Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Krokarn:

Köpte mig ett nytt tangentbord, K95 RGB Platinum.
Nu vill jag använda knappen "G1" för att starta TeamSpeak3, men vette sjutton hur jag skall göra.
Man skall ju göra ett nytt "Action" men alternativet "Launch Application" finns ej med, däremot i "Action Library" finns det alternativet men då kan jag ej binda någon knapp...
Vad gör jag för fel? Något jag missat?
Finns det några instruktioner att hitta någonstans? Finns ej på eran hemsida som jag hittat i varje fall.

Har senaste CUE 2 v.2.12.66 versionen.

Tjena Krokarn,

Jag kör med version 2.12.66 och om jag går in på mitt tangentbord, sen under Actions och klickar på plusset så kan jag sen välja "Launch Application". Om inte du får upp det, prova att klicka i Advanced Mode och se om de alternativet kommer fram då.

Skrivet av Valter2002:

Hej igen! Lämna in den i butik och fick ett nytt. Det var ett måndagsexemplar

Skickades från m.sweclockers.com

Okej men då fungerar allting som de ska nu igen?

Permalänk
Medlem

En rekommendation till er som får Kod 52 (problem med signerade drivrutiner) efter installation av CUE. Denna Windows uppdatering löser det: KB3033929
Fick göra detta idag

https://support.microsoft.com/en-us/help/3033929/microsoft-se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Tjena Krokarn,

Jag kör med version 2.12.66 och om jag går in på mitt tangentbord, sen under Actions och klickar på plusset så kan jag sen välja "Launch Application". Om inte du får upp det, prova att klicka i Advanced Mode och se om de alternativet kommer fram då.

Får endast fram 4st olika alternativ:
Macro
Text
Remap Key
Media

oavsett "Advanced Mode" eller ej.

Jag måste gå in under "Action Library" för att välja "Launch Application" men där kan jag ej binda någon av "G"-knapparna...

Skall prova att avinstallera och installera om det igen.

EDIT: Testade utan framgång, men gör jag en profil under "Default" och inte under "K95 HW1/2/3" så kan jag binda tex "G1" till att starta TeamSpeak men då kan jag inte byta profiler med knappen på tangentbordet högst upp bredvid belysningsknappen.
För att få den att fungera måste jag ta bort profilen "Default"...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

varför kan man inte uppdatera med uppdatera knappen

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Tjena Krokarn,

Jag kör med version 2.12.66 och om jag går in på mitt tangentbord, sen under Actions och klickar på plusset så kan jag sen välja "Launch Application". Om inte du får upp det, prova att klicka i Advanced Mode och se om de alternativet kommer fram då.

Okej men då fungerar allting som de ska nu igen?

Yes, allt fungerar perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur gör jag så att mitt corsair void wireless inte sätter på rgb när jag startar datorn?

Det är sjukt jobbigt att behöva ta av sitt headset och kolla om rgb är på och sedan gå in i cue och stänga avd det varjee gång man sätter på datorn. (rgb slaktar batteri)

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

Gjorde en ominstallation av W10 idag och samma visa ändå...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Funkar Link med Windows 10 nu?
Sist jag kollade (flera år sen nu) så hade ni inte kommit så långt.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Funkar Link med Windows 10 nu?
Sist jag kollade (flera år sen nu) så hade ni inte kommit så långt.

Sedan Link 4 kom har det fungerat hyfsat bra faktiskt, små buggar som de löst vid nästa uppdatering.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjärnsläpp:

varför kan man inte uppdatera med uppdatera knappen

Läste att den funktionen i CUE2 fortfarande är i Beta-stadiet, kommer fungera i en senare uppdatering.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en mycket bra användarhandbok till CUE2 som uppdateras när det kommer nya versioner.

https://docs.google.com/document/d/18q4il6BLYNWfdifiPuOn-jrCw...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SolidReactor:

En rekommendation till er som får Kod 52 (problem med signerade drivrutiner) efter installation av CUE. Denna Windows uppdatering löser det: KB3033929
Fick göra detta idag

https://support.microsoft.com/en-us/help/3033929/microsoft-se...

Tack för den!

Skrivet av Krokarn:

Får endast fram 4st olika alternativ:
Macro
Text
Remap Key
Media

oavsett "Advanced Mode" eller ej.

Jag måste gå in under "Action Library" för att välja "Launch Application" men där kan jag ej binda någon av "G"-knapparna...

Skall prova att avinstallera och installera om det igen.

EDIT: Testade utan framgång, men gör jag en profil under "Default" och inte under "K95 HW1/2/3" så kan jag binda tex "G1" till att starta TeamSpeak men då kan jag inte byta profiler med knappen på tangentbordet högst upp bredvid belysningsknappen.
För att få den att fungera måste jag ta bort profilen "Default"...

Väldigt skumt! För mig när jag slår på advanced mode så får jag fram alternativet att kunna välja launch application. Ska kika närmare på vad det kan bero på att du inte får fram det.

Skrivet av Hjärnsläpp:

varför kan man inte uppdatera med uppdatera knappen

Det ska vara fixat med senaste versionen nu.

Skrivet av Valter2002:

Yes, allt fungerar perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt att höra!

Skrivet av Hjärnsläpp:

Hur gör jag så att mitt corsair void wireless inte sätter på rgb när jag startar datorn?

Det är sjukt jobbigt att behöva ta av sitt headset och kolla om rgb är på och sedan gå in i cue och stänga avd det varjee gång man sätter på datorn. (rgb slaktar batteri)

Du kan sätta den på static color och välja svart som färg, då kommer de inte lysa något.

Skrivet av Krokarn:

Kan tipsa om en mycket bra användarhandbok till CUE2 som uppdateras när det kommer nya versioner.

https://docs.google.com/document/d/18q4il6BLYNWfdifiPuOn-jrCw...

Tack för tipset, den är bra!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av iben301:

Saknar fortfarande medelvärde i temp :)!

Ska föra det vidare!

Skrivet av drakelito:

Funkar Link med Windows 10 nu?
Sist jag kollade (flera år sen nu) så hade ni inte kommit så långt.

Ja det fungerar med Windows 10.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto

CUE v2.13.80 har nu släppts, går att ladda ner från våran hemsida. Här är patchnotes.

• Updated certain regional layouts for CUE supported keyboards.
• Switching between Standard and Advance mode for hardware profiles will no longer trigger a change and require re-saving of hardware profiles to CUE.
• Live updates are now enabled in CUE. All CUE users using 2.X will now be prompted to update to the latest version. This does not affect CUE 1.X users.
• Users are now able to change their device color under settings. For example, you can change Scimitar (yellow) to Scimitar (black) to reflect the actual device you own in CUE.
• Fixed an issue with K95 HW Profiles and the default directions being incorrect.
• Fixed an issue with Alt+F4 in Actions -> Remap.
• Fixed an issue with keyboard keys being selected too quickly.
• Fixed an issue with HW saving window closing after save is selected.
• Fixed an issue with Profile Conflict errors showing up properly when a device is disconnected and changes were made to a HW profile.
• Fixed an issue with Viewing Layers correctly as a toggle when device is reloaded in CUE.
• Resolved various other minor bugs and issues.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Ska föra det vidare!

Oj tack så mycket för känner inte det användbart annars! <3

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

hittar inte AX1200i i Corsair Link

@Corsair Johan:

Som sagt
hittar inte AX1200i i Corsair Link allt annat funkar
har funkat tidigare av en händelse såg jag att den inte låg med.
ställt in så att fläkt ska gå lite hela tiden
men nu var hela enheten borta i Link

H100i är ok och all annan hårdvara tittas

har rensat allt med regedit och revo och alla mappar
och kör med
version Corsair-LINK-Installer-v4.7.0.77

Kan det vara kabel från nät-agg till H100i
eller sitter felet i comm port nät agg eller i H100i

hur var det nu ökad garanti från 7-10 år
(komplett)

Burk

Manufacturer
LINDBERGRS ISM
Processor
INTEL i7 3770 K
Motherboard
ASUS MAXIMUS EXTREME Z77
CPU-Cooler
CORSAIR H100i
Memory
CORSAIR 32 G
Power-Supply
AX120i
Hard Drive
SSD1 SSD2 SAMSUNG
Video Card
GEFORCE® GTX 1080 SEA HAWK X
Sound Card
SOUND BLASTER Z
Computer Case
Obsidian Series® 800D
Monitor
aSUS 27''
Headset/Speakers
Sennheiser PC 360 G4ME / QPAD QH-1339 Pro
Keyboard
RAZER
Joystick
Pro Flight X52 Pro Flight System for PC
Mouse
RAZER
Mouse Surface
RAZER
Operating System
WIN 8.1

Mvh
mr bbq
grillmaster@telia.com

Uppdaterat:
testade direkt med corsair link dongle
https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/revi...
då hittade den AX1200i men fick inte fram nå data ?

Uppdaterat:
Permalänk
Medlem

Precis skaffat 4x HD120 och tänkte koppla ihop dem med en Lightning Node Pro till mitt nya bygge
Funderar lite på en H100i v2, men är också lite sugen på en Kraken x52, finns det någon fördel med att välja H100i v2?
Är lite osäker på hur det här med Corsair Link fungerar, måste man ha en sån där Commander Mini/Pro?

