Ghost S1 når Kickstarter – ultrakompakt chassi för högpresterande komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av rgro:

Vad är skillnaderna mellan detta och Dan's A4? A4 "v2" lär ju gå på Kickstarter igen senare under maj månad.

Den här har plats för högre cpu-kylare (vilket är lite av ett problem i A4 då det är så få kylare som ryms) och är mer flexibel (tophats).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Amd81:

Här kommer en smådum fråga. Vad finns det för liknande chassin för ATX?

Personligen har jag inte hittat något. Även uATX-chassin är ofta rätt stora, kanske runt 70-80% av ett vanligt vanilj ATX-chassi ej avsett för spelande. De tenderar att vara fullpackade i 3.5"-baljor och ha andra platsskrymmande lösningar.

Det närmaste jag personligen hittat är väl Silverstone FT-03, där alla diskenheter monteras på moderkortets "bakplåt". Inga förlängningar för PCIe dock, så lådan blir därmed rätt djup. Totalvolymen är säkert 3x det chassit som omnämns i den här nyhetsartikeln.

Skrivet av JimmieSan:

Så det finns inget sätt att använda 3.5" hdd?

Det går att köra hårddisken externt om man behöver sånt. USB 3.1 räcker ju till och blir över med jättemarginal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Personligen har jag inte hittat något. Även uATX-chassin är ofta rätt stora, kanske runt 70-80% av ett vanligt vanilj ATX-chassi ej avsett för spelande. De tenderar att vara fullpackade i 3.5"-baljor och ha andra platsskrymmande lösningar.

Det närmaste jag personligen hittat är väl Silverstone FT-03, där alla diskenheter monteras på moderkortets "bakplåt". Inga förlängningar för PCIe dock, så lådan blir därmed rätt djup. Totalvolymen är säkert 3x det chassit som omnämns i den här nyhetsartikeln.

Det går att köra hårddisken externt om man behöver sånt. USB 3.1 räcker ju till och blir över med jättemarginal...

Finns ett µATX-chassi vid namn Cerberus som ligger på 18L. Så ganska mycket större än dessa <10L-chassin, men fortfarande ganska nätt.

Ont:
Blev att jag backar ett sånt här chassi till frugan

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Riser-kabeln för PCI-e är en ganska stor del av kostnaden för dessa sorts SFF-chassin.

Samtidigt är SFF-marknaden rätt nischad och många är beredda att betala en slant för dessa chassin (mig inkluderad). Jag försvarar mitt köp med att man inte köper chassi så värst ofta, så det blir inte så saftigt utslaget på ett gäng år

Har svärt att tro att riser-kabeln kostar mer än 200:- i inköp, till det lite böjd plåt. Tillverkningkostnaden kan aldrig bli högre än 500:-

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Byggde min subseven (mindre än 7 liter) för 4 år sedan. Men blev aldrig klar med galleriet :(. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1188978-subseven-7liter...

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

@pellen: En riser-kabel kostar ju inte mer än runt hundringen...
Att det ska resultera i ett pris på 2,5k+ är enligt min mening överdrivet.
Speciellt när det inte har något fönster och är gjort delvis i plast så ser jag inte hur man kan rättfärdiga priset.
https://www.amazon.co.uk/PCI-Express-Extender-Flexible-Extens...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Har svärt att tro att riser-kabeln kostar mer än 200:- i inköp, till det lite böjd plåt. Tillverkningkostnaden kan aldrig bli högre än 500:-

Skrivet av Wezter96:

@pellen: En riser-kabel kostar ju inte mer än runt hundringen...
Att det ska resultera i ett pris på 2,5k+ är enligt min mening överdrivet.
Speciellt när det inte har något fönster och är gjort delvis i plast så ser jag inte hur man kan rättfärdiga priset.
https://www.amazon.co.uk/PCI-Express-Extender-Flexible-Extens...

Riserkabeln från 3M ÄR dyr. Mauser kanske kan ge en fingervisning om vad den kostar.
Att man använder den här svindyra risern från 3M är för att kunna garantera att det inte blir strul med störningar, håller hög kvalitet och ska klara av rätt tighta vinklar.

Jag håller helt med om att 2500kr är mycket pengar för ett chassi, jag ville bara förklara att risern är en ganska stor del av kakan.

@PaChalski kan säkert förklara mer ingående vad det är som kostar

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Riserkabeln från 3M ÄR dyr. Mauser kanske kan ge en fingervisning om vad den kostar.
Att man använder den här svindyra risern från 3M är för att kunna garantera att det inte blir strul med störningar, håller hög kvalitet och ska klara av rätt tighta vinklar.

