Project Scorpio avtäcks på E3 2017

Permalänk
Melding Plague

Project Scorpio avtäcks på E3 2017

Microsoft bekräftar nu att spelkonsolen Project Scorpio avtäcks under företagets E3-konferens i juni, där bland annat pris, namn och lanseringstitlar för konsolen väntas avslöjas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Uppgraderad version av en spelkonsoll.
Snart finns det inte många anledningar kvar att ha en spelkonsol alls när man lika gärna kan köpa en PC och få lite nytta på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Uppgraderad version av en spelkonsoll.
Snart finns det inte många anledningar kvar att ha en spelkonsol alls när man lika gärna kan köpa en PC och få lite nytta på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpa en PC för 3500-4500 kr med dessa specifikationer? Länka gärna

Permalänk

Om den kostar mer än 399 dollar tror jag att den får det svårt mot PS4 Pro. Xbox är i stort behov av nya spel också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Swedish Berserk:

Om den kostar mer än 399 dollar tror jag att den får det svårt mot PS4 Pro. Xbox är i stort behov av nya spel också.

Skickades från m.sweclockers.com

559 dollar sägs det ungefär

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Köpa en PC för 3500-4500 kr med dessa specifikationer? Länka gärna

Läs andra raden iafall en gång och återkomm gärna efter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Köpa en PC för 3500-4500 kr med dessa specifikationer? Länka gärna

Enkelt..

RX 480 4GB + G4560 + 8GB RAM, sen lite annat billigt..

Köpa win 10 från Ebay för 80:- eller gå gratis med Linux?

Ca 4500:-

Eller begagnat, få bättre för mindre peng.

Datorn kostar inte extra per månad, och man får oftast billigare spel, samt man gör mycket mer med en dator.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Uppgraderad version av en spelkonsoll.
Snart finns det inte många anledningar kvar att ha en spelkonsol alls när man lika gärna kan köpa en PC och få lite nytta på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ser inte problemet. Konsoler skadar PC-spel då vi PC-gamers får dåliga portar, så jag ser mer än gärna att det blir så pass ovärt att köpa en konsol att folk istället köper PC

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ser inte problemet. Konsoler skadar PC-spel då vi PC-gamers får dåliga portar, så jag ser mer än gärna att det blir så pass ovärt att köpa en konsol att folk istället köper PC

Så är det.
Själv bryr jag mig inte just något längre då jag insett att ja nästan hellre spelar gamla NES spel än de nyaste då de flesta ända ger mig dejavu känsla.
City Skylines är väl undantaget och där handlar det mest om tidsfördriv när man är för trött för att göra något vettigt men för pigg för att sova.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har till och med mina barn växt ifrån konsoler men det är märkligt vad inbjudande det är att köpa en konsol just för hårdvaran är så sannslöst billig.

Dock blir det dyrt i längden med mjukvaran och för att inte tala om hur begränsat allt blir. Mina barn kör mycket webspel, youtube, F2P, survival och indie-spel. Det finns inte mycket som lockar dom till xbone/ps4.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Uppgraderad version av en spelkonsoll.
Snart finns det inte många anledningar kvar att ha en spelkonsol alls när man lika gärna kan köpa en PC och få lite nytta på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ingen konsolfan (se mina datorer) men de här är grym prestanda för pengen, den spöar ju Sw30itchFPS och PlebStationPr0 ganska hårt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klena:

Enkelt..

RX 480 4GB + G4560 + 8GB RAM, sen lite annat billigt..

Köpa win 10 från Ebay för 80:- eller gå gratis med Linux?

Ca 4500:-

Eller begagnat, få bättre för mindre peng.

Datorn kostar inte extra per månad, och man får oftast billigare spel, samt man gör mycket mer med en dator.

Tog det billigaste från INET:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10347527/

Ta bort 15% av priset så är du fortfarande på 4985 kr.
Utöver detta behöver du ha tangentbord, mus och operativsystem

Nu tog jag alltså den sämsta jäkla skiten du kan hitta utöver 480 kortet.

Tycker du att detta på något sätt ska konkurrera ut en Xbox scorpio med möjligheten att spela 4 spelare samtidigt, samt att spelen är bättre optimerade?

Edit: Datorer må ha "billigare spel". Men det är lite som man ser det. Hur många som spelar CS har inte köpt skins? Hur många i Lol har inte köpt saker? Hur många har inte köpt wowguld? Anti-virus program?

Mikrotransaktioner är väldigt påtagliga i datormiljön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

559 dollar sägs det ungefär

Säger vem?

Givetvis kommer priset för den billigaste konfigurationen bli lägre än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Tycker du att detta på något sätt ska konkurrera ut en Xbox scorpio med möjligheten att spela 4 spelare samtidigt, samt att spelen är bättre optimerade?