Permalänk
Medlem

Corsair Link fungerar........ mjaa!!!

Skrivet av Sapporun:

Precis skaffat 4x HD120 och tänkte koppla ihop dem med en Lightning Node Pro till mitt nya bygge
Funderar lite på en H100i v2, men är också lite sugen på en Kraken x52, finns det någon fördel med att välja H100i v2?
Är lite osäker på hur det här med Corsair Link fungerar, måste man ha en sån där Commander Mini/Pro?

Ska ja vara ärlig så är Corsair Link en evig uppdateing
nu ska ja inte måla fan på väggen här men

det är bara att titta i forum trådrar där man tar upp Corsair Link
Så får du en bild på läget

Hade jag i dagsläget startat med ett nytt bygge så blev det inte Corsair Link som första val för styrning av fläktar mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR BBQ:

@Corsair Johan:

Som sagt
hittar inte AX1200i i Corsair Link allt annat funkar
har funkat tidigare av en händelse såg jag att den inte låg med.
ställt in så att fläkt ska gå lite hela tiden
men nu var hela enheten borta i Link

H100i är ok och all annan hårdvara tittas

har rensat allt med regedit och revo och alla mappar
och kör med
version Corsair-LINK-Installer-v4.7.0.77

Kan det vara kabel från nät-agg till H100i
eller sitter felet i comm port nät agg eller i H100i

hur var det nu ökad garanti från 7-10 år
(komplett)

Burk

Manufacturer
LINDBERGRS ISM
Processor
INTEL i7 3770 K
Motherboard
ASUS MAXIMUS EXTREME Z77
CPU-Cooler
CORSAIR H100i
Memory
CORSAIR 32 G
Power-Supply
AX120i
Hard Drive
SSD1 SSD2 SAMSUNG
Video Card
GEFORCE® GTX 1080 SEA HAWK X
Sound Card
SOUND BLASTER Z
Computer Case
Obsidian Series® 800D
Monitor
aSUS 27''
Headset/Speakers
Sennheiser PC 360 G4ME / QPAD QH-1339 Pro
Keyboard
RAZER
Joystick
Pro Flight X52 Pro Flight System for PC
Mouse
RAZER
Mouse Surface
RAZER
Operating System
WIN 8.1

Mvh
mr bbq
grillmaster@telia.com

Uppdaterat:
testade direkt med corsair link dongle
https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/revi...
då hittade den AX1200i men fick inte fram nå data ?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15844882_293835017681259_1623915472833282735_o.jpg?oh=4ce48055e96d1bd5c12af03b0b1ff0c3&oe=59ACFEEB

En fundering bara, du skriver att du kopplat din AX1200i till din H100i, provat att koppla din AX direkt till en intern USB på moderkortet?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Precis skaffat 4x HD120 och tänkte koppla ihop dem med en Lightning Node Pro till mitt nya bygge
Funderar lite på en H100i v2, men är också lite sugen på en Kraken x52, finns det någon fördel med att välja H100i v2?
Är lite osäker på hur det här med Corsair Link fungerar, måste man ha en sån där Commander Mini/Pro?

Vet inte skillnaden mellan kylegenskaperna mellan en H100i v2 och en Kraken X52, jag personligen skulle köra H100i v2 för att slippa ha flera olika mjukvaror. Med Link kan du styra både dina fläktar samt H100i v2.
Du vet om att Node Pro inte kan styra fläktarna utan RGB FAN HUB men en sådan ingår om man köper ett kit. https://www.inet.se/produkt/5320057/corsair-hd120-rgb-led-3-p... eller
https://www.inet.se/produkt/5320056/corsair-hd120-rgb-led-ink...

En Commander Mini(äldre modellen)/Pro(nyast som knappt släppts än) ska inte behövas. Fördelen(har själv en Mini) är ju att du kan övervaka och styra mer med hjälp av en Commander. Tex fläktarna kan ställas in i olika lägen och med nya PRO kan du tom stänga av fläktarna när det inte är så varmt i chassit vid tex surf.

Fyllde på mer info angående Commander
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Vet inte skillnaden mellan kylegenskaperna mellan en H100i v2 och en Kraken X52, jag personligen skulle köra H100i v2 för att slippa ha flera olika mjukvaror. Med Link kan du styra både dina fläktar samt H100i v2.
Du vet om att Node Pro inte kan styra fläktarna utan RGB FAN HUB men en sådan ingår om man köper ett kit. https://www.inet.se/produkt/5320057/corsair-hd120-rgb-led-3-p... eller
https://www.inet.se/produkt/5320056/corsair-hd120-rgb-led-ink...