Jag håller helt med om att 2500kr är mycket pengar för ett chassi, jag ville bara förklara att risern är en ganska stor del av kakan.

@PaChalski kan säkert förklara mer ingående vad det är som kostar

Du har helt rätt.

@PaChalski har redan berört frågan om priset på risern i detta inlägg.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av robbankentor:

Visst ser det fint och funktionellt ut, men 2500:- kommer det aldrig vara värt. 1000-1200:- kanske.

Skrivet av Wezter96:

Lite väl högt pris tycker jag.
Drygt 1000kr kanske det skulle kunna vara värt. (enligt mig)

Fast i den prisklassen ligger masstillverkade SFF-chassin som PC-TU100, som dessutom saknar exempelvis PCIe-riser. Tycker 2000+ kr är rimligt, all things considered.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Har svärt att tro att riser-kabeln kostar mer än 200:- i inköp, till det lite böjd plåt. Tillverkningkostnaden kan aldrig bli högre än 500:-

Skrivet av Wezter96:

@pellen: En riser-kabel kostar ju inte mer än runt hundringen...
Att det ska resultera i ett pris på 2,5k+ är enligt min mening överdrivet.
Speciellt när det inte har något fönster och är gjort delvis i plast så ser jag inte hur man kan rättfärdiga priset.

En riserkabel av hög kvalité (störningsskydd, hållbarhet etc) som är gjord för pci-e 3.0 är inte billig alls. Glöm skräpet som säljs på Ebay. 3M:s är den bästa, och föga förvånande även dyraste.

Att tillverka i små volymer är DYRT. Det går inte att jämföra med massproduktion.

Jag hävdar precis tvärtom: detta chassi är billigt. Trodde det skulle kosta betydligt mer.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Finns ju några val där på kickstartern, t.ex pledge sek 1750 or more, om man väljer det innebär det då att man har betalat chassit för det priset om kickstartern går igenom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Finns ju några val där på kickstartern, t.ex pledge sek 1750 or more, om man väljer det innebär det då att man har betalat chassit för det priset om kickstartern går igenom?

Korrekt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Äntligen! Jag kommer försöka backa.

Dock tyckte jag mig läsa att tidigare backare har 35-40% rabatt på retail enligt kickstarter sidan, här på Sweclockers så benämns dock riktpriset till ~ 2500kr inkl moms.

Kollar man på kickstarter nu är det andra vågen som gäller, 1750kr och då med 40% rabatt från vad de skulle kostat. Dock så läggs 200kr på så slutpriset blir ~2000kr och då skiljer det inte längre några 35-40%.

40% off på 2500kr = 1500kr

Mjaaa, vet inte riktigt vad jag skall tycka om det där faktiskt.

Jag vet inte vart SWEC har fått riktpriset från, men om det stämmer så borde de helt klart se över
procentsatserna de presenterar.

Skrivet av rgro:

Vad är skillnaderna mellan detta och Dan's A4? A4 "v2" lär ju gå på Kickstarter igen senare under maj månad.

En gissning från min sida är att Dan-cases kommer fortsätta fokusera på formfaktor och användarkomfort (i.e ljudnivå etc).
Ghost s1 satsar mer på prestanda med plats för bättre kylning och har expansionsmöjligheter för mer lagring alternativt AIO
vattenkylning. Sedan är Dan-cases tyskar, LOUQE är svenskar vilket jag tycker är kul .

Skrivet av robbankentor:

Visst ser det fint och funktionellt ut, men 2500:- kommer det aldrig vara värt. 1000-1200:- kanske.

Och detta baserar du på? Hittar du ett chassi som har liknande funktionalitet, materialval och design för dryga tusingen kan du peka mig dit. För att få lite perspektiv på priset, Dan's A4 kostade 250 euro för lådan och 20 för frakt i derass kickstarterkampanj. Ingdera av dessa chassin massproduceras då marknaden för chassin med extrem formfaktor är ganska liten.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Tack för svaret, är helt överkomligt då!

I min hjärna ville jag få ihop det till 1750+de tusentals kronor som chassit får när den lanserars.

Skrivet av Haibane:

En gissning från min sida är att Dan-cases kommer fortsätta fokusera på formfaktor och användarkomfort (i.e ljudnivå etc).
Ghost s1 satsar mer på prestanda med plats för bättre kylning och har expansionsmöjligheter för mer lagring alternativt AIO
vattenkylning. Sedan är Dan-cases tyskar, LOUQE är svenskar vilket jag tycker är kul .

