Microsoft Windows 10 får två stora uppdateringar per år

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Windows 10 får två stora uppdateringar per år

Efter Creators Update introducerar Microsoft ett nytt uppdateringsschema för Windows 10, där två större uppdateringar ska släppas till operativsystemet årligen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bättre transparens av vad användarna gör ja, så det blir ännu lättare att övervaka de som leasar Windows, för att sedan ha mer att "dela" med sina "samarbetspartners".
Härligt.

Permalänk
Medlem

Windows uppdaterar så mycket att jag börjar snegla på Ubuntu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Windows uppdaterar så mycket att jag börjar snegla på Ubuntu.

Tråkigt när det inte kommer uppdateringar, skulle inte skada med en overhaul 1 gång om året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Windows uppdaterar så mycket att jag börjar snegla på Ubuntu.

Varje gång jag loggar in på min ena dator med Ubuntu 14.04 LTS möts jag av en full skärm av uppdateringar. Kan istället tipsa om Windows XP om du vill slippa uppdateringar

Permalänk
Avstängd

Hoppas det kommer bättre gränssnitt för jag mår lila av att se Android gränssnitt i Windows.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

I Windows 7 använde jag classic theme för jag tycker att Aero var fruktansvärt fult och svårläst, så om det här Neon ska bli någpt liknande så blir jag ledsen i ögat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tråkigt när det inte kommer uppdateringar, skulle inte skada med en overhaul 1 gång om året

Då måste du vara nöjd nu. 17.04 har just kommit ut.

Skrivet av dblade:

Varje gång jag loggar in på min ena dator med Ubuntu 14.04 LTS möts jag av en full skärm av uppdateringar. Kan istället tipsa om Windows XP om du vill slippa uppdateringar

Men det har ju inte släppts några OS uppdateringar till 14.04 sedan augusti? Du kanske inte använder den datorn så ofta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Tråkigt när det inte kommer uppdateringar, skulle inte skada med en overhaul 1 gång om året

Om de tillförde något användbart ja. Men med tanke att de mest tillför mer övervakning, mer moln, och mer reklam är det tveksamt att man vill ha sådana "uppgraderingar".

Det värsta är att de ska göra samma med Office. Kan knappt vänta på att se skriken när de börjar med det, inte så att de ha tillfört mycket användbart i office senaste versioner (annat än reklam för bing).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Om de tillförde något användbart ja. Men med tanke att de mest tillför mer övervakning, mer moln, och mer reklam är det tveksamt att man vill ha sådana "uppgraderingar".

Det värsta är att de ska göra samma med Office. Kan knappt vänta på att se skriken när de börjar med det, inte så att de ha tillfört mycket användbart i office senaste versioner (annat än reklam för bing).

Vart har du reklam i själva operativet? Kan man bli mer bitter lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Om de tillförde något användbart ja. Men med tanke att de mest tillför mer övervakning, mer moln, och mer reklam är det tveksamt att man vill ha sådana "uppgraderingar".

Det värsta är att de ska göra samma med Office. Kan knappt vänta på att se skriken när de börjar med det, inte så att de ha tillfört mycket användbart i office senaste versioner (annat än reklam för bing).

Fyfan för reklam, gick igenom startmenyn och till min fasa hittade jag ett tips om Instagram från Windows store.
Gjorde direkt en low level format och installerade en dualboot med WinXP och Red Hat Linux 9, nu ska dom få!!!

Och BING!!!
Fyfan för Microsoft som gör reklam för sina egna produkter i sina egna produkter, detta måste stoppas NU!!!

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hoppas det kommer bättre gränssnitt för jag mår lila av att se Android gränssnitt i Windows.

vänta, vilket android gränssnitt i win10? O.o

har klassisk startmeny med några "tiles" till ofta använda program, annars ser mitt gränssnitt i prinsip ut som win xp och win7, lite modernare bara.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Bara jag som får sjuka minnesläckor i windows 10? ligger och drar 31,7 gb ram lite då och då utan att något tungt program är igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Då måste du vara nöjd nu. 17.04 har just kommit ut.
Men det har ju inte släppts några OS uppdateringar till 14.04 sedan augusti? Du kanske inte använder den datorn så ofta?

Inte så ofta nej men jag kör den som en VM-ware-server så jag vill inte krångla med uppdateringar, postponar oftast uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Projekt neon ser lovande ut

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag provade Annversary Update och det fuckade up så jag inte kunder köra mina spel ens. Så updates, nej tack. Den funktionen har jag stängt av nu.
Laga inte något som redan funkar....

Permalänk
Medlem

Dessa större uppdateringar pajar min Vmware player installation varje gång, samt resettar en hel del inställningar i Windows som man gjort.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoddi:

Bara jag som får sjuka minnesläckor i windows 10? ligger och drar 31,7 gb ram lite då och då utan att något tungt program är igång.

