Permalänk
Medlem

Samsung C27H711Q och C32H711Q

Två nya böjda skärmar från Samsung med 2560x1440 upplösning, VA-panel med Quantum Dot och AMD Freesync.

Ni kan läsa mer om skärmarna i länkarna nedan.
Samsung C27H711Q, C32H711Q
Pc Monitors, MonitorNerds

Vad tror ni om dessa?

Jag har inte hittat några recensioner eller omdömen från användare ännu. Jag är väldigt intresserad av 27" modellen! Den finns i lager hos Komplett och Dustin, 32" verkar dyka upp någon gång i juni.

@Laxpudding
Kan vi kanske få se en recension av någon av dessa?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Bildexpert 📺

@220volt: Det var länge sedan Samsung dök upp i test så jag ska lyfta det till dagordningen.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:
Ja gör det! Hoppas det kan ske inom ganska snar framtid

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en chansning och beställde 27" modellen från Komplett idag, bör får den senast på onsdag.

Kommer uppdatera i tråden när jag fått hem och testat den lite smått. Har fortfarande inte hittat några expert recensioner på den, men några omdömen från användare och samtliga var mycket positiva.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@220volt: Nå, var det något att ha?

Permalänk
Medlem

@huttala:
Till en början gillade jag skärmen och den verkade bra på alla sätt tills jag började mixtra och ställa in en behaglig ljusstyrka.

När jag skruvade ner den till under 40% så började jag skymta ett mörkt horisontellt band som gick från höger till vänster. Sänkte jag ännu mer så blev det ännu tydligare och bredare, vid närmare koll som såg jag totalt tre stycken.

Den hade även en död (svart) pixel men den satt långt nere i kanten så den störde inte så mycket.

När jag försökte få till en bra bild för att demonstrera de horisontella banden så upptäckte jag även flimmer i skärmen trots att den marknadsförs som just flimmerfri. En skärm i den här prisklassen borde inte flimra oavsett ljusstyrka. Förmodligen något fel på bakgrundsbelysningen iom banden och flimmret. Hade förmodligen min vanliga otur när det gäller skärmar! Vågade inte prova ett till ex så denna blev krediterad.

Här kan du se banden jag pratar om.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@220volt: Ah, tråkigt. Måste ha varit något fel på den. För sånna där uppenbara fel var det ju inte ens på äldre LCD skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@220volt: Ah, tråkigt. Måste ha varit något fel på den. För sånna där uppenbara fel var det ju inte ens på äldre LCD skärmar.

Antagligen ett måndagsexemplar tyvärr men kände inte att jag ville chansa på en till.

Får se vad jag väljer istället, är sugen på 4k..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |