Nintendo kan lansera SNES Mini till julhandeln 2017

Permalänk
Avstängd

Hoppas att ryktet stämmer och att den kommer produceras i större antal, till rätt pris kan den bli mycket intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

VC plus handkontroller för Switch bör de lägga krutet på. Nu måste man köra Wii U för att kunna köra Virtual Console-spel. Kul med begränsade utgåvor av prylar, men de får gärna styra upp emulering av gamla system i vardagen med "VC" på deras vanliga konsol. Wii U har spel från/emulering för NES, SNES, N64, GBA, NDS, och TurboGrafx-16 (några till i andra marknader), börja där och bygg vidare på Switch. Den är tillräckligt kraftfull för att iaf kunna emulera GC och Wii-spel.

VC-emuleringen är ju genomkass. På Mini håller den iaf. OK klass (om än långt ifrån ledande). Bara att jämföra färgpaletten emellan så ser du.

Bäst är att köra en NUC eller HTPC med RetroArch så kan du köra flera emuleringskärnor.

En NES/SNES Mini har ju dock den stora fördelen att det är i en kul retroförpackning.

Kul att denna kommer, även om jag är innerligt trött på bristen på information och den undermåliga logistik från Nintendo som var kring NES Mini (om jag beställer SNES Mini så gör jag det på på minst 15x ställen, och försöker tajma första timmen det öppnas för beställning).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag säger det redan nu. Kommer inte hända. Finns inte en enda anledning för Nintendo att kannibalisera på Switch försäljningen.

NES Classic var ett undantag eftersom dom inte hade något till julförsäljningen 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det kommer hända (då finns det en viss logik att de stänger ner NES Mini), men med Nintendo vet man aldrig (mästare i desinformation, och kralliga beslut, och i att ändra sig hux flux).

Tror inte de alls konkurrerar med varandra. Väldigt olika publik och målgrupp.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Se det så här.

NES classic
- $59
- 30 spel
- liten vinstmarginal

Skulle inte förvåna mig om vinstmarginalen på konsolen är högre i procent på NES Mini än på Switchen. Med tanke på hur billiga komponenter som sitter i, och att ingen dyr skärm eller batteri behövs, så tror jag inte att NES Mini kostar Nintendo mycket mer än 200 i tillverkningskostnad (sedan tillkommer ju lite utvecklingskostnader, men mycket är ju open source och existerande emulatorer, och spel, som de redan har tillgång till och betalat av sig för länge sedan).

Det som Nintendo verkligen tjänar på Switchen är extremt dyra tillbehör (Pro-kontroller som är klart dyrare än både PS och XB, och i vissa avseenden kan mindre) och hyfsat dyra och relativt högt prissatta spel.

Men det är som sagt två helt olika marknader, och även helt olika typer av kunder i många fall...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ge mig ett n64 mini! Det skulle köpas på stört.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Sjukligt intresserad av detta. Har ett supernintendo i föräldrahemmet men saknar i nuläget handkontroller till det och det har blivit jobbigare och jobbigare att koppla in och få att fungera smärtfritt på moderna tv-apparater. Har därför i mångt och mycket bytt till emulatorer för att spela lite Zelda, Yoshi's Story, B.O.B etc när andan faller på.

Det är nästan lite roligt hur centralt SNES varit för oss. Vår Xbox är i princip uteslutande en SNES-emulator. Wii'et fick in homebrew (innan VC kom) med SNES-emulator för att ersätta xboxen och jag sitter nu och hoppas på VC till Switchen. Tror faktiskt Switchen med VC skulle vara drömmen, bärbar konsol med officiellt stöd för SNES-spel låter fantastiskt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Finns ju i princip redan, ända upp till och med Wii i samma konsoll. Plus att du kan emulera en väldigt stor del av de övriga konsollerna från 80 och 90-talet.

Bara skaffa en Wii och softmodda den, och köpa passande kontroller.

Så förstår inte riktigt denna hysteria angående NES/SNES mini. När det ändå är emulatorer det handlar om.
Visst tar det lite tid att konfigurera Wii'et, men efter det så är det ju lika smidigt och enkelt som dessa "mini's".

Inte så många nya Wii som finns att köpa. Då är nog en RetroPie eller HTPC/NUC/ComputeStick med RetroArch flexiblare.

