Project Scorpio får stöd för AMD Freesync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Ok.

Så Apples version av App Store går principiellt fint, men inte Microsofts motsvarighet?

Intressant.

Har själv både Mac och en mängd iOS-enheter, förutom mina datorer/plattor med Windows och Windowstelefon, och ser ärligt talat ingen större, varken principiell eller praktisk (förutom att Apples har det bästa ekosystemet och bästa appar generellt) emellan de två.

Intressant att du antar att alla är fans som älskar vissa företag, och som hatar andra (speglar kanske den som tänker så).

De som känner mig vet att jag inte är låst eller fan av någon enda tillverkare eller enda företag, utan använder massor av produkter och tjänster förutom ifrån Microsoft, ifrån Apple (har extremt mycket produkter och hårdvara som jag köper ifrån de), Google (kör i princip alla mina molntjänster där), och massor av produkter ifrån andra tillverkare så som Nintendo, Samsung, Sony, LG, HP, med flera.

Microsoft, precis som de flesta företag, har sina klara produktmissar och många andra svagheter, men det hindrar inte att jag tycker att både Scorpio, och dess stöd för FreeSync verkar potentiellt som en riktigt bra utveckling och möjlighet. Vilket är vad denna nyheten och tråden handlar om.

Har däremot inte fått någon förklaring på varför du hela tiden skriver så många (oftast omotiverade) hatinlägg emot Microsoft, som dessutom oftast är OT för tråden/ämnet?

Förklara gärna.

Läs ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Mitt nästa TV-inköp (har ingen brådska) blir helt klart en 70-80" OLED UHD/4K med HDR och FreeSync. Sedan om den kommer ifrån LG eller Sony (som köper OLED-paneler ifrån LG) har för mig ingen betydelse.

Ser verkligen fram emot FreeSync och HDMI 2.1 som standard på iaf. alla lite mer "high end"-TV.

Jag nöjer mig mig med en 55-60" UHD/4k som klarar 100hz med FreeSync och HDMI 2.1, det duger åt mig att spela Pc spel på i soffan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Jag nöjer mig mig med en 55-60" UHD/4k som klarar 100hz med FreeSync och HDMI 2.1, det duger åt mig att spela Pc spel på i soffan ^^

Du verkar rätt lätt att tillfredställa.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Läs ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

???

Du har inte givit en endaste förklaring till varken ditt genomgående omotiverade Microsofthat, eller specifikt varför Apples butik är OK, men inte Microsofts motsvarighet.

Klassiker Segas.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Jag nöjer mig mig med en 55-60" UHD/4k som klarar 100hz med FreeSync och HDMI 2.1, det duger åt mig att spela Pc spel på i soffan ^^

65" skulle kunna fungera som en kompromiss.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Saker som talar för att det skulle komma till PC

-Det är nog inte lika besvärligt att porta nya spel jämfört med gamla(Liknande arkitektur)
-Dom kommer ändå få optimera för flera hårdvaror(PS4, PS4 Pro, Xbox one, Scorpio).
-Dom flesta spelen som Rockstar släpper idag, släpps på många platformar.

Men det är ju mest bara förhoppningar.
Sony eller Microsoft kanske är med och sponsrar utvecklingen(inte bara pengar utan kompetens), dom kanske inte vill att det ska komma till PC.

Så håll andan, svaret kanske kommer snart!

Vore kanon om alla bättre titlar kunde släppas på åtminstone de "tre största" plattformarna; PC, PS och XB.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Just nu löser det här ett problem konsoller inte har.

Ifrån de som har mer koll (DF):

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

???

Du har inte givit en endaste förklaring till varken ditt genomgående omotiverade Microsofthat, eller specifikt varför Apples butik är OK, men inte Microsofts motsvarighet.

Klassiker Segas.

