Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt något speciellt med min 950 heller. Det är inte någon form av indexering som spökar då, @Pellepelikan? Är det dassig batteritid fortfarande?

Permalänk
Medlem

@Pellepelikan Jag har tidigare haft problem med att batteritiden blev katastrofdålig efter ett par uppdateringar när jag körde som Insider. Det fixades dock av en återställning (fortfarande kvar på Insider build dock) så prova det! Det är alltså ingen bugg i själva builden i sig, men något går snett i uppdateringen.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning hur det blir med telefonerna som inte ser ut att få Creators Update? När kommer appar osv sluta stödja dem tro?

Permalänk
Medlem

Har kvar min Lumia 920. Kör annars en Nexus 6P (Huawei) och sambon en Nexus 5X (LG). Tycker GPS är stabilare på den gamla Lumian så kör den som detta. Men hur kan det komma sig att en åldring är bättre än 2015/16 mobiler? Nu vet jag inte hur det är ställt med Samsung S7 eller iPhone 7 mm.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag har inte märkt något speciellt med min 950 heller. Det är inte någon form av indexering som spökar då, @Pellepelikan? Är det dassig batteritid fortfarande?

Gjorde ett par omstarter och nu verkar det bättre igen. Var säkert något som spökade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

@Pellepelikan Jag har tidigare haft problem med att batteritiden blev katastrofdålig efter ett par uppdateringar när jag körde som Insider. Det fixades dock av en återställning (fortfarande kvar på Insider build dock) så prova det! Det är alltså ingen bugg i själva builden i sig, men något går snett i uppdateringen.

Behövde inte ens göra återställning. Ett par forcerade (hard?) resets gjorde susen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp av er som är insatta i Windows Phone lurar. Jag har en Lumia 930 som är helt ny. Har legat i sin kartong i evigheter nu och jag inser att jag kommer inte att använda den.

Tänkte därför göra mig av med den men hittar inga annonser på Lumia 930 så vet inte vad dom är värda.
Undrar därför vad man får för en sådan här lur? Vad är rimligt att kräva?

Tack på förhand!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Skrivet av depalma:

Behöver lite hjälp av er som är insatta i Windows Phone lurar. Jag har en Lumia 930 som är helt ny. Har legat i sin kartong i evigheter nu och jag inser att jag kommer inte att använda den.

Tänkte därför göra mig av med den men hittar inga annonser på Lumia 930 så vet inte vad dom är värda.
Undrar därför vad man får för en sådan här lur? Vad är rimligt att kräva?

Tack på förhand!

Typ 2000kr om helt ny, annars runt 1500

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500 @ 4.0Ghz | 4GB Corsair DDR2 DHX TWINX 6400 | Gigabyte HD4850 1GB @ 750/1100Mhz | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Behöver lite hjälp av er som är insatta i Windows Phone lurar. Jag har en Lumia 930 som är helt ny. Har legat i sin kartong i evigheter nu och jag inser att jag kommer inte att använda den.

Tänkte därför göra mig av med den men hittar inga annonser på Lumia 930 så vet inte vad dom är värda.
Undrar därför vad man får för en sådan här lur? Vad är rimligt att kräva?

Tack på förhand!

Lanseringsår 2014 så är mer pessimistisk än föregående talare: 700-999 kr ungefär.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ok, men då vet jag ungefär. Då får de gå på annons nu.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk

Tips är att uppdatera gamla Lumior (typ 920, 925) till Creators update. Flyter mycket bättre nu!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500 @ 4.0Ghz | 4GB Corsair DDR2 DHX TWINX 6400 | Gigabyte HD4850 1GB @ 750/1100Mhz | Windows 7

Permalänk
Medlem

@StrawMonkey: Har en 920 och var inte den en katastrof med WP10?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

@StrawMonkey: Har en 920 och var inte den en katastrof med WP10?

Jo med original WP10, men nu är det mycket bättre

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500 @ 4.0Ghz | 4GB Corsair DDR2 DHX TWINX 6400 | Gigabyte HD4850 1GB @ 750/1100Mhz | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av StrawMonkey:

Tips är att uppdatera gamla Lumior (typ 920, 925) till Creators update. Flyter mycket bättre nu!

Hur uppdaterar man 925 till W10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur uppdaterar man 925 till W10?

Historiskt sett via Insider-appen, men tror de slutat släppa builds för den modellen. Nästan inga telefoner får heller Creators Update officiellt.

Permalänk
Medlem

@StrawMonkey: Testar väll då med Insider och se hur det funkar... nej, Microsoft har tagit bort Windows 10 insider för Lumia 920.

Skrivet av Petterk:

Historiskt sett via Insider-appen, men tror de slutat släppa builds för den modellen. Nästan inga telefoner får heller Creators Update officiellt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Lite OT kanske men läste om MS och att native windows 10 kommer släppas med ARM stöd.
Tror det är rätt tydligt var MS är på väg och det är att vi får ett riktigt Windows 10 i våra mobiler.

Tror detta är en riktigt bra väg framåt, go känsla att kunna ha med sig "datorn" på fickan och bara docka likt HP x3 och Lumia 950 på jobbet.

Detta betyder också att dessa telefoner kan kopplas till företags AD och manageras lättare.

Framtiden för MS mobiler ser ljusare ut än på länge iochmed detta tror jag

Permalänk
Medlem

I natt kom 1703 (10.0.16236.251) till min 950XL OTA. Så nu är den nog på G till flera.
Första intrycket är att den känns rappare men kan ju också bero på omstarten vilket inte har gjorts sedan senaste uppdatering av 1605.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

I natt kom 1703 (10.0.16236.251) till min 950XL OTA. Så nu är den nog på G till flera.
Första intrycket är att den känns rappare men kan ju också bero på omstarten vilket inte har gjorts sedan senaste uppdatering av 1605.

Samma för mig och min 950. Min telefon känns klart piggare, mer så än efter en omstart eller soft reset.

Tråkigt att Continuum inte fick någon uppdatering bara. Jag var på väg att göra mig av med stationära speldatorn, eftersom jag bara gör kontorsjobb där som går lika bra att göra på mobilen med Continuum.

Permalänk
Medlem

Fy fasen vad telefonen blivit seg efter senaste uppdateringen. Det laggar tom när jag skriver det här.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Fy fasen vad telefonen blivit seg efter senaste uppdateringen. Det laggar tom när jag skriver det här.

Ja min har också blivit rejält slö det senaste. Irriterande. Microsoft kör uppenbarligen Apples strategi att göra telefonen obrukbar genom uppdateringar

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Ja min har också blivit rejält slö det senaste. Irriterande. Microsoft kör uppenbarligen Apples strategi att göra telefonen obrukbar genom uppdateringar

Ska dom göra det får dom se till att skaka fram lite nya telefoner så man kan köpa ny.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ska dom göra det får dom se till att skaka fram lite nya telefoner så man kan köpa ny.

Ja det börjar bli lite av ett problem det där.. Telefonen börjar helt klart sjunga på sista versen av alla möjliga skäl nu.

Sambon har gett upp och har siktet inställt på de nya Android-Nokiorna. Trots att hon uppgivet klagar på att Android ser ut som om det är gjort för barn med alla färger.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ska dom göra det får dom se till att skaka fram lite nya telefoner så man kan köpa ny.

Vi får se om Microsoft Mobile Oy-folket i Esbo kommer utveckla någon ny telefon, de är teamet/kontoret som hade hand om utvecklingen av dyrare premium-telefoner. I stort sett har de avvecklat hela mobilverksamheten dock. Någon Courirer-telefon utvecklad i Redmond är bara att glömma däremot

I USA säljer de visst fortfarande telefoner på sin webbplats, och i deras butiker. Här säljer de ju inte ens HPs telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Ja det börjar bli lite av ett problem det där.. Telefonen börjar helt klart sjunga på sista versen av alla möjliga skäl nu.

Sambon har gett upp och har siktet inställt på de nya Android-Nokiorna. Trots att hon uppgivet klagar på att Android ser ut som om det är gjort för barn med alla färger.

Min Sambo svär fortfarande, ett år senare, över att hennes Nexus 5X är så krånglig och att triviala saker var lättare på Windows Phone men vill inte byta tillbaka för nu har hon alla appar hon behöver.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Fy fasen vad telefonen blivit seg efter senaste uppdateringen. Det laggar tom när jag skriver det här.

Fick en som kallades "Swedish Localization" till min 640XL igår och som krävde omstart för att installera klart.
Innan har allt fungerat fint men nu är det något galet med webbläsaren.

Verkar som den laddar klart, sedan fryser den helt och vägrar reagera på input från användaren förrän den gått en smärre evighet (typ 30-60s) Har fler råkat ut för samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Fick en som kallades "Swedish Localization" till min 640XL igår och som krävde omstart för att installera klart.
Innan har allt fungerat fint men nu är det något galet med webbläsaren.

Verkar som den laddar klart, sedan fryser den helt och vägrar reagera på input från användaren förrän den gått en smärre evighet (typ 30-60s) Har fler råkat ut för samma problem?

Har exakt samma problem nu.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Dödfött att skaffa windows mobile?

Har precis uppgraderat till Windows 10 i datorn och jag gillar det skarpt, t o m bättre än vad jag gillade Win7 när jag övergav XP.

Gillar det så pass att jag börjat intressera mig för Windows Phone, synkronisering och molnlagring, men ser att plattformen verkar mer eller mindre begravd? Det hade ju varit underbart att kunna synka mail, kalender, onedrive och allt sånt med datorn hemma och mobilen på språng.

Vad tycker ni, köpa en begagnad 930/950 och känna på det lite, eller hoppas på att det kommer en Surface Phone med x86? Är väl det som krävs för att det ska flyga egentligen. Men ojoj om det händer!

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexim:

Gillar det så pass att jag börjat intressera mig för Windows Phone, synkronisering och molnlagring, men ser att plattformen verkar mer eller mindre begravd? Det hade ju varit underbart att kunna synka mail, kalender, onedrive och allt sånt med datorn hemma och mobilen på språng.

Det kan du redan göra med en Android-telefon (och jag antar iPhones med). Jag har bara mitt google-konto för att komma åt Play Store, allt annat ligger hos Microsoft inkl. bildbackups.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Precis som Valiumballong skriver så finns Microsofts tjänster hos alla. Skulle jag fixa ny lur idag hade det blivit en Androidlur och sedan dragit in Onedrive (med kamerasynk dit), Onenote, Outlook, Swiftkey osv..

Installerar du Swiftkey på en Androidenhet så kommer du (senare i år) kunna klistra in den text du har i clipboarden på datorn! Rätt smutt med så bra crossplatform-stöd ☺.