aliens kan se ut. Liksom delfiner är intelligenta, låt oss anta att de skulle bli 100 gånger så intelligent, hur man nu möter det.
I viket fall även om en delfin är 100X så smart, så har den ändå problem med att bygga rymdskepp som kan göra intergalaktiska reser, liksom deras fenor är inte precis skapade så att de kan bygga upp verktyg på det sättet. Och evolutionen hade sett till så att deras fenor hade anpassat sig precis som hjärnan.
Detta med en massa andra dumheter och avsaknad av enligt mig någon större poäng gör att det nu blir för mig att ringa bris åt gråta ut att 116 minuter i mitt liv är bortkastade.

Permalänk

Bäste Johan86c,

Jag har varit elak mot andra som sågat Arrival, så jag får väl vara lite taskig mot dig med.

Om du förväntade dig V eller något annat med lite action i förstår jag din besvikelse, men du har ju uppenbarligen läst på lite grann om filmen eftersom du visste att filmen handlade om rymdskepp som kommer till jorden. Missade du den detaljen att filmens huvudperson är lingvist? Det finns ju undantag som The Librarian-filmerna, men om hjälten är språkforskare är det sannolikt inte V du kommer få se.

Fet spoliervarning. Läs inte detta om du tänker se filmen.

Utomjordingarna har uppenbarligen förmågan att manipulera saker med tankens kraft så avsaknaden av händer eller extremiteter med gripförmåga ser jag inte som ett hinder för intergalaktiska resor. Då är det andra saker som stör mig mer...

Filmen var välgjord och de lyckades lura mig med Banks flash-backs (eller vad man nu skall kalla dem). Det var inte förrän dottern hade gjort en heptapod i lera som jag började ana att saker och ting inte förhöll sig som jag trodde. Jag vet inte om det var annorlunda i novellen som filmen är baserad på och det har förenklats i filmen, men i filmen blickar hon in i framtiden och det verkar bara finnas en framtid. Det antyds inte ens att hon ser möjliga framtider och att hennes val skulle påverka framtiden. I slutet säger Banks att hon visste vad som skulle hända, men att hon valde att få en dotter ändå. Enligt det vi sett i filmen hade hon inget val, det var den enda möjliga framtiden. På samma sätt kan man undra varför utomjordingarna kommer med kunskapens gåva för att de kommer behöva vår hjälp om tre tusen år. Borde de inte själva kunna ha gjort något för att undvika katastrofen de kommer behöva hjälp med? De har ju trots allt alltid vetat om att katastrofen kommer. Eller är de också bara passagerare på resan in i den enda framtiden (där de redan vet precis vad som kommer hända). Här tycker jag att det brister i förutsättningarna för filmen, men inte så jag behöver ringa BRIS och gråta ut

Dold text
Permalänk
Medlem

Det blev Logan på bio. Riktigt riktigt bra var den, älskar storyn.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Bäste Johan86c,

Jag har varit elak mot andra som sågat Arrival, så jag får väl vara lite taskig mot dig med.

Om du förväntade dig V eller något annat med lite action i förstår jag din besvikelse, men du har ju uppenbarligen läst på lite grann om filmen eftersom du visste att filmen handlade om rymdskepp som kommer till jorden. Missade du den detaljen att filmens huvudperson är lingvist? Det finns ju undantag som The Librarian-filmerna, men om hjälten är språkforskare är det sannolikt inte V du kommer få se.

Fet spoliervarning. Läs inte detta om du tänker se filmen.

Utomjordingarna har uppenbarligen förmågan att manipulera saker med tankens kraft så avsaknaden av händer eller extremiteter med gripförmåga ser jag inte som ett hinder för intergalaktiska resor. Då är det andra saker som stör mig mer...

