Permalänk
Medlem

Spel med tung story?

Hej! Har alltid varit ute efter och gillat spel med lite tyngre story, så man faktiskt känner sig träffad när någon viktig dör eller att man storlipar i slutet... Letar därav nytt sådant spel!

Har spelat:
Life is Strange
The Walking Dead (Både första och Season 2)
The Witcher 3 (Ja, jag storlipade i slutet. Även spelat ut båda DLCs)

Ahhh f*n kommer inte på mera jag har spelat... Vill spela The Last of Us men har bara tillgång till PC :/

Hursomhelst bara skicka en massa sådana spel så skickar jag tillbaka en massa kärlek och tårar

EDIT: The Wolf Among Us har jag hört mycket bra om, är det värt det? Bara priset som drar ner lite på det :/

Permalänk
Medlem

Provat The Banner Saga?
http://store.steampowered.com/app/237990/The_Banner_Saga/

Lite "old school", men storyn känns!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Provat The Banner Saga?
http://store.steampowered.com/app/237990/The_Banner_Saga/

Lite "old school", men storyn känns!

Nej det har jag inte provat! Ser kul ut, men när man läser den första recensionen så säger han att i slutets spel så är det inte direkt "avslutat" när spelet är avslutat... Men gillar att det lägger till lite i en själv att man får tänka ut själv vad som händer?

EDIT: Oj f*n... Sent på natten, såg precis att det var ett andra spel

Permalänk
Medlem

Om du fick ett dåligt slut i witcher3 provat spela om det med andra val?
Jag vet iaf minst fyra olika slut =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Brothers: A tale of two sons - Spelas helst med handkontroll dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Om du fick ett dåligt slut i witcher3 provat spela om det med andra val?
Jag vet iaf minst fyra olika slut =D

Nej men fick det jag ville ha när jag kolla på de andra sluten sen på Youtube men man saknar ju fortfarande Vesemir

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Brothers: A tale of two sons - Spelas helst med handkontroll dock

Det ser kul ut! Har en dosa så det är inga problem

Permalänk
Medlem

Heavy Rain?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

@firstofmay:
JAAASOOOOOON!!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Metro Spelen Läst även böckerna! Älskar dem! Försök även spela dem på så hög grafik som möjligt, för atmosfären i dem spelen är guld.

Permalänk
Inaktiv

Många hackar på det, men tyckte Dragons Dogma var coolt med sin lilla tvist. Var länge sen man spelade något liknande ju.

Permalänk
Medlem

quantum break tycker jag var väldigt coolt och annorlunda från något annat spel jag någonsin spelat. En mix av spel/cutscenes och liveaction. De har mixat spel och tv-serie i ett.

Annars tyckte jag call of juarez bound in blood samt bioshock infinite (jag lipa) haft väldigt bra och tunga/djupa stories

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Alan Wake (ett mästerverk)
Baldur's Gate serien (om du gillar RPG)
Fallout 1 & 2 (om du gillar RPG)
Max Payne (hört att det ska vara riktigt bra)
Planescape: Torment (hört ska vara väldigt bra RPG. Finns ny Enhanced Edition)
To the Moon (inget annat spel har rört mig så mycket)
Vampire the masquerade redemption (gammal RPG klassiker jag gillar än idag)
Vampire the masquerade bloodline (hört att det ska vara bättre än Redemption)
Witcher serien (Witcher 3 är helt klart bästa i serien. Tycker själv storyn är bra i de andra också. Witcher 3 fick dock till striderna riktigt bra jämfört mot de andra)

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

@Dew87: Va falls har du inte spelat Max Payne 1-3 ????

Då har du 3st ruskigt roliga spel framför dig även om 1an och 2an börjar känns lite gamla så är storyn såpass bra att dom är ett absolut måste.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Klockren https://www.youtube.com/watch?v=0cgOti7gLus

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Heavy Rain?

Varken kört eller sett gameplay på det knappt... Men verkar bara vara för Playstation :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Metro Spelen Läst även böckerna! Älskar dem! Försök även spela dem på så hög grafik som möjligt, för atmosfären i dem spelen är guld.

Har funderat lite på dem! Verkar riktigt roliga

Skrivet av anon173292:

Många hackar på det, men tyckte Dragons Dogma var coolt med sin lilla tvist. Var länge sen man spelade något liknande ju.

På Youtube ser det ut väldigt mycket som Witcher-spelen, ser faktiskt bra ut

Skrivet av breakwin:

quantum break tycker jag var väldigt coolt och annorlunda från något annat spel jag någonsin spelat. En mix av spel/cutscenes och liveaction. De har mixat spel och tv-serie i ett.

