Alina Systems räddas från konkurs – köps av tidigare anställda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det finns tyvärr mängder av skräckscenario där Inet betett sig som riktiga svin mot sina kunder, men här på Sweclockers hyllar man Inet till skyarna av någon märklig anledning.

Vad gäller Alina får man hoppas på att den nya riktningen ger lön för mödan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är en av dem som inte handlar på Inet av den anledningen.
Handlar för ungefär en halv miljon per år till företaget och det drabbar nog inte Inet nämnvärt men har tyvärr bara handlat sporadiskt av Alina genom åren, får nog bättra mig där

Permalänk
Medlem

Tråden handlade om Alinas överlevnad, men blev plötsligt en tråd om inet.

Önskar lycka till Alina, ni får det inte lätt, men antar det finns någon form av plan.

Permalänk

Kul att anställda tar över Alina, även om det är en tuff bransch, jag önskar all lycka till iallafall!
Jag kommer definitivt fortsätta handla där om de fortsätter att ha lika bra service som tidigare.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Skrivet av Fatty:

Asus 8gb strix kostar så på alla andra sidor som jag litar på , typ komplett, webhallen, dustin, cdon etc.
Men ja det var dyrt, dock är asus strix väldigt dyra har jag sett xD

Dumt att betala så mycket när man kan få en RX 480 4gb billigare, objektivt bättre kort. Man behöver inte 8gb för en 470.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Lol, det finns andra faktorer än det som gör Inet populära
Till exempel när en polares GTX 670 som han hade köpt begagnat gick sönder helt plötsligt och han fick ett GTX 770 tillbaka av Inet utan några ytterligare frågor.

Det är service.

Och det finns faktorer som gör dom impopulära =).
När mitt grafikkort helt plötsligt gick sönder efter 2 år, som jag köpt direkt av Inet, fick jag kalla handen och ingen hjälp. Fick snällt köpa ett nytt grafikkort efter jag dragit det hela vägen till ARN (naturligtvist inte av Inet).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Lol, det finns andra faktorer än det som gör Inet populära
Till exempel när en polares GTX 670 som han hade köpt begagnat gick sönder helt plötsligt och han fick ett GTX 770 tillbaka av Inet utan några ytterligare frågor.

Det är service.

Jag kan då inte klaga på Alinas service. Köpte en dator där med 2st gtx480 kort i. 1 kort gick sönder efter ca 2 år så då fick jag 2 st gtx 670 kort istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatty:

japp!
mitt amd r9 280 gick sönder. köpt för 2.5 år sen. "3 år garanti" dom fick kortet i tisdags förra veckan 16.00. Dom började kolla kortet på onsdags morgonen runt 9.30-10 "fick sms om det." fick ett samtal 1 timma senare, dom testade kortet på 2 datorer fick ej igång kortet , fick ett asus amd rx 470 8gb strix oc,skickades samma dag så hämtade ut det ifrån posten i torsdag, med ny 3 års garanti. och roliga är väl att jag köpte amd r9 280 för 1600kr och detta kort kostar 2200kr hos dom men 2600-2700kr på andra ställen. Så fick även ett bättre kort , dyrare och även 3 års garanti.

Det är support enligt mig. inte konstigt att dom har så bra omdöme : D

Ja hylla Inet du. Jag personligen hade hyllat Amd aka Asus för du tror väll inte att du fick ett nytt kort av inet

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

Senaste tiden pga den sämre ekonomiska situationen så har dom haft enormt små lager och högre priser och inga vettiga kampanjer och det kan man förstå.

Priset är inte allt men ganska mycket om det diffar endel mot Inet, Komplett och Netonnet.

Men tycker om att handla i butik i första hand om dom håller ett vettigt lager på produkterna för Alina tar oftast 3 veckors leverans om det är hos deras leverantör.

Dom behöver också lära sig att göra rätt direkt istället för att lova mer en dom håller.

Fick lovat att dom skulle byta kylpasta på en inlämnad laptop och blåsa rent denna och dom hoppa över kylpaste bytet fick bråka mot HK som tillslut gav order till butiken att fixa till detta och tog 5 veckor till dom fixa till detta.