Edit: Datorer må ha "billigare spel". Men det är lite som man ser det. Hur många som spelar CS har inte köpt skins? Hur många i Lol har inte köpt saker? Hur många har inte köpt wowguld? Anti-virus program?

Mikrotransaktioner är väldigt påtagliga i datormiljön.

Man måste ju ändå se helhetskostnaden och de som spelar mycket lägger förmodligen mer pengar på mjukvaran än hårdvaran. Sedan är det många spel som inte gör sig bra på en konsol.

Som jag ser det är spelkonsoler för nybörjare och de som inte spelar så ofta/mycket. Det gäller bara att stå emot lockpriset på hårdvaran och den mördande reklamen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Tog det billigaste från INET:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10347527/

Ta bort 15% av priset så är du fortfarande på 4985 kr.
Utöver detta behöver du ha tangentbord, mus och operativsystem

Nu tog jag alltså den sämsta jäkla skiten du kan hitta utöver 480 kortet.

Tycker du att detta på något sätt ska konkurrera ut en Xbox scorpio med möjligheten att spela 4 spelare samtidigt, samt att spelen är bättre optimerade?

Edit: Datorer må ha "billigare spel". Men det är lite som man ser det. Hur många som spelar CS har inte köpt skins? Hur många i Lol har inte köpt saker? Hur många har inte köpt wowguld? Anti-virus program?

Mikrotransaktioner är väldigt påtagliga i datormiljön.

En dator stödjer upp till 12 spelare om spelet har stöd för detta, Och alla möjliga handkontroller..samt bakåtkompatibelt med gårdagens spel..även emulatorer.

Oftast har man mus och tangentbord hemma, eller en dator som man endast behöver uppgradera grafikkortet på..

Nu måste man ju ha en 4K tv med HDR för minst 20000:- för att kunna utnyttja denna nya konsol med ditt resonemang? eller, detta gäller bara på PC-sidan?

Man kan få ett RX 480 för 1999:- på Komplett och NoN rätt så ofta, även nu i skrivande stund.

Sen kan man ju kolla på marknaden också..efter bra datordelar, som oftast springer åttor kring nuvarande konsoler.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klena:

En dator stödjer upp till 12 spelare om spelet har stöd för detta.

Oftast har man mus och tangentbord hemma, eller en dator som man endast behöver uppgradera grafikkortet på..

Nu måste man ju ha en 4K tv med HDR för minst 20000:- för att kunna utnyttja denna nya konsol med ditt resonemang? eller, detta gäller bara på PC-sidan?

Nej, jag kvitterade det enda dom två har gemensamt. Skärm/TV.

Du kan inte ta förgivet att du "har något hemma", det förstår du väl själv? BMW är billigare än Dacia. Jo så är det. För att jag har fått en gratis av företaget.

Har du en dator så är det 1 person som kan spela på den åt gången 99% av fallen. Säg ett Spel idag där du spelar fler från samma dator. Worms?

Kan vänta 5 år och köpa begagnad Xbox scorpio för 1000 kr också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Nej, jag kvitterade det enda dom två har gemensamt. Skärm/TV.

Du kan inte ta förgivet att du "har något hemma", det förstår du väl själv? BMW är billigare än Dacia. Jo så är det. För att jag har fått en gratis av företaget.

Säger detsamma om ditt argument..alla har ju inte en TV hemma, eller 4K tv för den delen? Eller 3 extra handkontroller liggandes?

Fast man kan ju uppgradera den där Dacian för en liten slant så kommer man ju lite närmre prestandan man vill ha istället för att köpa ett helt nytt system ''bil''

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klena:

Säger detsamma om ditt argument..alla har ju inte en TV hemma, eller 4K tv för den delen? Eller 3 extra handkontroller liggandes?

Fast man kan ju uppgradera den där Dacian för en liten slant så kommer man ju lite närmre prestandan man vill ha istället för att köpa ett helt nytt system ''bil''

Men vad är det du inte förstår? Jag har uteslutit skärm/Tv från både konsol OCH dator-sidan. Således behöver man inte inkludera den kostnaden.

Kontroller är inte dyra, och du har MÖJLIGHETEN att spela fler på samma xbox. Det har du inte på en dator,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Men vad är det du inte förstår? Jag har uteslutit skärm/Tv från både konsol OCH dator-sidan. Således behöver man inte inkludera den kostnaden.

Kontroller är inte dyra, och du har MÖJLIGHETEN att spela fler på samma xbox. Det har du inte på en dator,

Man har ju visst möjlighet att spela fler på dator..var har du fått ifrån att det inte går?! Finns fler flerspelar-spel på dator än vad det finns på Xbox..just saying..

