Här är Star Wars: Battlefront II

Permalänk
Medlem

SWBF var väl helt ok när jag testade betan. Men förutom att det var battle field fast med starwars-tema och power ups kände jag inget intresse av att köpa det.
Och då är jag både starwars och battlefield fan.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Får hoppas man kommer att kunna borda dem större skeppen i "rymdstriderna" som man kunde i en av dem förgående titlarna

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

Sen så är ju EA bäst på trailers också, glöm inte det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

... och antagligen inte har några dedikerade serverar denna gången heller.

https://www.technobuffalo.com/2017/04/17/battlefront-ii-will-...

Permalänk
Avstängd

Ja fast det kan ju tolkas på flera sätt med tanke på att han skriver:

"Dennis Brännvall @DICE_FireWall
we will have dedicated servers, like always."

Vaddå like always? Battlefront hade inte ens det.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Ja fast det kan ju tolkas på flera sätt med tanke på att han skriver:

"Dennis Brännvall @DICE_FireWall
we will have dedicated servers, like always."

Vaddå like always? Battlefront hade inte ens det.

Battlefront är hostat på dedikerade servrar. Bara för att man inte kan hyra servrar och ställa in själv med en browser betyder det inte att de körs på P2P.

Dedikerad server behöver nödvändigtvis inte betyda att folk har till gång till att sätta upp egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Ja fast det kan ju tolkas på flera sätt med tanke på att han skriver:

"Dennis Brännvall @DICE_FireWall
we will have dedicated servers, like always."

Vaddå like always? Battlefront hade inte ens det.

Låter ju konstigt. Vad menar man med "dedicated servers" då? Här framgår det att ettan hade dedicated servers?

https://www.rockpapershotgun.com/2015/09/21/star-wars-battlef...

Är det bristen på server browser som man menar då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IonSwitz:

Låter ju konstigt. Vad menar man med "dedicated servers" då? Här framgår det att ettan hade dedicated servers?

https://www.rockpapershotgun.com/2015/09/21/star-wars-battlef...

Är det bristen på server browser som man menar då?

Dedikerade serverar är synonymt med custom servers ja, som spelare äger/hyr. Och det är vad folk vill ha.
Konsollspelare bryr sig iofs inte, men på PC är det nästan ett standardkrav.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Dedikerade serverar är synonymt med custom servers ja, som spelare äger/hyr. Och det är vad folk vill ha.
Konsollspelare bryr sig iofs inte, men på PC är det nästan ett standardkrav.

Då förekommer det onekligen ett kommunikationsglapp, för när EA säger "dedicated servers" talar de om att servrarna för spelen körs på hårdvara som EA tillhandahåller, till skillnad från spel där servern körs på en av de medverkande spelarnas PC/konsoll och enbart matchmaking sker via en portal.

Så det är onekligen en skillnad i vad olika grupper menar med samma terminologi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IonSwitz:

Då förekommer det onekligen ett kommunikationsglapp, för när EA säger "dedicated servers" talar de om att servrarna för spelen körs på hårdvara som EA tillhandahåller, till skillnad från spel där servern körs på en av de medverkande spelarnas PC/konsoll och enbart matchmaking sker via en portal.

Så det är onekligen en skillnad i vad olika grupper menar med samma terminologi.

Inget glapp någonstans. I snart 20 år så har folk förknippat Dedikerade serverar med spelarägda/hyrda. Dvs serverar du finner i en Serverbrowser. Medans icke-Dedikerade har förknippats med Matchmaking/Lokala serverar.

Battlefront systemet håller inte i längden, ju färre spelare det finns desto längre tid tar det att hitta ett game. Och så kan man typ aldrig lira emot varandra ifall man vill göra det. Då man i de flesta fallen endast kan joina samma game som en polare via Party system.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Inget glapp någonstans. I snart 20 år så har folk förknippat Dedikerade serverar med spelarägda/hyrda. Dvs serverar du finner i en Serverbrowser. Medans icke-Dedikerade har förknippats med Matchmaking/Lokala serverar.

Det blir ju uppenbart när man läser uttalandena i de två länkarna jag skickade med tidigare att EA menar något annat än "spelarägda/hyrda" servrar när de skriver "dedikerade servrar", eller hur? Så nog finns det ett kommunikationsglapp.

Om EA (eller Activision osv) har en stor serverfarm där servrarna körs så är det "dedikerade servrar" i deras mening, dvs maskiner som enbart kör serverdelen av det givna spelet. (som här, för Titanfall 2: https://www.ea.com/games/titanfall/titanfall-2/news/inside-de... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Battlefront är hostat på dedikerade servrar. Bara för att man inte kan hyra servrar och ställa in själv med en browser betyder det inte att de körs på P2P.

Dedikerad server behöver nödvändigtvis inte betyda att folk har till gång till att sätta upp egna.

Det är så jag har förstått termen också, i pressrelease efter pressrelease.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IonSwitz:

Det blir ju uppenbart när man läser uttalandena i de två länkarna jag skickade med tidigare att EA menar något annat än "spelarägda/hyrda" servrar när de skriver "dedikerade servrar", eller hur? Så nog finns det ett kommunikationsglapp.

Om EA (eller Activision osv) har en stor serverfarm där servrarna körs så är det "dedikerade servrar" i deras mening, dvs maskiner som enbart kör serverdelen av det givna spelet. (som här, för Titanfall 2: https://www.ea.com/games/titanfall/titanfall-2/news/inside-de... )

Killen from frågade menade säkert spelarägda/hyrda. Det är vad de flesta menar.

Annars är frågan rätt korkad. p2p med 40 spelare 2017, lul.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Okej, den här trailern var ju bättre än en del av Star Wars filmerna!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

http://www.pcgamer.com/star-wars-battlefront-2-probably-wont-...

"The creative director said there won't be a pass, but EA chimed in to say it's not ready to confirm either way."

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

http://www.pcgamer.com/star-wars-battlefront-2-probably-wont-...

"The creative director said there won't be a pass, but EA chimed in to say it's not ready to confirm either way."

Chock - PR-avdelningen kan inte dementera eller bekräfta.

Jag försöker vara positiv dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon193054:

Chock - PR-avdelningen kan inte dementera eller bekräfta.

Jag försöker vara positiv dock

Varför skulle de liksom inte bekräfta det om det vore sanningen? Det hade säkerligen ökat potentiella preorders och intresse för spelet.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Varför skulle de liksom inte bekräfta det om det vore sanningen? Det hade säkerligen ökat potentiella preorders och intresse för spelet.

Tänker mig att om de har slopat det, så finns det en plan för hur olika målgrupper (akiteägare, konsumenter, medier osv) ska bearbetas. Antingen var uttalandet från Dice inte enligt den planen eller så är de inte redo ännu att avslöja vad planen är. Om de bekräftar "No Season Pass" utan att säga vad som kommer istället så blir ju reaktionen hos aktieägarna att de kommer tjäna mindre pengar.