På ett moderkort som börja krångla fick jag order att ringa tillverkaren från butiken i Östersund och kändes fel och Asus hänvisa mig tillbaka till Alina och kontaka Uppsala istället som direkt hjälpte mig och ifrågasatte vad butiken här uppe höll på med.

På en färdig byggd dator som Lillebror köpt hade dom ej satt SSD PÅ Sata 3 porten och första porten utan en random Sata 2 port och upptäcktes när jag hjälpte han.

Så efter allt detta så har det blivit enormt mycket mindre i den lokala Alina butiken och hoppades lite att Inet skulle ta över men kanske blir att dom nya ägarna kollar över deras rutiner och fixar till så att kunderna får allt fixat första försöket och ej hänvisar till tillverkarna och hjälper kunderna på en gång.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ola33:

Ja hylla Inet du. Jag personligen hade hyllat Amd aka Asus för du tror väll inte att du fick ett nytt kort av inet

Nej jag väl att det ej är inet som gav mig nytt kort. Men göra det så snabbt och sen ge mig 3 års garanti är dock på inets sida; p.

Permalänk
Medlem

Fascinerande att en tråd om en återförsäljare kan komma att handla till 80-90% om en annan. Underhållning i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Försäljning av just hårdvara kanske inte är direkt lönsamt med den hårda konkurrens och prispress som råder. Men det finns ett stort behov av IT-support.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masyve:

Ju fler kunder du har desto högre är oddsen att skräckhistorier uppstår, antingen pga efterblivet klientel som ställer till med absurda situationer och/eller behandlar personal som skit och inte blir bemötta kungligt i retur - eller att du helt enkelt behöver anställa 1000 personer med ett genomsnitt blockmongon på 3% och får 30 idioter istället för 0,3 som du har i en mindre verksamhet.

Inet har också gjort en hel del riktigt sjuka positiva saker.

Haha, det inlägget gjorde min dag. 😂🙏

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag har bekanta som som över en fabrik som var konkurshotat hur länge som helst.
De vände det genom att inte anställa alla, kraftigt reducera de anställdas löner och få in nya affärer. Då alla blev varslade innan, så var det enbart för arbetarna att acceptera lönen eller bli utan jobbet.

Nå det blir intressant och se vad Alina Systems gör, detta med att behålla alla butiker känns lite väl kollektiv tänk. De skulle göra sig av med de mest olönsamma och sedan ta sig en rejäl funderare.

Permalänk
Medlem

Meh, känns dumt. Var en anledning att det inge gick så bra för Alina till att börja med. Har också svårt att INTE använda mig av Komplett för det mesta. Köpte en In Win S-Frame när den först kom ut, efter 9-10 månader upptäckte jag en del fabrikationsfel och kontaktade Komplett. Egentligen kunde de inte ta emot chassit men dom kontaktade In Win själva och efter 2 dagar fick jag veta att jag kunde antingen få ett nytt S-Frame gjort i originalfärgen med extra kvalitetskoll eller få pengarna tillbaka av Komplett. Hela processen var så smärtfritt att jag numera använder Komplett så mycket som möjligt.

Sedan använder jag Inet eller Webhallen dom få gångerna jag behöver något enkelt i en fysisk butik.

Permalänk
Medlem

Kan någon nämna en datorfirma med liknande upplägg där det har fungerat?
Trist nog så är nog detta försök dödsdömt från början.

Permalänk
Medlem

Gott att de kunde rädda Alina! Behövs bra med konkurrens och alternativ. Lycka till!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Det är ju alltid bra med en lokal butik men har man en butik så måste man ha något att säja. Det duger inte att bara ha musmattor och fula tygväskor så pensionärerna kan skydda sin släpbara dator.

Att inget finns i lager samt att priserna är väldigt höga är ju direkt avskräckande. Dessutom levererar tex komplett på nästan en arbetsdag.

Jag kan köpa att dom vill fortsätta mot större kunder och leverera tjänster men då är det väl bättre att klappa igen butikerna? För om det fortsätter som det är nu är det helt omöjligt att någon butik någonsin kommer göra vinst. Dom kanske skulle sätta sig ner och se över sitt sortiment och bara ha dom produkterna som faktiskt folk vill ha samt även se till att dom har grejer i lager. Det är väl en bra början?

Permalänk
Medlem

Hur fan fick dom råd till det? nåt är ju fel här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Och det finns faktorer som gör dom impopulära =).
När mitt grafikkort helt plötsligt gick sönder efter 2 år, som jag köpt direkt av Inet, fick jag kalla handen och ingen hjälp. Fick snällt köpa ett nytt grafikkort efter jag dragit det hela vägen till ARN (naturligtvist inte av Inet).

Om du dragit ärendet hela vägen till ARN och de gett ett nekande utslag känns det ju spontant, utan att känna till detaljerna, som att du inte hade något 'case' och resultatet hade nog i så fall blivit detsamma oavsett vilken butik det gällde.

För att återgå till trådens ämne: har de specificerat vad denna nya inriktning innebär? Formuleringen känns oerhört luddig och som de flesta varit inne på verkar den nuvarande affärsmodellen inte fungera särskilt väl.

Skrivet av anon186265:

Inet har haft sina upp och ned gångar. Köpt samtliga delar till min stationära men även laptops från just Inet. Det handlar om mitt grafikkort som jag har fått skickat in för fel service (7 gånger totalt) som då fått en "grundlig undersökning" där de kör allt från 3Dmark, till alla möjliga tester över natten grejer. Har fått betala strax över ca 3000 kr för "felsökningarna" totalt. Även om jag hade filmat hur mitt dåvarande grafikkort lätt från dess kylning från fläktarna, uppförde sig i spel, kraschade totalt, samt hur skärmen visade alla regnbågens färger så ville de inte byta ut grafikkortet. Visade sig till sist att efter den 8:e servicen så fick de samma fel som jag och bytte ut kortet i "Good-will" för de ville vara som han bakom kassan sa "snälla" (inom garantin tänkte jag...)

Jag vet att det finns individer som försöker blåsa folk/företag på pengar eller andra saker som de kan se för deras egna vinning. Men ärligt talat. Efter att ha köpt saker där för strax över 30.000 och haft problem med ett enda grafikkort som jag ville från första början (2:a servicen jag skickade in den på) vilja byta ut så bör ju Inet kunna ta mig som är en återkommande kund och ta sig i kragen och säga vi byter ut skiten.

Som sakt det finns mycket positivt och negativt om Inet.

Av ren nyfikenhet, vad var det för fel som tog åtta försök att återskapa? Något slags intermittent problem? Det låter märkligt att de inte skulle kunna återskapa problemen om de nu var/är så pass allvarliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Läste någonstans om att alla butiker inte är helt fläckfria och det håller jag självklart med om men samtidigt får man titta på vad som har skett i just detta fall då nästan alla stora aktörer har väldigt gott omdöme här och på många andra ställen. viktigt att komma ihåg att det är många som försöker "vinna" på garanti ärenden etc. Som grabben här på forumet som klagade på allt och fick massor med kuponger etc tex kryddklump i chips påsen... dessa människor driver mig och troligtvis butikerna till vansinne, tycker det ska finnas någon verklighet i vad som går att få ersättning för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Inte undrar på datorbutiker konkar...

Det finns något som heter goodwill, det är otroligt mer värdefullt. Som alla andra här (mer eller mindre) så har jag en liknande historia med komplett. Mitt 7900GS säckade ihop en månad innan treårsgarantin löpte ut och efter att de testat kortet så skickade de mig ett nytt gtx 560Ti dagen efter. I vissa fall så får de ett kort antagligen rakt av från tillverkaren, när det är så pass lång tid vet jag inte om det fortfarande blir så. Oavsett så vinner de så otroligt mycket mer på att även gå med ''förlust" på, säg 2000:-. Det innebär med största sannolikhet att jag väljer samma ÅF för framtida köp och även rekommenderar denna ÅF till vänner och bekanta.

De kan således få 10 nya kunder utöver mig själv, det säger sig självt att man vinner tillbaka vad de eventuellt fick lägga ut för mitt ärende. SF är ett annat företag som är enormt bra på detta. Har du mer eller mindre minsta klagomål så ger de dig nya biljetter utan att blinka. Det kostar dem så lite, men ger så mycket tillbaka.

Skrivet av silfverzor:

Läste någonstans om att alla butiker inte är helt fläckfria och det håller jag självklart med om men samtidigt får man titta på vad som har skett i just detta fall då nästan alla stora aktörer har väldigt gott omdöme här och på många andra ställen. viktigt att komma ihåg att det är många som försöker "vinna" på garanti ärenden etc. Som grabben här på forumet som klagade på allt och fick massor med kuponger etc tex kryddklump i chips påsen... dessa människor driver mig och troligtvis butikerna till vansinne, tycker det ska finnas någon verklighet i vad som går att få ersättning för.

Du läste någonstans att inte alla är helt fläckfria? Haha! Vart läste du det, typ på alla internetsidor? Det finns givetvis alltid fall där företag inte betett sig bra mot kunder, oavsett om det är kundservice eller butik. Det är ändå alltid en människa som sitter i andra änden, vissa är otroligt nitiska, andra har inget intresse av företagets bästa och den del har säkert blivit lurade av kunder som betett sig illa och sedan fått bassning av chefen. Summa summarum, man ska ALLTID klaga om man inte är nöjd. Givetvis finns det folk som sätter detta i system, men det är ungefär som att jämföra vanliga svenssons mot kriminella, det finns alltid en liten klick människor inom det mesta som beter sig som rövar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fascinerande att en tråd om en återförsäljare kan komma att handla till 80-90% om en annan. Underhållning i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

De är säkert aktieägare i Creades (äger en del av Inet).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Vilka är de sex anställda som köpt detta? Kan inte förstå hur sex anställda har kapitalet att köpa detta och driva det vidare. Men lycka till...
//
Tidigare anställd hos Alina

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SexMachine:

Tuff marknad?? Det är ju bara att slänga med en pingvinstång.

Många bäckar små vet du..

Skrivet av Segas:

Det finns tyvärr mängder av skräckscenario där Inet betett sig som riktiga svin mot sina kunder, men här på Sweclockers hyllar man Inet till skyarna av någon märklig anledning.

Vad gäller Alina får man hoppas på att den nya riktningen ger lön för mödan.

Skickades från m.sweclockers.com

För det kan ju inte vara så att folk generellt är nöjda med Inet men det finns en liten minoritet som inte är det och därför ska skräna ut detta faktum i varenda tråd de kommer åt.. och genom detta skapa en illusion att många är missnöjda med Inet? Sedan har man ju dessa som vägrar acceptera att Inet är populära.. De är också högljudda.

Skräckscenarion har alla butiker. Vissa fler.. andra mindre. Toppskiktet består ju av Inet och Webhallen. Har handlat från båda och har inga som helst problem med garantiärenden från dessa sidor. Vill man ha en fysisk butik så poppar man in på NetonNet (som har öppet ganska sent på vardagarna). Däremot så gillar som sagt folk inte att Inet är populära eftersom det tar ljuset från deras favoritbutiker.

Bara det faktum att Inet erbjuder fri frakt gör dem extremt populära.

Skrivet av moonblase:

Du vet att reglerna säger "vid garantier ska vara ersättas av likvärdig vara eller pengar tillbaka"? antagligen blev det en billigare lösning att byta upp din kompis.

Men nu fick han inte en "likvärd" produkt utan en uppgradering.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Det finns tyvärr mängder av skräckscenario där Inet betett sig som riktiga svin mot sina kunder, men här på Sweclockers hyllar man Inet till skyarna av någon märklig anledning.

Vad gäller Alina får man hoppas på att den nya riktningen ger lön för mödan.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, @Inet kanske var bra i början, men nu för tiden verkar de blint leva gott på sitt uppbyggda rykte. De verkar gått och blivit "the fat and lazy cat" För någon "bra support" såg jag inte skymten av när mina datordelar hade blivit skadade under frakten pga förfärligt dåliga och bristfälliga packeteringsmaterial och icke-existerande emballage. En dålig ursäkt och en påminnelse om att det minsann gick att returnera försändelsen var vad jag fick.

