Problem med nedladdning av Curse client.

Permalänk
Medlem

Problem med nedladdning av Curse client.

Hej Sweclockers.

Jag har börjat spela Minecraft och vill ladda ner ett modpack så kallat Feed the Beast. Så jag gick in på deras hemsida, (
feed-the-beast.com ) och började ladda ner det, först var man dock tvungen att ladda ner en client så kallad Curse client. Jag laddade ner det med det gör ej att öppna, det står bara: "En annan verision av den här produkten är redan installerad. Installationen av den här produkten kan inte fortsätta. Andvänd alternativet lägg till/Ta bort program på kontrollpanelen för att konfigruera eller ta bort den befintliga verisionen."Problemet är bara att jag inte hittar programet i "Lägg till/ta bort", hur ska jag göra?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du har "Twitch"-appen på datorn? Curse Client har bytt namn till Twitch (streaming-tjänsten).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@Pamudas: jaha, ja det har jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskmåz:

@Pamudas: jaha, ja det har jag.

Då går du in i Settings (kugghjulet längst ner i vänster), scrollar ner till "Addons" och väljer "Add Game" - alternativt "Scan Now" om du vill lägga till spel automatiskt.
Spelet ska sedan dyka upp till vänster i appen

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas: det fungerade! Tack så mycket för hjälpen!