Min Twitch laggar, hur ställer man in OBS?

Permalänk
Inaktiv

Min Twitch laggar, hur ställer man in OBS?

Har försökt få igång en livestream på Twitch med hjälp av OBS, och har äntligen lyckats.
Dock så laggar det jättemycket och även spelet laggar när jag spelar det ihop med streamingen igång.

Som jag fattat det, så blir det alltid delay på Twitch oavsett hur bra dator eller hur man ställt in OBS.
Dock borde ju inte min dator lagga när jag spelar, men av någon anledning så gör den det iallafall.

Har ställt allt på low settting i CS:GO, och disablat alla grafikeffekter. Ändå laggar det.
Sitter med fiberlina från Bahnhof 100/10 och får bra ping samt upload/download.

Kan någon insatt i OBS / Twitch hjälpa mig komma vidare?

Vad är det för inställning som jag missat?

Tack på förhand för all hjälp

Permalänk

Vad är din CPU använding när du streamar? Lås fpsen i CS till 150 eller liknande för att sänka CPU användningen från spelet. Sedan sänk bitraten till 2-2.5k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Om du har en intel CPU testa streama med quick sync encoding, det blir lite mer pixligt men om du kör typ 2500-3000 720p 30FPS så ser det ok ut.

Jag kör med quick sync 720p 60FPS och 5500-6000 bitrate funkar helt ok, då kan jag även köra med runt 300fps i CSGO om jag vill. Streamar dock CSGO väldigt sällan då jag har samma skill som silver 1 ingen vill se sån skit

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gylldevik:

Vad är din CPU använding när du streamar? Lås fpsen i CS till 150 eller liknande för att sänka CPU användningen från spelet. Sedan sänk bitraten till 2-2.5k

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte, hur kollar jag det?

Har runt 30-40 fps i CS:GO av någon anledning. Kör med low settings på allt.

Då borde väl inte CPU jobba så mycket om jag har så låg FPS?

Har sänkt bitraten till 2k.

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Vet inte, hur kollar jag det?

Har runt 30-40 fps i CS:GO av någon anledning. Kör med low settings på allt.

Då borde väl inte CPU jobba så mycket om jag har så låg FPS?

Har sänkt bitraten till 2k.

Hur mycket FPS har du när du spelar utan stream? Har du satt på multitrådat i obs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krrjon:

Om du har en intel CPU testa streama med quick sync encoding, det blir lite mer pixligt men om du kör typ 2500-3000 720p 30FPS så ser det ok ut.

Jag kör med quick sync 720p 60FPS och 5500-6000 bitrate funkar helt ok, då kan jag även köra med runt 300fps i CSGO om jag vill. Streamar dock CSGO väldigt sällan då jag har samma skill som silver 1 ingen vill se sån skit

Tja, sorry för sent svar

Har en 3.5 Ghz 6-core AMD FX processor. Får runt 30-40 fps i CS:GO

Jag har sänkt bitrate till 2000.

Är det bra inställning? Något annat jag bör ändra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gylldevik:

Hur mycket FPS har du när du spelar utan stream? Har du satt på multitrådat i obs?

Skickades från m.sweclockers.com

30-40 fps.

Var hittar jag inställningen för multitrådat i OBS? (Kör engelsk version).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

30-40 fps.

Var hittar jag inställningen för multitrådat i OBS? (Kör engelsk version).

Inte för att vara den men jag tror ingen vill kika på någon streamer som har 30-40 fps

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Kör du med ett 1060, bör du ligga en bra bit över 30-40 fps om du har streamen avstängd. Kör du med stream och du börjar lagga, kan du börja med att undersöka om det är din CPU som flaskar, dvs blir för varm (kylarn sitter kanske dåligt) eller om den helt enkelt inte orkar med. Du kan göra detta med aktivitetshanteraren och någon temperatur monitor software t.ex. hwmonitor

(: GL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Robertd:

Inte för att vara den men jag tror ingen vill kika på någon streamer som har 30-40 fps

Det finns streamers på Twitch med betydligt högre fps än mig, och de har heller inte många viewers.

Är inte den som är den, men jag tror inte det spelar någon roll

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Overwatch:

@mikael_a1: Kör du med ett 1060, bör du ligga en bra bit över 30-40 fps om du har streamen avstängd. Kör du med stream och du börjar lagga, kan du börja med att undersöka om det är din CPU som flaskar, dvs blir för varm (kylarn sitter kanske dåligt) eller om den helt enkelt inte orkar med. Du kan göra detta med aktivitetshanteraren och någon temperatur monitor software t.ex. hwmonitor

(: GL

Tydligen var OBS inställd på fel codec, som tillhörde det gamla AMD grafikkortet.

Ny flyter det på bra