599:- st kontroll tycker jag är dyrt...

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem

Att det alltid ska komma dessa värdelösa argument både för och mot konsoler. Det är samma argument ni använder på alla konsol relaterade trådar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevin:

Att det alltid ska komma dessa värdelösa argument både för och mot konsoler. Det är samma argument ni använder på alla konsol relaterade trådar.

Håller med..

Jag är bara så trött på folk som säger att man inte kan få en dator som presterar i samma klass som en konsol..

Finns massa bevis på Youtube att en PC i samma budgetklass som en konsol är bättre än en konsol..

Det är dags att begrava den myten..en gammal myt sedan 2006, då konsolerna faktiskt var hyfsat bra..fram tills 2008..sen har konsolerna bara levt vidare pga dess exklusiva titlar..och inbitna fanbois.

Exempel
https://www.youtube.com/user/jermgaming

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klena:

Man har ju visst möjlighet att spela fler på dator..var har du fått ifrån att det inte går?! Finns fler flerspelar-spel på dator än vad det finns på Xbox..just saying..

599:- st kontroll tycker jag är dyrt...

Var lite realistiska.

En xbox gör det enkelt för familjen att sätta sig ned och spela spel.

En dator att koppla upp familjen i en svettig hörna och samsas om samma tangentbord. Lägg bara ner

"Du har knapparna Z och X, du tar Å och P. Jag tar Vänster och högerklick på musen" Kör snake eller något i webbläsaren och knäcker lite öl. Helfestligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Var lite realistiska.

En xbox gör det enkelt för familjen att sätta sig ned och spela spel.

En dator att koppla upp familjen i en svettig hörna och samsas om samma tangentbord. Lägg bara ner

"Du har knapparna Z och X, du tar Å och P. Jag tar Vänster och högerklick på musen" Kör snake eller något i webbläsaren och knäcker lite öl. Helfestligt.

Lustigt..min dator är kopplad till både min stora TV 65" och min 24" 240HZ datorskärm, när syskonbarnen kommer på besök sätter vi oss ner i soffan och lirar roliga spel allihopa

Eller om sambon vill spela lite fightingspel på den stora skärmen..ett knapptryck, klart.

Gratis online är sjukt bra att kunna ha

Du vet..eller du vet inte..ingen mening att plaska vatten med en som inte vill lära sig hur teknik fungerar.

Lägg ner nu.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klena:

Lustigt..min dator är kopplad till både min stora TV 65" och min 24" 240HZ datorskärm, när syskonbarnen kommer på besök sätter vi oss ner i soffan och lirar roliga spel allihopa

Eller om sambon vill spela lite fightingspel på den stora skärmen..ett knapptryck, klart.

Gratis online är sjukt bra att kunna ha

Du vet..eller du vet inte..ingen mening att plaska vatten med en som inte vill lära sig hur teknik fungerar.

Lägg ner nu.

Ja, med allt du precis nämnt så finns det ingen plats för Scorpio på marknaden.

Skönt att gå in på Halo på datorn och spela co-ohhh wait, det funkade visst inte.

Den tekniken du pratar om. Är denna teknik gratis? För att det fungerar att spela indie-spel med free download på hamsterpaj så betyder det inte att det slår ut Scorpio från marknaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Ja, med allt du precis nämnt så finns det ingen plats för Scorpio på marknaden.

Skönt att gå in på Halo på datorn och spela co-ohhh wait, det funkade visst inte.

Den tekniken du pratar om. Är denna teknik gratis?

Flera Halo-spel finns på datorn, även Forza Gears of wars m.fl.. Sen finns det flera spel på datorn som inte Xbox'et har? Så..

Tekniken kallas för HDMI-kabel om du menar koppla datorn till TV?

Aha, du menar det! Jo, en PC behöver inte ha Xbox-live medlemskap för att kunna spela online Eller för att kunna surfa på ''Edge''

Kan vi lägga ner nu?

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klena:

Flera Halo-spel finns på datorn, även Forza Gears of wars m.fl.. Sen finns det flera spel på datorn som inte Xbox'et har? Så..

Tekniken kallas för HDMI-kabel om du menar koppla datorn till TV?

Aha, du menar det! Jo, en PC behöver inte ha Xbox-live medlemskap för att kunna spela online Eller för att kunna surfa på ''Edge''

Kan vi lägga ner nu?

Folk köper xbox / ps4 för att kunna sitta och ta en öl med vänner, snabbt och enkelt komma igång. Slippa behöva uppgradera hårdvara när nya spel kommer. Du vet att du klarar dom då allt optimeras efter din hårdvara.