Min ena burk kan hoppa iväg upp emot 40Gb ram användning, vet inte om den använder ramminnet som disk ibland.

Permalänk
Medlem

"Microsoft hoppas att tätare uppdateringar bland annat ska leda till minskade kostnader då mindre behöver arbetas om inför varje ny sådan."

För vem? Dom eller kunderna?

Kunderna:
Vi behöver skriva om programvaran 2ggr per år.
För MS:
Vi behöver rejäl feadback och alla drv tillverkare är sura på os 2ggr per år.

Vad är det som blir billigare?
Att man kan byta utvecklare oftare, då de inte behöver läsa på så mycket. Kan stämma i båda fallen, men hänger på att man inte tar bort bakåtkompatibilitet vid uppdateringarna för kunderna.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anCOOL:

Fyfan för reklam, gick igenom startmenyn och till min fasa hittade jag ett tips om Instagram från Windows store.
Gjorde direkt en low level format och installerade en dualboot med WinXP och Red Hat Linux 9, nu ska dom få!!!

Och BING!!!
Fyfan för Microsoft som gör reklam för sina egna produkter i sina egna produkter, detta måste stoppas NU!!!

Jojo för Instagram är ju Microsofts produkt...

Permalänk
Medlem

"sista windows med nummer" ..men lägger till ett redstone och fortsätter med nummren. (som efter 10 nummer byts mot yellowstone.. greenstone osv)

Kanske "skippa" windows-ordet oxo? Känns rätt uttjatat. "windows 10 Redstone 3"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av hoddi:

Bara jag som får sjuka minnesläckor i windows 10? ligger och drar 31,7 gb ram lite då och då utan att något tungt program är igång.

Killer NIC?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hoppas det kommer bättre gränssnitt för jag mår lila av att se Android gränssnitt i Windows.

Vad menar du??

Om något så är ju Androids Material Design en ripp-off (och något sämre) kopia av Microsofts design.

Inte tvärt om som du verkar hävda.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoddi:

Bara jag som får sjuka minnesläckor i windows 10? ligger och drar 31,7 gb ram lite då och då utan att något tungt program är igång.

Vad är minnet till för om inte användas? Det viktiga är ju huruvida den släpper efter när behovet uppkommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anCOOL:

Fyfan för reklam, gick igenom startmenyn och till min fasa hittade jag ett tips om Instagram från Windows store.
Gjorde direkt en low level format och installerade en dualboot med WinXP och Red Hat Linux 9, nu ska dom få!!!

Och BING!!!
Fyfan för Microsoft som gör reklam för sina egna produkter i sina egna produkter, detta måste stoppas NU!!!

Ha ha ha men sluta! Är du allvarlig eller är det ett dåligt trollförsök? (ja jag är seriös i frågan)
Dualboot med WinXP och Red Hat Linux 9 Jadu, bara ge dom du, och lycka till
Och BING

Skrivet av biorrith:

Jag provade Annversary Update och det fuckade up så jag inte kunder köra mina spel ens. Så updates, nej tack. Den funktionen har jag stängt av nu.
Laga inte något som redan funkar....

Funkar jättebra här!!!!
Prova igen, finns många förbättringar!
Själv ligger jag alltid två till tre veckor bakom alla uppdateringar. Då dom värsta barnsjukdomar lagt sig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Detta verkar inte genomtänkt. Två stora uppdateringar per år innebär ett konstant trasigt OS.
Undrar vad företagsanvändarna tycker om detta.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

citera!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anCOOL:

Fyfan för reklam, gick igenom startmenyn och till min fasa hittade jag ett tips om Instagram från Windows store.
Gjorde direkt en low level format och installerade en dualboot med WinXP och Red Hat Linux 9, nu ska dom få!!!

Och BING!!!
Fyfan för Microsoft som gör reklam för sina egna produkter i sina egna produkter, detta måste stoppas NU!!!

Med tanke på att jag betalat för både Windows och office ser jag inte varför de ska tvinga på mig reklam. Google gör det (mindre irriterande) men deras tjänster är fria (de som betalas har inte reklam i min erfarenhet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Med tanke på att jag betalat för både Windows och office ser jag inte varför de ska tvinga på mig reklam. Google gör det (mindre irriterande) men deras tjänster är fria (de som betalas har inte reklam i min erfarenhet).

Kan hålla med dig att det är fel med reklam i system och appar, men har å andra sida inte upplevt det som extremt irriterande eller ofta (då stör mig reklamen på många webbsajter mycket mer, och dagligen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Lustigt hur vad än Microsoft gör så klagas det på spioneri, reklam, drivrutiner, UI, skoskav och influensa. Ja, förutom Windows 7 som var det bästaste Windowset någonsin.

Annars kan man ju tycka det är trevligt att de jobbar hårt på att få ut större uppdateringar och hela tiden försöker utveckla systemet.