Jag ska inte behöva förklara mig för någon, allra minst dig. Jag vill ha kontroll över vad som rör sig i min dator, inte ha en massa saker som skickas kors och tvärs mellan mig och Microsoft (bland många) och deras "sammarbetspartners" (läs: sälja uppgifter i vinstsyfte). Diagnostik över mitt system har Microsoft absolut ingenting med att göra och när det uppdagats att Microsoft inte ens vill avslöja VAD som samlas in i detalj, då ska man fan dra öronen åt sig. Min Macbook har jag full kontroll över, medan Microsoft saknar (eller har utlämnat) möjligheten till full insyn för användaren. Det är ganska skrämmande, men du trycker på att alla ska svälja allt.

Jag tycker det är fullkomligt korkat, men det får ju stå för dig. Vad som irriterar mig är din fullständiga oförmåga att acceptera att andra inte tycker som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag ska inte behöva förklara mig för någon, allra minst dig. Jag vill ha kontroll över vad som rör sig i min dator, inte ha en massa saker som skickas kors och tvärs mellan mig och Microsoft (bland många) och deras "sammarbetspartners" (läs: sälja uppgifter i vinstsyfte). Diagnostik över mitt system har Microsoft absolut ingenting med att göra och när det uppdagats att Microsoft inte ens vill avslöja VAD som samlas in i detalj, då ska man fan dra öronen åt sig. Min Macbook har jag full kontroll över, medan Microsoft saknar (eller har utlämnat) möjligheten till full insyn för användaren. Det är ganska skrämmande, men du trycker på att alla ska svälja allt.

Jag tycker det är fullkomligt korkat, men det får ju stå för dig. Vad som irriterar mig är din fullständiga oförmåga att acceptera att andra inte tycker som du.

Byt ut "Microsoft" emot "Apple" (eller "Google") ovan. Vad är då skillnaden?

Det är den totala bristen på konsekvens och hela avsaknaden av logik ifrån din sida som jag inte förstår mig på.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Precis, vilka säger samma sak i sammanfattningen. Just nu är det noll stöd, men i framtiden när tvs har stöd så. Då är PS5 här, så just nu är pro ändå bästa köpet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Precis, vilka säger samma sak i sammanfattningen. Just nu är det noll stöd, men i framtiden när tvs har stöd så. Då är PS5 här, så just nu är pro ändå bästa köpet.

PS är alltid bättre! Haha!

Vilken underbar "slutsats".

PS: Lite verklighet/faktacheck: Det kommer uppdateringar till LG OLED för FreeSync-stöd redan i år (dvs. innan Scorpio släpps).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Man kan iofs säga att just nu är Pro enda köpet.

Länk till uppgifterna om LG Freesync btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Man kan iofs säga att just nu är Pro enda köpet.

Länk till uppgifterna om LG Freesync btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja. För många så duger PS4 Slim, XB1 S och Switch alldeles utmärkt. Skulle misstänka att det fortfarande är där de största volymerna av köpare finns. Pro (och kommande Scorpio) är nog lite mer nischade produkter, som jag misstänker inte kommer att säljas lika mycket (därav att jag tror att Sony kommer att fortsätta att regera och vara den största aktören inom spelkonsoler, även om Scorpio skulle skåpa ut Pro-modellen).

Läste det här på SweC, så kan faktiskt inte (iaf. i nuläget) ge mer information om det. Men riktigt trevligt (om de får fram det). Tycker att det verkligen är dags för FreeSync/G-sync (och liknande tekniker) att göra sitt intåg på TV-sidan. Inte bara trevligt att det kommer till spelkonsoler (kan tänka mig möjligheten finns att Sony kan lösa det med en firmware/OS-uppdatering av nuvarande Pro-modell), men även för oss med HTPC så är detta det bästa som hänt på länge gällande "game mode" och att spela på TV.

Personligen så kommer jag inte att köpa en ny TV i den dyrare prisklassen som inte har detta. Oavsett om de lyckas få ut det med firmware-uppdatering, eller om jag måste vänta till nästa års modeller. Detta är riktigt trevligt och efterlängtat!

Lite mer info att läsa upp det:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Just nu är det noll stöd, men i framtiden när tvs har stöd så. Då är PS5 här, så just nu är pro ändå bästa köpet.

Ok.

Jag påstår att detta kommer till TV innan PS5 är här. Du påstår att så inte är fallet.

Skall se om du står för dina ord och påståenden...

Låt oss köra ett vad; Jag är beredd att lassa in upp till 50 papp på detta, men kan även tänka mig att bara köra detta som ett vad här på SweC gällande enbart prestige/analysförmåga/verklighetskoll och vem som har/får rätt.

Det är upp till dig hur du vill satsa, och hur mycket pengar du vill lägga in.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Enda köpet, i diskussionen Pro vs Scorpio förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Enda köpet, i diskussionen Pro vs Scorpio förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Givetvis... ???

Men förstår du inte frågan/kommentaren?

Scorpio är ju fortfarande inte är färdig produkt. Trodde alla hade koll på det (men så kanske inte är fallet tydligen).

Sedan tror jag att de inte främst kommer att säljas "korsvis". De som investerat i PS4 kommer normalt inte att köpa Scorpio, och de som investerat i XB1 kommer normalt inte att köpa PS4 Pro.

Dvs. de kommer, är min personliga estimering, att främst vara intressanta som uppgraderingar in om det ekosystem som spelare redan investerat i.

Ungefär som PC-spelare normalt inte byter till Mac när de uppgraderar, och de som kör Mac för musik/foto normalt inte byter till PC när de uppgraderar (även om det alltid förekommer hopp/byten av ekosystem).

(Själv så kör jag både Mac och PC, fast till just lite olika saker.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Haha, ta inte i så du spricker nu. Förstod, men fann ingen anledning att vidare kommentera din kommentar. Sorry.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Haha, ta inte i så du spricker nu. Förstod, men fann ingen anledning att vidare kommentera din kommentar. Sorry.

Skickades från m.sweclockers.com

FYI; jag förstod inte alls din kommentar, eller vilket syfte den hade (därav min kommentar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Min kommentar syftade på det Fredag sa: "just nu är Pro bästa köpet". Där jag skämtsamt påpekande att Pro är det (inom diskussionen Pro vs Scorpio) enda köpet, just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@martinot:

När 100% av alla sålda TV har stödet och om PS5 inte är här så låter det som ett bra vad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

@martinot:

När 100% av alla sålda TV har stödet och om PS5 inte är här så låter det som ett bra vad.

Det köper jag absolut inte. Handlar ifrån min sida från och med att första TV:en riktad emot konsumenter finns ut på marknaden för köp (eller att firmwareuppgraderingar släppts för dagens modeller), vs när den första PS5 finns ute på marknaden för köp. Det skall vara lika åt bägge hållen (annars så skulle jag kräva motsvarande att alla konsoler och PlayStation hade 100% stöd för FreeSync också).

Dessutom så kommer nog aldrig 100% av alla TV får stöd för det, då vi som spelar på konsol/HTPC är i stort en minoritet.

Inte ens alla dagens datorskärmar har 100% stöd för antingen FreeSync eller GSync. Det kommer aldrig att ske på TV-sidan heller (användnignfallet är än mindre där för det).

Märker att du backat kraftigt från ditt ursprungliga uttalande som var som följer:

"Precis, vilka säger samma sak i sammanfattningen. Just nu är det noll stöd, men i framtiden när tvs har stöd så. Då är PS5 här, så just nu är pro ändå bästa köpet."

Intressant!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Min kommentar syftade på det Fredag sa: "just nu är Pro bästa köpet". Där jag skämtsamt påpekande att Pro är det (inom diskussionen Pro vs Scorpio) enda köpet, just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

1. Detta är en tråd och diskussion om Scorpio och FreeSync. Inte om Scorpio VS PS4 Pro (eller PS5 som andra tom. drar till med).
2. Vi diskuterar i övrigt, om vi avviker från huvudspåret (1. ovan), alla möjliga konsoler och produkter, och i det perspektivet så är diskussionen inte på något sätt låst till endast Scorpio och PS4 Pro. Både PS5 och XB1S har redan varit uppe flera gånger.

Det där har du alltså hittat på helt självt!

Men OK, jag uppskattar ändå att du gjort ett försök till en "viss" humor.

