Permalänk
Medlem

Gamingstol rea?/Vilken bör man välja?

Finns det någon gamingstol på rea någonstans nu?
Klarar inte av att sitta på min stol längre för har så fruktansvärt ont i ryggen, men har heller inte råd med fullpris på en gamingstol :/
för ca 1 år sen provsatte jag en akracing och jisses vad skön den var... vet dock inte modell, men det kostade över 3000 och det har ja icke råd med

Permalänk
Medlem

Kolla med Prisjakt eller Blocket.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Hedersmedlem

On du har ont i ryggen varför inte satsa på en mer ergonomisk kontorsstol av icke-gamingtyp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

--^ När jag bytte från billiga Ikea stolar till min DxRacer Racing så försvann mina ryggproblem helt.

TS billigaste Dx Racer Formula brukar ligga runt 2500:- sedan är det rea ibland på en helsvart tygstol för typ 1990:-. Sätt en bevakning eller dylikt på prisjakt eller kolla runt lite varannan dag.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

On du har ont i ryggen varför inte satsa på en mer ergonomisk kontorsstol av icke-gamingtyp?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte satsa på en ergonomisk kontorsstol av gamingtyp? De är mycket enklare att provsitta och köpa, samt billigare.

Tycker även specifikt DXRacer är bekvämare än de Kinnarps jag testat.

Skrivet av Extremaz:

--^ När jag bytte från billiga Ikea stolar till min DxRacer Racing så försvann mina ryggproblem helt.
dylikt på prisjakt eller kolla runt lite varannan dag.

Samma här, hade rätt allvarliga ryggproblem dagligen innan jag köpte en DXRacer. Är sjukt bekväm imo, sitter väldigt bra med ryggen & nacken.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

On du har ont i ryggen varför inte satsa på en mer ergonomisk kontorsstol av icke-gamingtyp?

Skickades från m.sweclockers.com

Provat alla stolar som finns på Ikea, alla är sjukt obekväma

Permalänk
Medlem

Om du har ont i ryggen så att skaffa en bättre stol är bara att behandla symptomet. Du kanske behöver träna ryggen istället för att flytta fram problemet.

Permalänk
Medlem

Och vilken rekommenderar ni mest, akracing eller dxracer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

--^ När jag bytte från billiga Ikea stolar till min DxRacer Racing så försvann mina ryggproblem helt.

TS billigaste Dx Racer Formula brukar ligga runt 2500:- sedan är det rea ibland på en helsvart tygstol för typ 1990:-. Sätt en bevakning eller dylikt på prisjakt eller kolla runt lite varannan dag.

samma här, köpte DXRACER Drift.. bästa köpet jag har gjort..
det känns tråkigt att lägga pengar på en stol men shiit vad värt det är

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd

Har en arozzi verona tror ja den heter kostade väl 2500kr. Tar den över jysk,kinnarp,ikea etc alla dagar. Ett tips är o dra till mediamarkt eller elgiganten typ o testa dem.

Permalänk
Medlem

köp ingen gaming stol, skaffa en kontorsstol istället, kostar nästan lika mycket fast har bättre kvalité och sitt position. Eftersom du redan har börjat få ont i ryggen så måste du börja träna ryggen (om du inte redan gör det så börja). Alla alternativ som har en kudde istället för en fast/stel konstruktion är bara att utesluta. Svankstödet skall vara orörbart, därför så skall du ta på dig den tid som behövs för att hitta den rätta stolen. Samt att alla gaming stolar i dagsläget är otroligt obekväma att sitta på under en längre sträcka.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Jävla röta du har då XD

Valborgs Rea på MaxGaming nu!!!

https://www.maxgaming.se/valborg#ax=3

Skulle rekkomendera en Racing över Formula då den är lite mer stoppad.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Jävla röta du har då XD

Valborgs Rea på MaxGaming nu!!!

https://www.maxgaming.se/valborg#ax=3

Skulle rekkomendera en Racing över Formula då den är lite mer stoppad.

Racing var dock inte så fin fniss, om man skulle välja mellan dxracer IRON och dxracer formula, vilken hade du rekommenderat då?

Permalänk
Medlem

Iron då Formula knappt är stoppad, Iron klarar även 130kg.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Iron då Formula knappt är stoppad, Iron klarar även 130kg.

Racing pro Eller iron då?

Permalänk
Medlem

Dxracer modell?

Vilken är bäst mellan Iron och Formula?
164 cm så Formula är bra för det, men är också lite tjock så där passar Iron lite mer.
Så vet inte riktigt, hjälp tack
Någon som har någon av stolarna och kan säga hur lång och vikt ni är?

Permalänk
Medlem

@breakbec:

Köp en riktig stol istället för att betala ockerpriser för en "gaming"-stol.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@breakbec:

Köp en riktig stol istället för att betala ockerpriser för en "gaming"-stol.

Har inte råd med en "riktig" stol för 5000, och stolarna från Ikea är kassa.

Permalänk
Medlem

Du kan inte tänka dig en bättre beg. av bra kvalité?
Typ http://www.foretagsmobler.se/begagnade-kontorsm%C3%B6bler-skr...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Du kan inte tänka dig en bättre beg. av bra kvalité?
Typ http://www.foretagsmobler.se/begagnade-kontorsm%C3%B6bler-skr...

Har knappt råd med en dxracer, men har så ont i ryggen så måste ha en bra. Så en dyrare går ej

Permalänk
Medlem

Inget fel på DXRacer, dom har iallafall bra stoppning som inte blir lika nedsuttet till skillnad från andra stolar.

Jag har en Formula och jag är 175 och väger ca 100 (en riktig tjockis alltså) och den har jag haft i lite över ett år och den har hållit jättebra
MEN hade jag valt idag så hade jag köpt en Drifting då den verkar något bredare + att den har något mer stoppning så det blir skönare för arslet

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en DXRACER KING KS06, och jag är väldigt nöjd med den, rekommenderas varmt!

https://www.dxracer.com/us/en-us/product/1/gaming_chairs/king...

Permalänk
Inaktiv

Modell är i princip indelat i vilken längd/vikt man har.

Vanligaste stolarna är väl Formula serien samt Racing Serien. Där Formula har en maxvikt på 100kr och en max längd på 180cm.
Racing serien har även 100kg maxvikt men med ett längre ryggstöd och har däför en maxlängd på 192cm.

Jag själv äger en https://www.maxgaming.se/racing-series/dxracer/racing-gaming-.... Super nöjd!
Är 186cm 73kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@breakbec:

Köp en riktig stol istället för att betala ockerpriser för en "gaming"-stol.

Har du någonsin suttit i en? Sluta vara en sådan hipster.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Brukar även stå att det är 100kg maxvikt på Drifting serien men det stämmer inte.
115kg och 185cm här.
Haft min i drygt två år. Köpte den vid ett helgerbjudande från netonnet, 2000kr, för bra för att inte slå till!
Kan säga att jag stundtals har ont i ryggen även med denna stolen, men det har blivit betydligt bättre än tidigare.
Vet att det står ca 100kg på deras hemsida med, men var någon som sa då när jag köpte min att det ligger närmare 150-180kg max.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Formula är gjord för dig. Iron kan funka men är för lite längre folk.
Sedan är det inget fel på Dxracer stolarna. Det är bra stolar för pengarna.
Visst är riktiga kontorsstolar bättre, men dom är också dyrare.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har en Dxracer och den är hästlängder bättre än den Ikea Marcus jag fått äran att ha på mitt jobb.

Har även under de senaste 10 åren suttit i många olika "riktiga" stolar.
Visst dom är bättre, men stor skillnad i pris.

Det jag främst gillar med Dxracer är att sen har hög rygg. Många av dessa dyra kontorsstolar har ofta bara ett nackstöd som liknar något man har i en äldre bil och jag hr aldrig fått det att fungera bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har både en DXracer Iron och en Formula. Jag blev rekommenderad Iron på grund av min längd (187cm), men stolen verkar dessutom vara gjord för människor som är betydligt bredare än vad jag är. Jag känner nämligen knappt av att stolen är skålad eftersom den är så bred. Den har fler inställningsmöjligheter och bättre hjul än Formula, men personligen tycker jag att den sistnämnda är betydligt skönare att sitta i. Den är även lättare, tar mindre plats och är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Har du någonsin suttit i en? Sluta vara en sådan hipster.

Förstår att en 19-åring kan tycka att dom är fräcka. Jag anser dock att du får mer stol för pengarna om du väljer att köpa en stol som inte är associerad med "gaming".

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Formula är gjord för dig. Iron kan funka men är för lite längre folk.
Sedan är det inget fel på Dxracer stolarna. Det är bra stolar för pengarna.
Visst är riktiga kontorsstolar bättre, men dom är också dyrare.

Läste att Formula inte passar för folk med stora lår dock, har ju inte världens smalaste lår om jag säger så. Tror du det skulle passa mig ändå?