Gaming skärm 144Hz + Gsync. Snälla hjälp. Ingen erfarenhet när det gäller skärmar!

Permalänk
Medlem

Gaming skärm 144Hz + Gsync. Snälla hjälp. Ingen erfarenhet när det gäller skärmar!

Jag kollar runt lite nu på CDON green friday men är riktigt osäker på vad jag ska gå efter.
Min PC setup atm är.
i7-2600k - inte överklockad för jag har ingen erfarenhet på det.
P8z77-vpro
Asus Geforce gtx 1080 STRIX Gaming.
16k ram.

Det jag vill ha är till gaming så som BF,Overwatch,CS,Diablo.
Den ska ha 144hz, G-sync antar jag är jävligt bra att ha, osäker på varför dock xD.
Min budget är runt 5000kr.

Har kollat mycket på recentioner och blir så himla osäker för att folk säger att dom beställt asus/acer skärmar och fått bleeding, döda pixlar, och andra konstiga saker..
Sedan är färgerna på skärmarna skitkassa och man behöver ställa in dom..
Om jag behöver ställa in dom, finns det någon guide till min skärm som gör den top notch som finns o hitta på nätet elr är det något jag måste pyssla på själv?
Tack för att ni tar er tid att läsa/svara <3

Permalänk
Medlem

Svårt för mig at rekommendera nån specifik skärm eftersom jag hatar allt som inte har VA-panel, men här finns en databas med färgprofiler, så slipper du pilla själv med inställningar: http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

@Sundkula: Tack så mycket!

Permalänk
Permalänk
Medlem