Hur kul det verkligen var får vi kanske lämna därhän.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

1. Detta är en tråd och diskussion om Scorpio och FreeSync. Inte om Scorpio VS PS4 Pro (eller PS5 som andra tom. drar till med).
2. Vi diskuterar i övrigt, om vi avviker från huvudspåret (1. ovan), alla möjliga konsoler och produkter, och i det perspektivet så är diskussionen inte på något sätt låst till endast Scorpio och PS4 Pro. Både PS5 och XB1S har redan varit uppe flera gånger.

Det där har du alltså hittat på helt självt!

Men OK, jag uppskattar ändå att du gjort ett försök till en "viss" humor.

Hur kul det verkligen var får vi kanske lämna därhän.

Jisses vad du yrar. Inget påhitt här inte, Fredags ord finns att läsa ovan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fredags, eller skall vi säga Sonys, ord är lag här (uppenbarligen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fredags, eller skall vi säga Sonys, ord är lag här (uppenbarligen).

Varför skulle de vara det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det köper jag absolut inte. Handlar ifrån min sida från och med att första TV:en riktad emot konsumenter finns ut på marknaden för köp (eller att firmwareuppgraderingar släppts för dagens modeller), vs när den första PS5 finns ute på marknaden för köp. Det skall vara lika åt bägge hållen (annars så skulle jag kräva motsvarande att alla konsoler och PlayStation hade 100% stöd för FreeSync också).

Dessutom så kommer nog aldrig 100% av alla TV får stöd för det, då vi som spelar på konsol/HTPC är i stort en minoritet.

Inte ens alla dagens datorskärmar har 100% stöd för antingen FreeSync eller GSync. Det kommer aldrig att ske på TV-sidan heller (användnignfallet är än mindre där för det).

Märker att du backat kraftigt från ditt ursprungliga uttalande som var som följer:

"Precis, vilka säger samma sak i sammanfattningen. Just nu är det noll stöd, men i framtiden när tvs har stöd så. Då är PS5 här, så just nu är pro ändå bästa köpet."

Intressant!

Skrev tvs, dvs plural. Inte en modell, haha!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Skrev tvs, dvs plural. Inte en modell, haha!

Känns som du klart vacklar och backar ivf.

Oavsett; tycker det är grymt att FreeSync kommer till ett par (obs; plural!) TV snart, och riktigt trevligt att kunna koppla in prylar som PC (kanske byter ifrån Nvidia till AMD i min HTPC), Scorpio (för de som skaffar), eller PS5 (för dig ett antal år senare än oss andra).

PS; kan uppdatera vadet till att innefatta ett par TV-apparater (plural).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ett par modeller anser jag inte vara en vedertagen standard, snarare när det är en minoritet som inte har det, som nu med 4K och snart med HDR. När vi ser det som en självklar feature är det nog dags för mig och "alla andra" haha!

Du får tänka på att Scorpio har väldigt få exklusiva titlar och att Sony säljer så mycket mera än MS nu och har så mycket mera spel till användarna att det nästan är löjligt. Lägg på ett premiumpris för Scorpio och du kommer bara se entusiaster som dig själv i kön för ett releaseexemplar. Det räcker säker för att den ska sälja slut i början, men sen blir det nog som med Switch. PS4 säljer nu mera ex än Switch igen.

"Alla andra" föredrar bra spel och prisvärdhet i första hand, där erbjuder Sony mycket mer än både MS och Nintendo tillsammans. Det är därför siffrorna ser ut som de gör just nu och kommer fortsätta att göra det ett par år till, om inte de andra tar sig i kragen rejält och börjar få koll på mjukvaran också...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Undra för övrigt om Pro kommer få Game mode VRR stöd. Hänger förstås ihop med om det är planerat för deras tv apparater.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ett par modeller anser jag inte vara en vedertagen standard, snarare när det är en minoritet som inte har det,

Efterhandskonstruktion av dig.

Har aldrig varit snack om "vedertagen standard". Det går jag först med på det när PS5 är "vedertagen standard" i alla hem.

Lika skall vara lika.

Skrivet av Fredag:

som nu med 4K och snart med HDR.

Exakt.

Ändå dissar du inte PS4 Pro - trots att 4K och HDR är långt ifrån "vedertagen standard"!

Märkligt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/