Kan i stället rekommendera Proshop, mycket bra företag. Stort plus att de är den enda ordentliga svenska återförsäljare av G.Skill minnen. WeSellCD säljer också, men deras betyg visar inte till deras fördel, sedan Liontech, men de har tveksamma betyg och väldigt höga priser.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Många bäckar små vet du..

För det kan ju inte vara så att folk generellt är nöjda med Inet men det finns en liten minoritet som inte är det och därför ska skräna ut detta faktum i varenda tråd de kommer åt.. och genom detta skapa en illusion att många är missnöjda med Inet? Sedan har man ju dessa som vägrar acceptera att Inet är populära.. De är också högljudda.

Skräckscenarion har alla butiker. Vissa fler.. andra mindre. Toppskiktet består ju av Inet och Webhallen. Har handlat från båda och har inga som helst problem med garantiärenden från dessa sidor. Vill man ha en fysisk butik så poppar man in på NetonNet (som har öppet ganska sent på vardagarna). Däremot så gillar som sagt folk inte att Inet är populära eftersom det tar ljuset från deras favoritbutiker.

Bara det faktum att Inet erbjuder fri frakt gör dem extremt populära.

Men nu fick han inte en "likvärd" produkt utan en uppgradering.

Jag tror (och hoppas) inte på att man argumenterar för en favoritbutik, men jag förstår din poäng.

Inköp från mig har gjorts mestadels från Inet. Detta av den enkla anledningen att Inet haft en otroligt snabb leverans. Ett par problem med några moderkort men annars har jag varit toknöjd med mina köp, oavsett butik. Kan man planera sina köp så minimerar man risken för återkoppling grundad på ren okunskap. 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Jag tror (och hoppas) inte på att man argumenterar för en favoritbutik, men jag förstår din poäng.

Inköp från mig har gjorts mestadels från Inet. Detta av den enkla anledningen att Inet haft en otroligt snabb leverans. Ett par problem med några moderkort men annars har jag varit toknöjd med mina köp, oavsett butik. Kan man planera sina köp så minimerar man risken för återkoppling grundad på ren okunskap. 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Frifrakt, snabba leveranser och bra kundsupport de få gånger jag behövt använda den gör att jag stammis hos Inet. De enda gångerna jag inte köper från Inet är om någon butik har ett mycket bättre erbjudande.. vilket ibland händer men inte så ofta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Hoppas de hittar ett sätt att överleva! Något måste de ju uppenbarligen ändra.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur fan fick dom råd till det? nåt är ju fel här..

Lån?
Och en plan som visar att det håller finansiellt.

Permalänk
Medlem

Jag blir glad att Alina kommer finnas kvar och önskar hetare än någon annan att det går bra för dem! Kommer köpa ny spelburk till hösten och har varit orolig för var jag ska köpa den om nu Alina hade försvunnit från Uppsala! Ska även försöka få ihop pengar till ny bärbar när fibern blir klar i kåken, så det blir Alinaköp på den med för att stötta!

Jag vill handla i butik! Då jag kan noll/zipp/zilch om datorer så vill jag ha möjligheten att kunna åka till en butik med dator/komponent/vadsomhelst och prata "över disk" istället för att om något skiter sig chatta/telefon och försöka med guidning lösa problem och att sen packa in produkt ifråga och hasa iväg den till postombud!

Kan man datorer som merparten av er här på Swec så förstår jag att ni handlar där "priset är bäst" men för en idiot som mig så är också tillgång till lokal service guld värd!

Om @Inet / @Komplett hade haft butik/utlämningsställe/inlämningsställe i Uppsala så hade jag nog varit kund där för Alina har genom åren definitivt inte varit billigast men likväl har jag handlat alla mina datorer därifrån (utom denna jag skriver på nu som jag köpte begagnad av en vän) just på grund av att kunna åka till dem om jag behöver hjälp!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk