Ashes Of Creation MMO

Permalänk
Medlem

Ashes Of Creation MMO

Är med i ett gamingforum/Guild sedan en längre tid och fick nyligen nys om ett nytt spel som ser ganska lovande ut.
Spelet är fortfarande i pre-alpha stadiet men ser mycket lovande ut från det jag sett.

Hittade ingen tråd om det så tänkte jag startar en, inte läst jättemycket om det ännu men verkar ganska lovande för den som gillar pvp och pve samt att spelet tydligen skall vara subscription baserat, ingen p2w cash-shop !

Istället för att skriva det jag vet om det hittills kommer jag länka videos för varje del så att folk själva kan se vad som visats hittills, men det jag personligen ser fram mest emot: Karavaner som genererar pvp, world pvp, och förhoppningsvis levla genom någon typ av pvp. Och givetvis: Sieges, vilket jag längtat tillbaka till ända sedan Age of Conan (jag vet det laggade sönder men var fortfarande sjukt roligt.)

Combat Classes and Races

Flaggingsystem / PvP-system

Node-system (Det allt kretsar kring, och hur det kan se ut baserat på informationen vi har hittills. )

Lite mer info om Node-systemet:

Crafting

Caravan-system

Affärsmodellen (sub-baserad med kosmetisk-ingamestore , lite skeptisk till det men utlovas att det inte ska vara någon p2w.)

Om man går inte på youtube kanalen så finns lite fler videor också men ville lägga upp en del här som pekar mer på dom olika delarna av spelet.

Ashes Of Creation på Reddit

Använd gärna länken och regga er om det ser intressant ut

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Pre-Alpha In-Game Footage

Nodes Part One

Nodes Part Two

Årstider

referral URL borttagen
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Yes, har väntat på detta ett tag nu. Verkar lovande Vi kan ju återgå till denna tråden när spelet har släppts. Kanske kan vi se till att välja samma server osv.

Permalänk
Skrivet av DaQuinz:

Yes, har väntat på detta ett tag nu. Verkar lovande Vi kan ju återgå till denna tråden när spelet har släppts. Kanske kan vi se till att välja samma server osv.

Antar att det kommer bli ganska mycket skrivet i denna tråden från nästa måndag och ett par dagar framåt då de startar en KS för lull-lull till spelet.

Steven har själv satt in den förmögenhet han fick genom att sälja sitt företag som grundplåt.

reflänk borttagen
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på reflänkar*

Plockade bort ett antal reflänkar vars syfte är att ge den som refererar en ny medlem en fördel.
Det är roligt att se att många är intresserade av spelet, men håll dessa länkar utanför diskussionen.

mvh
Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Igår test strömmades det inför första veckan av deras KS då de kommer köra mer och längre för att visa upp olika delar i spelet som fortfarande är långt pre alpha

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Spelet kommer bli F2P efter några månader. Bättre att vänta tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ser lite småkul ut. Men ja, man måste vänta tills det nästan är klart innan man kan uttala sig ordentligt. MMOs är för min del lite väl skakiga för att kickstarta. Det är så mycket som måste fungera där så det blir alltid stora förändringar känns det som.

Det enda MMOt jag någonsin riktigt fastnat för är Guild Wars 1, som jag fortfarande spelar lite efter 12 år, och dess formula är så unikt att det inte finns något som liknar det. GW2 är inte likt på något sätt mer än världen. Tvivlar på att det här MMOt kommer göra nåt i den stilen för mig

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Ser tämligen lite intressant ut, börjat dock tröttna på dessa "Kickstarter-spel" som inte kommer ut fören om 3-4 år efter kampanj. Det är ju inte konstigt att det tar tid att utveckla spel, framförallt MMORPGs. Men jag känner, för mig själv iaf, att entusiasmen för spelet hinner rinna ut litegrann under de åren som det tar att utveckla spelet från koncept till en färdig produkt redo att levereras.

Jag kommer nog att stödja kampanjen med en liten slant, inte så mycket för mig egen skull men för att jag vill se mer MMORPGs och då får man väl "put your money where your mouth is". (Matcha sången efter kören? Var det första som jag kom att tänka på, vet inte om det passar dock)

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Ser tämligen lite intressant ut, börjat dock tröttna på dessa "Kickstarter-spel" som inte kommer ut fören om 3-4 år efter kampanj. Det är ju inte konstigt att det tar tid att utveckla spel, framförallt MMORPGs. Men jag känner, för mig själv iaf, att entusiasmen för spelet hinner rinna ut litegrann under de åren som det tar att utveckla spelet från koncept till en färdig produkt redo att levereras.