Japp, har en sån kontroller till fläktarna Tror de blir en H100i v2, för att slippa olika mjukvaror som du skriver. Hörde något rykte från computex om att corsair har ny RGB vattenkylning på gång, så kanske är värt att vänta lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Japp, har en sån kontroller till fläktarna Tror de blir en H100i v2, för att slippa olika mjukvaror som du skriver. Hörde något rykte från computex om att corsair har ny RGB vattenkylning på gång, så kanske är värt att vänta lite.

Har själv en H115i men även en H100i v2 i grabbens dator. Jag är mycket nöjd, dock så bytte jag fläktar på min 115i till Corsairs ML140PRO för att få ner ljudnivån. Det går att ställa ner std fläktarna till olika lägen så de går tystare, men inte så lågt som med ML fläktarna.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

AX1200i

Skrivet av Krokarn:

En fundering bara, du skriver att du kopplat din AX1200i till din H100i, provat att koppla din AX direkt till en intern USB på moderkortet?

Japp exakt testade att ta bort allt annat och körde direkt med corsair link dongle
fick det att blinka till i CL menyn med AX1200i men där var det det stopp
har snart testat allt så det ser ut att ligga på ett fel i hårdvara att kabel skullle vara kass är långsökt
Nu är det ingen big deal men det är bra att kunnna sätta AX1200i i 40% fan mode bara för att..
Men som vanlig med oss data nördar vill man hitta felet .....

nej nu får det fan bli en bira till och VR i Elite
Skål

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Har själv en H115i men även en H100i v2 i grabbens dator. Jag är mycket nöjd, dock så bytte jag fläktar på min 115i till Corsairs ML140PRO för att få ner ljudnivån. Det går att ställa ner std fläktarna till olika lägen så de går tystare, men inte så lågt som med ML fläktarna.

Då blir det nog en H100i v2, har kollat på ML140 jag med och de verkar jäkligt bra fakatiskt. Tyvärr saknar de ju RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Då blir det nog en H100i v2, har kollat på ML140 jag med och de verkar jäkligt bra fakatiskt. Tyvärr saknar de ju RGB

Men ska du ha en H100i v2 kan du inte ha ML140, då skall du ha ML120 istället. Men SP120 RGB eller HD120 RGB fungerar bra på radiatorer också, särskilt HD modellen. ML120 finns antingen i röd, blå eller vit LED samt utan belysning.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR BBQ:

Japp exakt testade att ta bort allt annat och körde direkt med corsair link dongle
fick det att blinka till i CL menyn med AX1200i men där var det det stopp
har snart testat allt så det ser ut att ligga på ett fel i hårdvara att kabel skullle vara kass är långsökt
Nu är det ingen big deal men det är bra att kunnna sätta AX1200i i 40% fan mode bara för att..
Men som vanlig med oss data nördar vill man hitta felet .....

nej nu får det fan bli en bira till och VR i Elite
Skål
http://www.dinavitaminer.se/bilder/2014/07/Beer-640.jpg

Men har du ingen kabel som går direkt från AX1200i till moderkortet? Det följde med en sådan till mitt RM850i nätaggregat.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Men ska du ha en H100i v2 kan du inte ha ML140, då skall du ha ML120 istället. Men SP120 RGB eller HD120 RGB fungerar bra på radiatorer också, särskilt HD modellen. ML120 finns antingen i röd, blå eller vit LED samt utan belysning.

Aa precis, det blev lite fel där

Permalänk
Medlem

kabel

Skrivet av Krokarn:

Men har du ingen kabel som går direkt från AX1200i till moderkortet? Det följde med en sådan till mitt RM850i nätaggregat.

Japp den är man nöd att köra med annars vet jag inte hur det skulle funka

http://www.corsair.com/en-us/blog/2013/february/how-to-instal...

Det som skiljer RMi Series™ RM850i
med mitt AX 1200i är att jag har ingen mini usb vid LINK utag endast den platta annslutningen
så jag kan endast testa med corsair link dongle i mellan till moderkort usb

Jag får tragla vidare få se vad jag kan hitta

http://www.corsair.com/en-gb/ax1200i-digital-atx-power-supply...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR BBQ:

http://i.imgur.com/fAjTZF8.jpg

Japp den är man nöd att köra med annars vet jag inte hur det skulle funka

http://www.corsair.com/en-us/blog/2013/february/how-to-instal...

Aha, på så vis. Då är det bara de nyare nätaggregaten som har en kabel utan den där dongeln.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Aha, på så vis. Då är det bara de nyare nätaggregaten som har en kabel utan den där dongeln.

JAPP