Filmen var välgjord och de lyckades lura mig med Banks flash-backs (eller vad man nu skall kalla dem). Det var inte förrän dottern hade gjort en heptapod i lera som jag började ana att saker och ting inte förhöll sig som jag trodde. Jag vet inte om det var annorlunda i novellen som filmen är baserad på och det har förenklats i filmen, men i filmen blickar hon in i framtiden och det verkar bara finnas en framtid. Det antyds inte ens att hon ser möjliga framtider och att hennes val skulle påverka framtiden. I slutet säger Banks att hon visste vad som skulle hända, men att hon valde att få en dotter ändå. Enligt det vi sett i filmen hade hon inget val, det var den enda möjliga framtiden. På samma sätt kan man undra varför utomjordingarna kommer med kunskapens gåva för att de kommer behöva vår hjälp om tre tusen år. Borde de inte själva kunna ha gjort något för att undvika katastrofen de kommer behöva hjälp med? De har ju trots allt alltid vetat om att katastrofen kommer. Eller är de också bara passagerare på resan in i den enda framtiden (där de redan vet precis vad som kommer hända). Här tycker jag att det brister i förutsättningarna för filmen, men inte så jag behöver ringa BRIS och gråta ut

Dold text

Fast om nu banks inte kan ändra sin framtid utan kommer att få en dotter oavsett vad hon gör så kan ju knappast Heptapoddarna heller påverka sin framtid? Jag tyckte också det brast här, mest för att jag inte tror att allt är förutbestämt men även för att de snurrade till det något i filmen. Om man nu vet precis vad som kommer att hända i sitt liv framöver, vad är då poängen med det? Om det man vet är bra, så kan man ju vara glad för det och genomleva det men om det är skit så kan man ju likväl ge upp direkt och börja om? Det känns konstigt och konservativt.

Dold text
Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Fast om nu banks inte kan ändra sin framtid utan kommer att få en dotter oavsett vad hon gör så kan ju knappast Heptapoddarna heller påverka sin framtid? Jag tyckte också det brast här, mest för att jag inte tror att allt är förutbestämt men även för att de snurrade till det något i filmen. Om man nu vet precis vad som kommer att hända i sitt liv framöver, vad är då poängen med det? Om det man vet är bra, så kan man ju vara glad för det och genomleva det men om det är skit så kan man ju likväl ge upp direkt och börja om? Det känns konstigt och konservativt.

Dold text

Man kan ju inte ge upp. Även om du vet att allt kommer bli skit kommer du obönhörligen vara tvungen att följa med in i den usla framtiden och genomleva skiten

Dold text
Permalänk
Medlem

Super 8 (2011)

En av de bättre filmer jag sett på länge. Det görs inte så mycket film i min smak dessvärre.

http://www.imdb.com/title/tt1650062/

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

"Resident Evil: The Final Chapter"

Jag är ett stort fan av spelen, och älskade den första filmen. Därifrån har filmerna tyvärr bara gått utför, och denna sista(?) film i serien följer tyvärr mönstret. Ologisk handling, "plot holes", ointelligenta stereotypa karaktärer och knappt ens lite underhållande action. Jag hade knappast förvänta mig någon oscar-vinnande handling, djupa karaktärsskildringar eller banbrytande matrix-action. Men detta var dåligt imo. Låt oss nu bara hoppas att de håller sitt "löfte" och att detta är "The Final Chapter".

4/10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Rogue One Inte helt nöjd, tyckte några av karaktärerna var rätt tråkiga och en del ostiga dialoger. 3/5

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk

Wanted 2008

Riktigt cool film, sett den innan. Men lika bra andra gången.

This is me taking back control of my life.
- What the f*$! have you done lately.

:3

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Fast and Furious 8.

Action fylld testosteronbomb.
Var faktiskt helt okej! En av dom bättre när det gäller F&F.
Bästa med filmen var lätt Jason Statham och Dwayne Johnson. Alltid kul att se när dom slåss och har sig.

Får iaf 3 utav 5 i betyg av mig.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Bronson, 7/10, Tom hardy i sitt esse

Permalänk
Hedersmedlem

Såg precis också Fast & Furious 8. Kommer inte vinna några priser från filmkritiker men så länge man inte hänger upp sig på filmens fysiklagar så är den väldigt underhållande. Är du en person som klarar att inte göra det tycker jag verkligen du borde se den. Håller med @Flutters, definitivt en av de bättre filmerna i serien, kanske min favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

"Resident Evil: The Final Chapter"

Jag är ett stort fan av spelen, och älskade den första filmen. Därifrån har filmerna tyvärr bara gått utför, och denna sista(?) film i serien följer tyvärr mönstret. Ologisk handling, "plot holes", ointelligenta stereotypa karaktärer och knappt ens lite underhållande action. Jag hade knappast förvänta mig någon oscar-vinnande handling, djupa karaktärsskildringar eller banbrytande matrix-action. Men detta var dåligt imo. Låt oss nu bara hoppas att de håller sitt "löfte" och att detta är "The Final Chapter".

4/10

Såg också den precis, så fruktansvärt dålig.
Hade låga förväntningar på filmen redan från början (pga. hur dåliga dom senaste 3 filmerna har varit) och blev ändå negativt överraskad av filmen. Dom tidigare filmerna har iallafall haft lite underhållningsvärde i sig, denna hade nada och noll. Varenda "twist/överraskning" i filmen var extremt förutsägbar också...

Suck, varför drog dom in Ian Glen i denna smörjan?

3/10. Sämsta filmen jag sätt på länge.

Dom hade inte ens stake att döda av Alice i slutet....buuuu!

spoiler
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

The great wall - Fantasy action med Matt damon och en drös kineser. Visst, den är inte helt historiskt korrekt men hyfsad underhållning med mycket effekter och prålig backdrop, som det brukar vara idag. Handlingen är lite tunn men det klarar sig. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Beasts of no nation - 8,5/10
Ytterligare en krig-i-afrika film. Huvudpersonen är en barnsoldat som dras med i ett krig när dennes familj mördas.
Ovanligt bra barnskådespeleri samt andra bra skådespelare.
Rekommenderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Beasts of no nation - 8,5/10
Ytterligare en krig-i-afrika film. Huvudpersonen är en barnsoldat som dras med i ett krig när dennes familj mördas.
Ovanligt bra barnskådespeleri samt andra bra skådespelare.
Rekommenderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukt bra film.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag såg "A history of violence" idag. Jättebra och kul överasskning. Hade inga förväntningar utan botaniserade bara runt på Netflix.
6/10
http://www.imdb.com/title/tt0399146/
https://sv.wikipedia.org/wiki/A_History_of_Violence_(film)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Dom hade inte ens stake att döda av Alice i slutet....buuuu!

spoiler

Exakt! Trodde åtminstone de skulle ta kol på henne för gott då detta var "The Final Chapter", men nejdå. Då kommer de på någon ursäkt för henne att överleva, så fegt. Hade ju varit ett litet plus i kanten för filmen iaf om hon offrade sig samtidigt som hon räddade mänskligheten.

spoiler
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Blir aldrig nya filmer, vet inte varför
Blev Beverly hills cop 1 igår och 2:an nyss.
Ingen har lika skönt garv som Eddie Murphy. Sen är är det nog en hel del med nostalgin.
Trevligt att se dom gamla i BD kvalité också.

Gillar nog tvåan mest, sen ettan och sist 3:an.
Roligare action i tvåan än ettan annars är ettan bra också.

Permalänk
Medlem

Kikade på Allied igår. Riktigt mysig och underhållande film. Ett härligt 2h långt avbrott från verkligheten.

Permalänk
Medlem

Hunger games - Kollade på denna serien då jag såg att den gick på teve. Orkade inte kolla på sexan dock pga av all jävla reklam. Själva serien är rätt bra men de gjorde en miss när de delade upp sista filmen så den blev kass. De gjorde samma misstag med Hobbit. Längre är inte alltid bättre. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.