Sist jag läste om Dans sfx-a4 v.2 så lät det som att det inte skulle bli några brutala skillnader. Ljudkomforten såg jag inget om men jag hoppas att jag har fel och har bara missat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag kvaddar partyt, men jag förstår verkligen inte poängen med detta. Den enda skillnaden mot DAN A4 SFX är att det går in högre kylare, vilket i och för sig är en väldigt bra skillnad, men that's it. Smålådorna runtom ser jag inte poängen med. Externa hårddiskar finns sedan länge.

Skrivet av huxflux:

Är det verkligen ett SFF chassi? Det finns inga högpresterande grafikkort i dagsläget som passar SFF.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s316016224&o=produkt_p...

Kolla in NCASE M1 och DAN cases A4 SFX

Skrivet av robbankentor:

Visst ser det fint och funktionellt ut, men 2500:- kommer det aldrig vara värt. 1000-1200:- kanske.

Skrivet av Wezter96:

Lite väl högt pris tycker jag.
Drygt 1000kr kanske det skulle kunna vara värt. (enligt mig)

Bara PCIe-förlängaren kostar 1000 spänn. Sedan är det förhållandevis små volymer vilket ökar priset.

Skrivet av pellen:

Finns ett µATX-chassi vid namn Cerberus som ligger på 18L. Så ganska mycket större än dessa <10L-chassin, men fortfarande ganska nätt.

Ont:
Blev att jag backar ett sånt här chassi till frugan

Ett handtag! Holy shit! @anon159643 Äntligen ett vettigt mATX-chassi som går i SFF-spåret. Men åh, varför alla hål på sidan? Ljudet, tänk på ljudet!

Skrivet av robbankentor:

Har svärt att tro att riser-kabeln kostar mer än 200:- i inköp, till det lite böjd plåt. Tillverkningkostnaden kan aldrig bli högre än 500:-

Skrivet av Wezter96:

@pellen: En riser-kabel kostar ju inte mer än runt hundringen...
Att det ska resultera i ett pris på 2,5k+ är enligt min mening överdrivet.
Speciellt när det inte har något fönster och är gjort delvis i plast så ser jag inte hur man kan rättfärdiga priset.
https://www.amazon.co.uk/PCI-Express-Extender-Flexible-Extens...

3M PCIe-förlängaren är den enda som garanterat klarar version 3. PCIe är inte gjort för att förlängas och kablas så det krävs väldigt hög kvalitet på både material och sammansättning för att det ska fungera. Sedan är det en nischad grej också.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen är man! Men får nog nöja mig med mitt Silverstone Sugo SG13 på 11.5l liter. Kostade bara 300kr också. Kanske om jag vinner på lotto i framtiden!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Ledsen om jag kvaddar partyt, men jag förstår verkligen inte poängen med detta. Den enda skillnaden mot DAN A4 SFX är att det går in högre kylare, vilket i och för sig är en väldigt bra skillnad, men that's it. Smålådorna runtom ser jag inte poängen med. Externa hårddiskar finns sedan länge.

Kolla in NCASE M1 och DAN cases A4 SFX

Ja du missade verkligen poängen. Bättre kylning ÄR poängen med chassit. Stock går det in högre CPU kylare, med L top-hatten får du in vattenkylning och något större grafikkort går att klämma in. Ghost S1 är PRESTANDA orienterat medan Dan-Cases' A4 enbart satsar på formfaktor. TROTS detta är Ghost s1 inte större än Dan-Cases' A4 (Förutsatt att volymen mätts på samma sätt).

NCASE M1 är nästan dubbelt så stor... Är man ute efter ett sff chassi som inte tummar på prestanda så är valet uppenbart.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Ledsen om jag kvaddar partyt, men jag förstår verkligen inte poängen med detta. Den enda skillnaden mot DAN A4 SFX är att det går in högre kylare, vilket i och för sig är en väldigt bra skillnad, men that's it. Smålådorna runtom ser jag inte poängen med. Externa hårddiskar finns sedan länge.

Topphattarna kan användas för fläktar (tunna eller normaltjocka), vattenkylning osv, så nog finns det poäng med det för de som vill ha det. Om det blir något av med "bottenhattar" också så kan man t.ex. placera diskar eller fläktar eller vattenkylningskomponenter även där.