Jag har haft high end skärmar, datorer m.m. Men när jag har vänner över så sätter jag mig för guds skull inte i min datorstol, drar igång battlefield och låter dom kolla på. Inte heller tänker jag behöva koppla in och fixa drivrutiner m.m. för att koppla upp någon kontroller som funkar halvdant via bluetooth dongel till min dator.

Jag köper en xbox, slänger in den i tvbänken. Köper 2-4 kontroller och lägger in dom där. Köper spel som fifa/nhl och GTA som är alldagliga spel som alltid funkar. Vill jag sedan ha andra spel så köper jag dom också. Skönt att kunna sätta sig i whiskey-hörnan och spela lite halvseriöst med en kontroller.

Sen kan vi komma med fördelar just spelmässigt:

GTA till dator? Fick 200 miljoner i onlineläget av någon fuskare. Där var min GTA-på-dator-tid över. Extremt tråkigt. På Playstation var det annorlunda.

Nåja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Folk köper xbox / ps4 för att kunna sitta och ta en öl med vänner, snabbt och enkelt komma igång. Slippa behöva uppgradera hårdvara när nya spel kommer. Du vet att du klarar dom då allt optimeras efter din hårdvara.

Jag har haft high end skärmar, datorer m.m. Men när jag har vänner över så sätter jag mig för guds skull inte i min datorstol, drar igång battlefield och låter dom kolla på. Inte heller tänker jag behöva koppla in och fixa drivrutiner m.m. för att koppla upp någon kontroller som funkar halvdant via bluetooth dongel till min dator.

Jag köper en xbox, slänger in den i tvbänken. Köper 2-4 kontroller och lägger in dom där. Köper spel som fifa/nhl och GTA som är alldagliga spel som alltid funkar. Vill jag sedan ha andra spel så köper jag dom också. Skönt att kunna sätta sig i whiskey-hörnan och spela lite halvseriöst med en kontroller.

Sen kan vi komma med fördelar just spelmässigt:

GTA till dator? Fick 200 miljoner i onlineläget av någon fuskare. Där var min GTA-på-dator-tid över. Extremt tråkigt. På Playstation var det annorlunda.

Nåja.

Asså..man behöver inte uppgradera så fort ett nytt spel kommer..ska man inte köra på allt maxat klarar man sig rätt långt..håller man sig på konsolnivå så behöver man sällan uppgradera hårdvaran..

Du behöver lära dig en del om hur teknik fungerar..igen..man kan koppla en dator till TV, lika enkelt om inte enklare än vad det är på konsol..

Ang fusk..kör på servrar som inte tillåter mods eller fusk?

***bort/mod***
Hur såg du på Sony när större delen av deras servrar var hackade och kreditkort var på vift?

§1.1/§1.2 /moderator
Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

En dator att koppla upp familjen i en svettig hörna och samsas om samma tangentbord. Lägg bara ner

Ehh, är det bättre att sitta i xbox hörnan med den gamla 22" skärmen??

Nej, vi brukar istället sätta oss vid den stora vardagsrums-TV:n med tillhörande PC. Den har också trådlösa xbox kontrollers. Där har vi gratis internet dessutom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

559 dollar sägs det ungefär

Känns IMO som ett rimligt pris jämfört med den klart klenare och mindre funktionella PS4 Pro.

Sedan går säkert bägge ner i pris över tid, och kampanjer, etc.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Nu har till och med mina barn växt ifrån konsoler men det är märkligt vad inbjudande det är att köpa en konsol just för hårdvaran är så sannslöst billig.

Dock blir det dyrt i längden med mjukvaran och för att inte tala om hur begränsat allt blir. Mina barn kör mycket webspel, youtube, F2P, survival och indie-spel. Det finns inte mycket som lockar dom till xbone/ps4.

Håller med. Har alltid varit, och är fortfarande främst PC-spelare, men kan se värdet i enkelheten i en konsol, samt att det är bekvämt att kunna spela ifrån soffan och en massa med andra ställen.

Det som avskräckt mig är inte den lite klenare, men som du påpekar ändå relativt prisvärda hårdvaran, utan just att spelen är bra mycket dyrare, samt att det blir dyrt att bygga upp två parallella ekosystem vid sidan av varandra om man som jag redan spelar på PC. Detta blir den klart dyraste kostnaden i längden.

Gillar dock att både PS4 och XB1 blivit allt mer lika PC (är ju en slags embedded/custom-version av PC baserat på PC-teknik ifrån AMD), och att både Microsoft, och nu även Sony, börjat med konceptet att släppa gemensamma licenser för konsol och PC. Då blir det genast mycket mer intressant tycker jag då kostnaden för spela på konsol inte eskalerar så enormt mycket.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/