Jag kommer nog att stödja kampanjen med en liten slant, inte så mycket för mig egen skull men för att jag vill se mer MMORPGs och då får man väl "put your money where your mouth is". (Matcha sången efter kören? Var det första som jag kom att tänka på, vet inte om det passar dock)

Projektet i sig är finansierat och spelet kommer att lanseras innan utgången av 2019. KS är till för att ge spelet ytterligare funktionalitet och vidd.

Insamlingar av den här typen ger också utvecklare möjlighet att erbjuda unika belöningar till sina mest hängivna fans.

Permalänk
Medlem

Kickstarter Campaign: Ashes of Creation ~ New MMORPG by Intrepid Studios

Ser ut som att kampanjen kan bli fullt finansierad redan de första 24 timmarna. Inte dåligt alls.

Typo
Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Jag blir lite intresserad när jag läser på kickstartern men känner mig ändå fortfarande tveksam. Jag föredrar att spela MMOs ensam till större delen. Att kunna ha ett freehold i vildmarken låter väldigt kul men då ska alltså allt siegeas sönder med jämna mellanrum? Och en levande ekonomi på det sättet de beskriver låter väldigt skakigt och utsatt för folk som bara vill förstöra...

Pve, crafting och exploration är mina favoriter. Frågan är om dessa kommer ha en plats i det här spelet? Känns tveksamt...

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

Backat. Ser helt klart riktigt bra ut. De har ganska bra devs som utvecklar spelet och passionen, samt konceptet är spot on. Blir nog bra, blev ju full funded på några timmar bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Pve, crafting och exploration är mina favoriter. Frågan är om dessa kommer ha en plats i det här spelet? Känns tveksamt...

PvEn är en vital del av spelet som kommer även driva delar av PvPn. Kommer finnas raids och dungeons (instanced) men även world bosses (ej instanced). Exploration kommer va vitalt för ekonomin, samt för att låsa upp PvE content som uppstår vid node leveling. Crafting är sättet du kommer få bästa gearen ifrån (även om PvE kommer ge likvärdig men häftigare gear). Du kommer även inte kunna maxxa alla artisan klasser, så du kommer välja att bli bäst på antigen gathering, processing eller crafting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

PvEn är en vital del av spelet som kommer även driva delar av PvPn. Kommer finnas raids och dungeons (instanced) men även world bosses (ej instanced). Exploration kommer va vitalt för ekonomin, samt för att låsa upp PvE content som uppstår vid node leveling. Crafting är sättet du kommer få bästa gearen ifrån (även om PvE kommer ge likvärdig men häftigare gear). Du kommer även inte kunna maxxa alla artisan klasser, så du kommer välja att bli bäst på antigen gathering, processing eller crafting.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, ok. Personligen är jag totalt ointresserad av PvP i MMOn. Tanken att det jag sliter med, byggande, gathering etc, skulle kunna raderasav något PvPigt eller något utom min kontroll får mig att bli väldigt tveksam. Ett trade system som kräver spelare är ju bra men frågan är vad som händer efter ett par år om spelarunderlaget sviker eller starka personer börjar griefa.

Nu låter jag jätteneggo men mycket verkar bra ochjag står och överväger om man ska vara med i kickstarter eller ej. PvP och som nämnt ovan att ens slit kan raseras av PvP eller random pve events får mig att fundera på om det här är nåt för mig. Tror inte jag kan avgöra riktigt utan att få med info om freeholds och sånt av utvecklarna.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Ja, ok. Personligen är jag totalt ointresserad av PvP i MMOn. Tanken att det jag sliter med, byggande, gathering etc, skulle kunna raderasav något PvPigt eller något utom min kontroll får mig att bli väldigt tveksam. Ett trade system som kräver spelare är ju bra men frågan är vad som händer efter ett par år om spelarunderlaget sviker eller starka personer börjar griefa.

Nu låter jag jätteneggo men mycket verkar bra ochjag står och överväger om man ska vara med i kickstarter eller ej. PvP och som nämnt ovan att ens slit kan raseras av PvP eller random pve events får mig att fundera på om det här är nåt för mig. Tror inte jag kan avgöra riktigt utan att få med info om freeholds och sånt av utvecklarna.

De kommer ha penalty mot griefing och att förstöra en stad kommer va mycket svårt och kommer kräva många guilder. PvP kommer ha en toggle så det är inte så att folk kommer ganka dig då du minar. PvP kommer va ett aktivt val du gör och det kommer va uppenbart vad som flaggar dig för PvP. Freeholds kommer va osäkrare helt klart jämfört med om du har ett hus I en stad. Rekommenderar dig att gå in på deras discord så kan du fråga, devs hänger där med och svarar ofta på frågor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

De kommer ha penalty mot griefing och att förstöra en stad kommer va mycket svårt och kommer kräva många guilder. PvP kommer ha en toggle så det är inte så att folk kommer ganka dig då du minar. PvP kommer va ett aktivt val du gör och det kommer va uppenbart vad som flaggar dig för PvP. Freeholds kommer va osäkrare helt klart jämfört med om du har ett hus I en stad. Rekommenderar dig att gå in på deras discord så kan du fråga, devs hänger där med och svarar ofta på frågor.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ok. Tror du städer kommer vara säkrare alltså? Tråkigt om man måste söka sig till de största städerna för att få hälsa något tryggt. Oavsett så gillar jag inte att bo i städer i spel xD Jag ska vara en dvärg ute i vildmarken.

Jag har ställt mina frågor på deras kickstarter så får jag se vad dom säger.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Ja ok. Tror du städer kommer vara säkrare alltså? Tråkigt om man måste söka sig till de största städerna för att få hälsa något tryggt. Oavsett så gillar jag inte att bo i städer i spel xD Jag ska vara en dvärg ute i vildmarken.

Jag har ställt mina frågor på deras kickstarter så får jag se vad dom säger.

Säkra kommer aldrig en stad va, hela meningen med spelat är få det mer verkligt. Däremot kommer det va mycket svårt att förstöra en metropolis, kommer kräva en stor del av servern. Utvecklarna vill att spelarna avgör vilken väg servern ska gå och vilken zon som blir en metropolis. Ska finnas instanced housing och de lär nog va mer permanenta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag backade spelet på Kickstarter, Även om det verkar vara väldigt långt ifrån klart och deras referral program där folk (Som tex TS) tjänar pengar på att recruita folk verkar lite shady (Mest pga att massor av folk tjänar pengar på att hypa ett spel som inte ens finns ännu) Är det därför det är sån hype runt detta spel?

Steven Sharif som är creative director har även en bakrund i någon sorts "pyramid" verksamhet där han tjänat en hel del pengar på att sälja någon sorts juice.

Om detta är "Shady" eller helt enkelt en smart affärsidé som genererar gratis eller väldigt billig marknadsföring för spelet låter jag vara osagt, Främst då jag inte riktigt vet vad jag ska tro själv

Men dom har en bra vision och jag hoppas att det blir något av Ashes of Creation, Det man har sett hittills verkar riktigt spännande

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Jag backade spelet på Kickstarter, Även om det verkar vara väldigt långt ifrån klart och deras referral program där folk (Som tex TS) tjänar pengar på att recruita folk verkar lite shady (Mest pga att massor av folk tjänar pengar på att hypa ett spel som inte ens finns ännu) Är det därför det är sån hype runt detta spel?

Steven Sharif som är creative director har även en bakrund i någon sorts "pyramid" verksamhet där han tjänat en hel del pengar på att sälja någon sorts juice.

Om detta är "Shady" eller helt enkelt en smart affärsidé som genererar gratis eller väldigt billig marknadsföring för spelet låter jag vara osagt, Främst då jag inte riktigt vet vad jag ska tro själv

Men dom har en bra vision och jag hoppas att det blir något av Ashes of Creation, Det man har sett hittills verkar riktigt spännande

Jag backade också, första projektet jag någonsin backat.. 80 USD, främst för första Beta-omgången. I efterhand har jag också sett Stevens shady business, hoppas dock det blir en (bra) release av spelet någon gång..