Förutom det så är den bättre anpassad för VR (med dubbla usb-kontakter + hdmi i toppen), för den som är intresserad av det.

För min egen del är det plats för högre kylare som lockar, men även att den är förberedd för dammfilter. Och betydligt snyggare. Och smidigare att jobba med (exempelvis slipper man plastclips och skruvar för ytterskalet).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Köpte precis chassi annars hade jag nog backat denna..med tanke på hur fruktansvärt långsamma tillverkarna är med AM4 ITX moderkort så får jag kanske vänta lika länge ändå :/

Permalänk

Backade! Kan vara bra att ha inför ett kommande bygge i framtiden. 2000 spänn för en välgjord produkt är billigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Lycka till Loque! Riktigt kul projekt.

Tyvärr hoppade jag på Dan Cases A4 SFX projekt förra året så jag har mina mITX behov tillfredsställda för ett tag framåt men annars hade det nog blivit ett Ghost S1 chassi.

Samma här. Har ett Dan A4 stående som jag inte påbörjat att skaffa komponenter till, men kunde inte låta bli att backa. Bra projekt som detta skall stödjas.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

AM4

Beställde en Ghost S1 för 1750kr + 200kr frakt.

Håller nu tummarna att det blir leverans i September. Min plan är att köpa:

  • CPU: Någon AMD Ryzen CPU

  • Moderkort: baserat på X370 - gärna Biostar X370GTN om den finns tillgängligt då

  • Nätagg: Corsair SF600 600W

  • Kylare: Noctua NH-L9a - eller någon annan kylare som är skapligt effektiv och håller måttet

Permalänk
Medlem

Ok, det va lite dyrt och jag är osäker på om cpu-kylaren kommer va tillräcklig (jag är känslig för oljud)...

Meeeeen det är för jävla coolt så det blev en pledge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RaisonDetre:

Beställde en Ghost S1 för 1750kr + 200kr frakt.

Håller nu tummarna att det blir leverans i September. Min plan är att köpa:

  • CPU: Någon AMD Ryzen CPU

  • Moderkort: baserat på X370 - gärna Biostar X370GTN om den finns tillgängligt då

  • Nätagg: Corsair SF600 600W

  • Kylare: Noctua NH-L9a - eller någon annan kylare som är skapligt effektiv och håller måttet

Blev samma för mig och är i liknande tankar av komponenter!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Mitt problem med dessa chassin är att de inte passar eleganta hyllor eller tv-bänkar om man inte ställer dom sidledes. Därför gillar jag Lian li PC-Q33 just nu. Det kommer bli mitt nästa chassi eftersom den kan stå rättvänd i en String-hylla! Får offra lite grafikkortslängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Mitt problem med dessa chassin är att de inte passar eleganta hyllor eller tv-bänkar om man inte ställer dom sidledes. Därför gillar jag Lian li PC-Q33 just nu. Det kommer bli mitt nästa chassi eftersom den kan stå rättvänd i en String-hylla! Får offra lite grafikkortslängd.

Lite udda med en tv-bänk som är så grund att inte ens vanliga "hifi"-komponenter ryms på djupet?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på en ny burk med Ryzen 5/Vega med kanske EK's nya modulära AIO. Än sålänge ser väl ncase m1 mest intressant ut men om "mössan" på Ghost går att använda gott till fet radiator kanske det går att göra nåt med denna.

Jag har öppet sinne men vill försöka hålla det smått. Sambon kör ny Alienware 17 laptop och det fungerar ju otroligt bra med kompakt storlek men jag vill få ned ljudnivån ytterligare. I begynnelsen hade jag ett Zalman Reserator passivt kylt vattentorn. Den radiatorstorleken var inte att leka med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Mitt problem med dessa chassin är att de inte passar eleganta hyllor eller tv-bänkar om man inte ställer dom sidledes. Därför gillar jag Lian li PC-Q33 just nu. Det kommer bli mitt nästa chassi eftersom den kan stå rättvänd i en String-hylla! Får offra lite grafikkortslängd.

Som HTPC-TV-Spel så kör jag med SilverStone ML07: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=503&area=en

Däremot är chassie som Ghost S1 och Dan A4 perfekt för snygga skrivbord och som enkelt flyttbara maskiner.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Administrativ avgift

Jaha där åker min dator ut på blocket med NCASE M1 nu ska jag ha ett Ghost chassi

Såfort jag sålt mitt bygge så backar jag @PaChalski

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3