Det jag gillar med NES Mini och SNES Mini är att är litre retorkänsla i hela konceptet, och att det ändå är en originalprodukt ifrån den ursprunliga tillverkaren. Sedan är ju enkelhet och snabbhet att starta upp hela systemet väldigt tilltalande (i med USB och HDMI-kabel rätt in i TV, och koppla in kontrollern).

För de som vill gå vidare, så kan man även modda NES Mini att spela både fler NES-spel, men även SNES och spel från andra spelkonsoler (via RetroArch som man kan installera).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Sjukligt intresserad av detta. Har ett supernintendo i föräldrahemmet men saknar i nuläget handkontroller till det och det har blivit jobbigare och jobbigare att koppla in och få att fungera smärtfritt på moderna tv-apparater. Har därför i mångt och mycket bytt till emulatorer för att spela lite Zelda, Yoshi's Story, B.O.B etc när andan faller på.

Det är nästan lite roligt hur centralt SNES varit för oss. Vår Xbox är i princip uteslutande en SNES-emulator. Wii'et fick in homebrew (innan VC kom) med SNES-emulator för att ersätta xboxen och jag sitter nu och hoppas på VC till Switchen. Tror faktiskt Switchen med VC skulle vara drömmen, bärbar konsol med officiellt stöd för SNES-spel låter fantastiskt.

Finns ganska många bra emulatorer till mobiltelefoner (har en till både min Windows-telefon, och iPhone och iPad). Har kopplat in en 8bitdo NES BT-kontroller så kan man köra mobilt med vilken telefon man än har. Klockrent för lite mobil Nintedonostalgi!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Skulle inte förvåna mig om vinstmarginalen på konsolen är högre i procent på NES Mini än på Switchen. Med tanke på hur billiga komponenter som sitter i, och att ingen dyr skärm eller batteri behövs, så tror jag inte att NES Mini kostar Nintendo mycket mer än 200 i tillverkningskostnad (sedan tillkommer ju lite utvecklingskostnader, men mycket är ju open source och existerande emulatorer, och spel, som de redan har tillgång till och betalat av sig för länge sedan).

Det som Nintendo verkligen tjänar på Switchen är extremt dyra tillbehör (Pro-kontroller som är klart dyrare än både PS och XB, och i vissa avseenden kan mindre) och hyfsat dyra och relativt högt prissatta spel.

Men det är som sagt två helt olika marknader, och även helt olika typer av kunder i många fall...

Logistik, marknadsföring, återförsäljare mm. Jag skulle tro att Nintendo tjänar högst $10 på varje NES classic.

Joy-conen ska tydligen vara väldigt nära i tillverkningskostnader med slutpriset. Pro controller tjänar dom nog mer på än Joy-conen.

Om jag känner Nintendo rätt, vilket jag vill påstå att jag gör, så kommer ingen SNES mini om min teori att NES mini endast släpptes för att ha något på hyllorna under julhandeln stämmer. Det var helt enkelt ett sätt att säga, "vi lever fortfarande". Låta konsumenterna hålla lite av deras IP i baktanken tills Switch släpptes.

Egentligen tror jag att dom ville släppa Switch till julhandeln men då skulle det bli torrare med spel än vad det är nu med risk för en ny WiiU. Enter NES mini.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Kommer förboka ett omedelbums sekunden det dyker upp, detta får man inte missa. NES classic var mindre intressant för mig då spelen till NES är sådär imo, men SNES har så extremt många bra titlar att man bara absolut måste ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

VC-emuleringen är ju genomkass. På Mini håller den iaf. OK klass (om än långt ifrån ledande). Bara att jämföra färgpaletten emellan så ser du.

Bäst är att köra en NUC eller HTPC med RetroArch så kan du köra flera emuleringskärnor.

En NES/SNES Mini har ju dock den stora fördelen att det är i en kul retroförpackning.

Kul att denna kommer, även om jag är innerligt trött på bristen på information och den undermåliga logistik från Nintendo som var kring NES Mini (om jag beställer SNES Mini så gör jag det på på minst 15x ställen, och försöker tajma första timmen det öppnas för beställning).

Meningen med VC är inte perfekt emulering, skaffa Analogue Nt mini och flasha om den med custom/Kevtris egen firmware och lägg in alla dina warezade NES-spel och ett gäng andra 8-bitars system. Den kan också kopiera dina egna NES-kassetter om du skulle råka vilja vara laglig, datorprogram får man ta en kopia (säkerhetskopia) av enligt URL. Switch är också en bärbar konsol, vilket inte en UCFF-PC direkt är. Just hela grejen för utvecklare att igen kunna marknadsföra sina gamla spel som VC-titlar lockar nog också. De får en drivkraft att gräva fram dem. Sen är ju NES Classic Mini (nåja går att hacka) och förmodligen även en SNES Classic Mini fast med de spel Nintendo väljer att bundla.

Att kunna sälja "retro-tillbehören" för att användas till VC-titlar på Switch (när den väl fått VC) kan också osa retro, officiella NES, SNES och N64-kontrollers och kanske till och med Zapper hade nog uppskattats och varit till mer nytta än de få som råkar få tag i Classic Mini-systemen.

Permalänk
Medlem

Efter fjaskot med NES Mini blir det PC+Emulator om jag i bästa fall skulle orka bry mig om gamla Nintendo spel.

Permalänk
Avstängd

Tur man har 2 SNES enheter å en stor kasse spel OM man inte skulle få något denna gången heller!

Permalänk
Medlem

Dagens tips

1) Producera tillräckligt många för att möta efterfrågan.

2) Lås inte ner minikonsollen till 30 spel. Lägg in nerladdningsmöjligheter.

3) Producera tillräckligt många för att möta efterfrågan.

4) Gör sladden till kontrollen perfekt längd från början.

5) Se punkt ett och tre.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Meningen med VC är inte perfekt emulering, skaffa Analogue Nt mini och flasha om den med custom/Kevtris egen firmware och lägg in alla dina warezade NES-spel och ett gäng andra 8-bitars system. Den kan också kopiera dina egna NES-kassetter om du skulle råka vilja vara laglig, datorprogram får man ta en kopia (säkerhetskopia) av enligt URL. Switch är också en bärbar konsol, vilket inte en UCFF-PC direkt är. Just hela grejen för utvecklare att igen kunna marknadsföra sina gamla spel som VC-titlar lockar nog också. De får en drivkraft att gräva fram dem. Sen är ju NES Classic Mini (nåja går att hacka) och förmodligen även en SNES Classic Mini fast med de spel Nintendo väljer att bundla.

Att kunna sälja "retro-tillbehören" för att användas till VC-titlar på Switch (när den väl fått VC) kan också osa retro, officiella NES, SNES och N64-kontrollers och kanske till och med Zapper hade nog uppskattats och varit till mer nytta än de få som råkar få tag i Classic Mini-systemen.

Switch är grym. Finns ingen mer avancerad bärbar konsol. Grym prestanda för att vara bärbart.

Dock så kräver varken emulering av NES eller SNES i närheten så mycket datorkraft. Fungerar alldeles utmärkt att få en utmärkt bärbar NES/SNES-lösning med mina nuvarande telefoner och iPads (som inte ens är av senaste modell).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Logistik, marknadsföring, återförsäljare mm. Jag skulle tro att Nintendo tjänar högst $10 på varje NES classic.

Joy-conen ska tydligen vara väldigt nära i tillverkningskostnader med slutpriset. Pro controller tjänar dom nog mer på än Joy-conen.

Om jag känner Nintendo rätt, vilket jag vill påstå att jag gör, så kommer ingen SNES mini om min teori att NES mini endast släpptes för att ha något på hyllorna under julhandeln stämmer. Det var helt enkelt ett sätt att säga, "vi lever fortfarande". Låta konsumenterna hålla lite av deras IP i baktanken tills Switch släpptes.

Egentligen tror jag att dom ville släppa Switch till julhandeln men då skulle det bli torrare med spel än vad det är nu med risk för en ny WiiU. Enter NES mini.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror att jag har bättre koll, och tror att de tjänar bra på NES Mini. ÅF som MM, Inet, Komplett, EL-giganten har mycket mindre marginaler än vad många kanske tror.

Sedan så har Nintendo inte behövt lägga mycket på marknadsföring av NES Mini. De har verkligen sålt sig själva. Rena vinstmaskinen är vad som är troligast.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Kanske blir ett köp för min del, har varma minnen av många timmar slösade på Zelda och Mario World, för att inte tala om Mario Kart! ^_^ helt klart nostalgi för min del då jag redan spelat sönder de spelen och många andra SNES spel i mina yngre år hehe men vore kul att kunna spela de titlarna igen + Bomber Man så klart!

Permalänk

då får man la vänta på wii u mini till 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Finns ganska många bra emulatorer till mobiltelefoner (har en till både min Windows-telefon, och iPhone och iPad). Har kopplat in en 8bitdo NES BT-kontroller så kan man köra mobilt med vilken telefon man än har. Klockrent för lite mobil Nintedonostalgi!

Bra om man har en smartphone, vilket jag då inte har och därmed blir det svårt med emulering ::)

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Finns ju i princip redan, ända upp till och med Wii i samma konsoll. Plus att du kan emulera en väldigt stor del av de övriga konsollerna från 80 och 90-talet.

Bara skaffa en Wii och softmodda den, och köpa passande kontroller.

Så förstår inte riktigt denna hysteria angående NES/SNES mini. När det ändå är emulatorer det handlar om.
Visst tar det lite tid att konfigurera Wii'et, men efter det så är det ju lika smidigt och enkelt som dessa "mini's".

Då är det väl inte lagligt? Jag menar om man inte ska köpa alla spelen i Nintendo store, men då blir det en ohyggligt dyr historia.
Hursomhelst låter det intressant, men vart får jag tag på gamla N64 kontroller bland annat? tradera? Hade vart trevligt med splitternya.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Switch är grym. Finns ingen mer avancerad bärbar konsol. Grym prestanda för att vara bärbart.

Dock så kräver varken emulering av NES eller SNES i närheten så mycket datorkraft. Fungerar alldeles utmärkt att få en utmärkt bärbar NES/SNES-lösning med mina nuvarande telefoner och iPads (som inte ens är av senaste modell).

Inte med en butik med lagliga spel att ladda ner, emulatorer får inte ligga på varken Apples App Store eller Microsoft Windows Store heller, och sistnämnda finns knappast något intresse av att utveckla en version att sideloada på heller. SNES är ju inte heller kraftigaste plattformen i VC för den delen och jag påpeka ju att de kan bygga ut för GC och Wii när de är redo med mjukvaran. Dolphin finns ju till Android åtminstone, men lägg till en handkontroll och att batteritiden lär var uslare än Switch så är det inte så hemskt bärbart längre.

Permalänk

När jag var 8-9 år hade jag både SNES och Sega Genesis. Sen kom min dumma morbror och visade sitt sprillans nya PS1.

Han sa: "Om jag får ditt SNES och ditt Sega får du det här av mig."

"Wow!" sa jag.

Har saknat mitt SNES och Sega Genesis sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Inte med en butik med lagliga spel att ladda ner, emulatorer får inte ligga på varken Apples App Store eller Microsoft Windows Store heller, och sistnämnda finns knappast något intresse av att utveckla en version att sideloada på heller. SNES är ju inte heller kraftigaste plattformen i VC för den delen och jag påpeka ju att de kan bygga ut för GC och Wii när de är redo med mjukvaran. Dolphin finns ju till Android åtminstone, men lägg till en handkontroll och att batteritiden lär var uslare än Switch så är det inte så hemskt bärbart längre.

Märkligt. Jag sitter nu i Universal Emulator på min telefon och spelar både Donkey Kong och Super Mario. Har inte framme det nu, men har annars även en NES-kontroller ifrån 8bitdo som jag konfigat för emulatorn.

Grymt kul och smidigt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Bra om man har en smartphone, vilket jag då inte har och därmed blir det svårt med emulering ::)

Jo, det är ju lite av en förutsättning.

Annars så finns det en hel del bra emulatorer om du har tillgång till någon dator också. Har det installerat på några av min bärbara maskiner också förutom telefonen. Standard även på min HTPC.

Kan rekommendera fceux om du bara vill emulera SNES.

Vill du emulera flera olika maskiner och spelkonsoler så kan jag rekommendera RetroArch. Där kan du väldigt lätt ladda ner olika "cores" för att kunna köra flera olika system (oftast det som körs på RetroPie, men med EmulationStation som meny över det hela).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Kanske blir ett köp för min del, har varma minnen av många timmar slösade på Zelda och Mario World, för att inte tala om Mario Kart! ^_^ helt klart nostalgi för min del då jag redan spelat sönder de spelen och många andra SNES spel i mina yngre år hehe men vore kul att kunna spela de titlarna igen + Bomber Man så klart!

Jag nästan räknar att de spelen kommer med ibland de (skall vi gissa på 30 igen?) som följer med från Nintendo.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Märkligt. Jag sitter nu i Universal Emulator på min telefon och spelar både Donkey Kong och Super Mario. Har inte framme det nu, men har annars även en NES-kontroller ifrån 8bitdo som jag konfigat för emulatorn.

Grymt kul och smidigt!

Sant i den meningen att det inte är avinstallerat på din enhet, de har bara tagit bort den i butikerna för Windows 10, X1, och W10M, de har väl bara struntat i att döda apparna ute på folks enheter Reglerna har uppdaterats för alla plattformar, och emulatorer är inte längre tillåtet. Inte ett dugg märkligt däremot. Du kan fortsätta sideloada den.

Permalänk
Medlem

OM man får bestämma 30 spel som släpps med en eventuell konsoll så är dessa de jag hade valt.
Vad tycker ni om listan? Hade ni varit nöjda om 30 spel släpptes och det var just dessa som kom med konsolen?

1. U.N Squadron
2. Contra III: The Alien Wars
3. Super Mario World
4. Final Fantasy VI
5. Super Mario Kart
6. Donkey Kong Country
7. Donkey Kong Country 2
8. Street Fighter II - Turbo
9. Final Fight
10. Final Fight 2
11. Zelda: A Link to the Past
12. Super Smash TV
13. Desert Strike
14. Secret of Mana
15. Super Metroid
16. Rock N' Roll Racing
17. Mega Man X
18. Super Punch Out
19. Wild Guns
20. NBA Jam
21. Super Castlevania IV
22. Chrono Trigger
23. Mortal Kombat 2
24. Super Tennis
25. Turtles in Time
26. Super Pang
27. F-Zero
28. Super Turrican 2
29. NHL 94
30. Super Bomberman

Permalänk
Medlem

Håller andan för N64 mini. Hade aldrig en, men ville ha en över allt annat, typ.

SNES-titlar känns som jag spelat igenom mer än en gång genom Gameboy Advance och Virtual Console. Och Super Mario Kart känns tyvärr inte alls lika kul som de nyare varianterna.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Idiotiskt drag av nintendo att inte sälja fler nes classic innan de ger sig på något sånt här. Sjukt många som hade nes skaffade aldrig snes. Många av dom har barn idag, och är en stor grupp som troligen skulle vilja visa ungarna vad dom lirade när dom var små. Och de har troligen inget intresse av snes mini. Bättre att mätta marknaden med nes classic först.

nja. Snes mini tilltalar nog en liknande generation. Jag är 30 idag och fick mitt snes när jag fyllde 7, var min första egna konsol och bland mina vänner är nostalgi faktorn större för den konsolen än för nes. Jag tror det kommer bli en lika stor nostalgifest för snes mini som med classic

Däremot är det väldigt synd att dom slutat sälja classic, hoppas dom kommer återlansera den.

edit: Slänger upp en liten wish list för bundlade spel:

Turtles in time,
donkey kong country,
supermario world,
Megaman X
Super metroid
Chrono trigger,
Final Fantasy 6,
Earthbound,
Secret of mana
Star fox,
Super Tennis
Rock n roll racing,
Uniracers,
Goof Troop,
Super mario kart
Fzero,
Pilot wings
Zelda: a link to the past

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sant i den meningen att det inte är avinstallerat på din enhet, de har bara tagit bort den i butikerna för Windows 10, X1, och W10M, de har väl bara struntat i att döda apparna ute på folks enheter Reglerna har uppdaterats för alla plattformar, och emulatorer är inte längre tillåtet. Inte ett dugg märkligt däremot. Du kan fortsätta sideloada den.

Ahh.. då är jag med. Har haft mina emulatorer så länge att jag nog inte reflekterat på det.

Japp, det finns trick på iaf. mina iOS-enheter att sideloada emulatorer med hjälp om man har en Mac utan att behöva jailbreaka enheterna (vilket inte är något som jag normalt vill göra).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/