Permalänk

Mjo såg det med. Han har postat och förklarat allt på reddit för ashes. Referral systemet fungerar mer som amazon affiliate än en pyramid verksamhet. Det som är mer oroande för mig är att de har få personal med teknisk kunskap. T.ex programmerare etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dom ska ha en Q&A Livestream idag kl 3 PM PDT, Det är kl 12 inatt om jag räknat rätt?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Här kan ni se streamen iaf: Ashes of Creation Twitch

Ingen som kan bekräfta eller dementera att det är kl 12 inatt som gäller?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Ingen som kan bekräfta eller dementera att det är kl 12 inatt som gäller?

Vid tolvslaget inatt, bekräftat å klart!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

@Loffemega: Tack!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Hur stor är världen/kartan, tar det lång tid att gå från ett ställe till ett annat, då de lyfter fram att man ska kunna attackera varandra eller andras karavaner, men varför ska jag flytta från ett ställe med allt på en gång till ett annat med allt jag äger, och gäller detta karavansystem även när man varit ute och farmat i skogen?

Det låter mer som ett lätt sätt för folk att vilja attackera andra spelare, ett ganking system.
Och ett sånt här system har man ju sett i flertalet spel tidigare fast med npc som hoppar på en, ett skriptat event.
Hur kul spelmekanik är det att alltid behöva lägga ner tid att ta hem älgen från skogen så fort man kört lite mining, eller vad man nu farmar ihop för material till crafting... När världen dessutom är full av folk(de som vill ha pvp) som vill attackera en.

Dark Age of Camelot hade ju ett väldigt bra pvp system som jag hellre hade sett, där det fanns en poäng att köra pvp, nämligen att man ökade ens styrka eller magi då man erövrade en relic.
Darkness Falls grottan som knöt ihop världarna var bland det roligaste pvp jag varit med om, och Dark Zone i The Division påminner lite om det där npc mobs attackerar vem som helst vilket lägger in en dimension till pvp systemet.

Men eftersom alla ska vara i samma värld funkar väl inte detta, synd.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Hur stor är världen/kartan, tar det lång tid att gå från ett ställe till ett annat, då de lyfter fram att man ska kunna attackera varandra eller andras karavaner, men varför ska jag flytta från ett ställe med allt på en gång till ett annat med allt jag äger, och gäller detta karavansystem även när man varit ute och farmat i skogen?

Det låter mer som ett lätt sätt för folk att vilja attackera andra spelare, ett ganking system.
Och ett sånt här system har man ju sett i flertalet spel tidigare fast med npc som hoppar på en, ett skriptat event.
Hur kul spelmekanik är det att alltid behöva lägga ner tid att ta hem älgen från skogen så fort man kört lite mining, eller vad man nu farmar ihop för material till crafting... När världen dessutom är full av folk(de som vill ha pvp) som vill attackera en.

Dark Age of Camelot hade ju ett väldigt bra pvp system som jag hellre hade sett, där det fanns en poäng att köra pvp, nämligen att man ökade ens styrka eller magi då man erövrade en relic.
Darkness Falls grottan som knöt ihop världarna var bland det roligaste pvp jag varit med om, och Dark Zone i The Division påminner lite om det där npc mobs attackerar vem som helst vilket lägger in en dimension till pvp systemet.

Men eftersom alla ska vara i samma värld funkar väl inte detta, synd.

AoC kommer att ha ett strikt flaggningssystem, men det berör iofs. inte belägringar, karavaner och strider gillen emellan.

Vad karavaner beträffar så kan de enbart aktiveras av spelare och detta inom tidsfönster på flera minuter. Världen är stor och rutterna många. Håller du bara dina planer för dina närmaste så skulle jag inte vara allt för orolig. Skulle något gille trots allt få nys om er karavanen så får de ändå problem att hinna omorganisera sig. Detta för att 'fast travel' i det här spelet kommer att vara mycket begränsat.

Edit. Karavaner är till för att kunna sälja/utbyta varor mellan olika marknader. Varje region har brist på någonting som de är villiga att betala bra för. Och nej, du får inte plats med allt vad du äger på en karavan.

Permalänk

Vann alpha nyckel, om någon mer har det spelar jag gärna ihop då closed alphan börjar i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@TheCouchNerd: Räcker det att vara registrerad för att vara med i utlottningen? Var ser man vinnarna?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Emil Hansson:

@FotZik: Räcker det att vara registrerad för att vara med i utlottningen? Var ser man vinnarna?

Jag vann ifrån streamen på twitch men de lottar också ut nycklar i en dragning varje vecka, för att vara med i den behöver du bara va reggad på sidan.

Skickades från m.sweclockers.com