Annars tyckte jag call of juarez bound in blood samt bioshock infinite (jag lipa) haft väldigt bra och tunga/djupa stories

Quantum break har jag tittat på, bara prislappen som svider lite :/

Skrivet av Dew87:

Alan Wake (ett mästerverk)
Baldur's Gate serien (om du gillar RPG)
Fallout 1 & 2 (om du gillar RPG)
Max Payne (hört att det ska vara riktigt bra)
Planescape: Torment (hört ska vara väldigt bra RPG. Finns ny Enhanced Edition)
To the Moon (inget annat spel har rört mig så mycket)
Vampire the masquerade redemption (gammal RPG klassiker jag gillar än idag)
Vampire the masquerade bloodline (hört att det ska vara bättre än Redemption)
Witcher serien (Witcher 3 är helt klart bästa i serien. Tycker själv storyn är bra i de andra också. Witcher 3 fick dock till striderna riktigt bra jämfört mot de andra)

Du kunde inte ha rabblat upp lite mera spel?

Är inte så mycket för skräckspel då jag är lite som en 2-årig flicka inombords och blir livrädd av små saker och rörd av andra grejer...
Witcher 3 har jag ju såklart kört ut och funderar på att införskaffa de andra spelen i den serien...

Permalänk
Medlem

@StickanN
Skaffa en begagnad Playstation 3 för några hundralappar och spela Ico & Shadow of the colossus, otroliga mästerverk som var banbrytande och är väldigt speciella och tämligen gripande upplevelser. Ett (egentligen två) stycke(n) spelhistoria. Därefter ligger vägen öppen för Heavy rain, Beyond: Two souls och The last of us om du inte vill köra dem med bättre grafik på PS4. Slutligen har du The last guardian som är Team Icos länge försenade final.

Ska du tvunget hålla dig på PC så... har jag dessvärre inga vettiga förslag. Mass effect kanske? Bra spel med hyfsat tung story men minns inte att det var särskilt känslomässigt gripande. Nu ligger Max Payne ännu på min "bucket list" så den kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Moderator
Forumledare

@StickanN: To the moon rekommenderas varmt om du vill blir berörd, likaså that dragon cancer.
En gammal goding med en bra story (och många Qte) är fahrenheit/indigo prophesys som finns i en enhanced edition.

Blev lite glatt överraskad över Oxenfree också.
Sen får man inte glömma Wolf among us heller

Edit: oooh, glömde nästan ett wildcard: spec ops: the line där storyn är tuuung men spelet sådär

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Metro Spelen Läst även böckerna! Älskar dem! Försök även spela dem på så hög grafik som möjligt, för atmosfären i dem spelen är guld.

Håller med. Spelen fick mig att få upp ögonen för Dmitrij Gluchovskij. Helt klart en franchise som det borde göras mer på.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Bioshock? Storyn är ganska bra i dem. Bioshock Infinite gillade jag skarpt.
Och ifall du vill ha bra story är ju Warcraft-sagan något att bita i.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Att ingen har sagt Firewatch än får man nästan skämmas lite över. Sjukt spännande och lagom lång story, dessutom är prislappen väldigt överkomlig.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

@StickanN:

Själv gillade jag Dragon Age: Origins. Börjar ju dock vara lite gammalt..

Sen så har ju Telltale också gjort ett Game of Thrones spel och The Walking dead: Michonne (har inte testat dom, men The Walking Dead 1 och 2 var ju riktigt bra)

Permalänk
Medlem

Köp en gammal PS3 på blocket och kör igenom Heavy Rain, Last of US och Beyond two souls.
Tre riktigt bra lir.

Såg precis att någon skrivit precis likadant ovan.

På PC finns ju lite gamla klassiker som Alan Wake osv.

kopia av inlägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Att ingen har sagt Firewatch än får man nästan skämmas lite över. Sjukt spännande och lagom lång story, dessutom är prislappen väldigt överkomlig.

Jaaaaaaaa, ett helt underbart spel. Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1-3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Du kunde inte ha rabblat upp lite mera spel?

Är inte så mycket för skräckspel då jag är lite som en 2-årig flicka inombords och blir livrädd av små saker och rörd av andra grejer...
Witcher 3 har jag ju såklart kört ut och funderar på att införskaffa de andra spelen i den serien...

Du får väll hoppa över Alan Wake och Vampire the Masquerade spelen om det är så illa. Tycker dock det är lite synd då dessa är väldigt bra

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

The Witcher 1. Tycker ärligt talat att det är bättre än The Witcher 3 pågrund av den där härliga atmosfären i spelet, det är verkligen en dedikation till bokserien. Om du inte har läst böckerna råder jag dig även att göra det. (Helst på engelska eller polska)

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Planescape: Torment, finns inget fel som spelar i samma liga när det gäller berättelse och berättande. Dock är det ju ett gammalt spel och rätt långt från de spel du nämnt när det gäller spelupplevelse...

Permalänk
Medlem

@StickanN:

Quantum break finns för ca 180kr på diverse key-hemsidor som g2a osv

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600