Permalänk
Medlem

Upphittad Ipad

Någon som känner igen denna? Försöker få tag i ägaren. Mailen står på f*****@gmail.com

https://www.pixeltopic.com/image/xpgrfvyfetcupht/

Någon som känner igen?

Upphittad i södra sverige Örkeljunga kommun.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Lämna in den till polisen.

Permalänk
Medlem

Maila mailen?

Permalänk
Keeper of Traditions

Varför inte pröva maila personen..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har du prövat att söka efter mailadressen på facebook och google?
Annars är det väl inte svårare än att dra iväg ett mail och se om du får svar.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

till er ovan, man kan ej se hela adressen, man får endast se den i det format som ts skrivit.

du kan inte kontakta apple och se vem som äger den via serinummer?

Permalänk
Medlem

Tack t3ddyyy för att du förklarade det så jag slapp.
Jag har kontaktat Apple men då den inte är stöldanmäld så kan det inte ge ut något pga sekretess.
Polisen har den varigt hos men de har inte hittat ägaren.
Så nu gör jag en sista chansning här och på facebook.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flue_81:

Någon som känner igen denna? Försöker få tag i ägaren. Mailen står på f*****@gmail.com

https://www.pixeltopic.com/image/xpgrfvyfetcupht/

Någon som känner igen?

Upphittad i södra sverige Örkeljunga kommun.

Sätt upp en lapp i anslutning till området du hittade den i, samt kanske fråga någon lokaltidning om de kan sätta in en annons gratis?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av flue_81:

Tack t3ddyyy för att du förklarade det så jag slapp.
Jag har kontaktat Apple men då den inte är stöldanmäld så kan det inte ge ut något pga sekretess.
Polisen har den varigt hos men de har inte hittat ägaren.
Så nu gör jag en sista chansning här och på facebook.

Bad du Apple supporten maila personen i fråga ev att ringa upp dom?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Nix tyckte det med men nä de kunde inte göra det heller.
Hela samtalet var mer ägaren har nog köpt ny ska inte du göra det med?

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Du har alltså lämnat in den hos polisen? De brukar nämligen hålla kvar den några månader för att se om ägaren kommer in. Du säger att den "varit hos polisen" så jag antar att det är det du menar.

Det enda jag kan komma på är att mejla adressen eller lägga upp i diverse Facebookgrupper.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

om du har gått igenom så mycket arbete och fortfarande inte hittat ägaren skulle jag nog behållt den...
tycker inte det är moraliskt fel när du har gjort allt du kan för att hitta ägaren.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

När upphittaren blir ägare
Upphittaren blir ägare till hittegodset om ägaren inte blir känd inom tre månader från det att fyndet anmäldes till polisen, eller om ägaren inte hämtar hittegodset inom en månad från det att ägaren meddelats.

Polisen har då rätt att kräva upphittaren på de kostnader som polisen haft i samband med fyndet. Om upphittaren inte vill ha hittegodset kan upphittaren avstå från att göra anspråk på det. Detta meddelas lämpligast i samband med att hittegodset anmäls hos polisen.

https://polisen.se/Service/Hittegods/

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du har gått igenom så mycket arbete och fortfarande inte hittat ägaren skulle jag nog behållt den...
tycker inte det är moraliskt fel när du har gjort allt du kan för att hitta ägaren.

Tur han har moral.. Men ja, problemet är nog att den är låst till det apple-id som han bara kan se delar av, så den är inte bra till mycket annat än som bokpress

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN