Louqe ställer in Kickstarter-kampanjen för det ultrakompakta chassit Ghost S1

Permalänk
Melding Plague

Louqe ställer in Kickstarter-kampanjen för det ultrakompakta chassit Ghost S1

Efter ett förhållandevis svalt mottagande vid försöket att gräsrotsfinansiera chassit Ghost S1 väljer svenska Louqe att ställa in sin Kickstarter-kampanj för att finslipa konceptet ytterligare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

2,5 miljon känns lite för mycket för en så nischad produkt målet kanske borde varit på ca 500k istället och börja litet?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte gick som de hoppats, ser ut att vara ett riktigt trevligt minichassi det där!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Entusiast

Tyckte själv att det kändes som om projektet kunde finslipas ytterligare innan det gick till massproduktion, inte minst med tanke på hur chassit itererades och förbättrades så pass snabbt efter feedback. Så jag välkomnar detta och ser fram emot att eventuellt köpa den färdiga versionen när den kommer, om det finns möjlighet till schysst kylning som kan ersätta min D14.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag hade föredragit en layout utan plats för en PSU. Alltså samma storlek i övrigt men mindre djup.

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Betyder det att de pengar man fått in går tillbaka till investerarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Betyder det att de pengar man fått in går tillbaka till investerarna?

Då de inte nådde målet så har de inte fått in några pengar, inte via kickstarter iaf

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Men ändå! 800k är ju inte så himla dåligt insamlat utav gemene man!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

2,5 miljon känns lite för mycket för en så nischad produkt målet kanske borde varit på ca 500k istället och börja litet?

Håller med och är förvånad att dom fick in så pass mycket ändå.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Vettigt beslut. De kommer göra en hel bunt förbättringar utefter vad folk har önskat i diverse forum, och det ser mycket lovande ut. Kommer backa det igen (via crowdfunding eller vilket finansieringsalternativ det nu kan tänkas bli).

Skrivet av andra94:

2,5 miljon känns lite för mycket för en så nischad produkt målet kanske borde varit på ca 500k istället och börja litet?

Det var nog för att kunna täcka så mycket som möjligt av kostnaden för "tooling", en engåndskostnad som kan vara väldigt hög beroende på vad som behövs för att kunna tillverka just det chassit. Sen är det ju det där med MOQ (minimum order quantity) som tillverkaren brukar kräva för att överhuvudtaget sätta igång.

Skrivet av Heimdall_swe:

Jag hade föredragit en layout utan plats för en PSU. Alltså samma storlek i övrigt men mindre djup.

Att ta bort nätagget ger ingen egentlig storleksbesparing alls, om man fortfarande ska kunna använda fullstora grafikkort. Chassit skulle behöva bibehålla samma dimensioner även utan nätagg, det skulle bara bli ett tomt oanvänt utrymme där nätagget hade varit.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gissar att de tittade lite väl mycket på hur Dan's insamling på kickstarter gick, där man både nådde målet oerhört snabbt och dessutom nådde en väldigt stor summa.
Det var ett tag som jag funderade på att pyttsa in pengar i det här projektet och sälja av mitt Dan A4, just för att kunna få plats med en större kylare.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det var mycket pengar de fick in i förhållande till vad de gjorde, men... Det är skillnad på en produkt som revolutionerar marknaden och folk blir häpnande över vad den lovar göra. -Det är svårt för ett datorchassi att just göra detta.

Nå det kostar en hel del att dra igång produktionen så pengarna behövdes.

Permalänk
Medlem

känns som att den kanske startades vid lite fel tid då dem flesta som är intresserade av denna storleken precis fått sina DAN-A4 eller om dem ville ha lite större troligen nyligen köpt ett Ncase (vilket jag gjorde) så marknaden kanske är lite mättat just nu

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Sen är ju trenden att ju närmare man kommer målet och deadline för finansieringen så kommer mer pengar in. Det mesta händer sista dagarna.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Mer info: https://smallformfactor.net/forum/threads/the-world-most-flex...

Här är en lista på feedbacken, saxat från forumet:

Area: Feedback / Decision - Status
CMF: Add Color, Silver/alu / Address - Ongoing
CMF: Add Color, Other / Address - Ongoing
CMF: Change glossy to matt top grill / Address - Ongoing
CMF: Ragtag instead of or changeable flag / Address - Ongoing
Compatibility: Supporting two AIO systems / Address - Ongoing
Compatibility: Taller CPU cooler / Address - Implemented
Compatibility: Higher GPU / Address - Implemented
Compatibility: Wider GPU support / Address - Implemented
Compatibility: Add Kensigton lock slot / Address - Implemented
Compatibility: Increased number of SSD placements / Address - Implemented
Concept: Custom loop pump mounting / Address - Ongoing
Concept: Make the case smaller in volume / Address - Ongoing
Concept: Address turbulence problems where fans are close to case bodies / Address - Implemented
Cost: Remove included expensive riser / Address - Ongoing
Cost: Use less exclusive materials / Address - Ongoing
Cost: Price vs. Quality, release a budget version / Address - Ongoing
Distribution: Lower shipment cost / Address - Ongoing
IO: Include USB type-C in IO-panel / Address - Ongoing
IO: HDMI in IO-panel not needed / Address - Ongoing
IO: If HDMI in IO-panel, 3 front mounted USBs for VR needed / Address - Ongoing
Presentation: Clarification on what the different tophats could be used for / Address - Ongoing
Presentation: Let expensive test it / Address - Ongoing
Presentation: Dust filters need to be presented how they work and look / Address - Ongoing
Compatibility: Add ODD-support / Pass on to other models - PAUS
Concept: "Bottom hats" / Pass on to other models - PAUS
CMF: Tempered glass window / Pass on to other models - PAUS
Compatibility: Even wider GPU support, 2.5 slot / Pass on to other models - PAUS
Compatibility: Internal PCIe cards in tophat / Pass on to other models - PAUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

känns som att den kanske startades vid lite fel tid då dem flesta som är intresserade av denna storleken precis fått sina DAN-A4 eller om dem ville ha lite större troligen nyligen köpt ett Ncase (vilket jag gjorde) så marknaden kanske är lite mättat just nu

Tror knappast denna marknad är mättad, även om det kan verka så. Ghost S1 är tillräckligt unik för att lyckas utan problem om dom itererar på detaljerna och publiciteten. Nu kändes det som att dom rushade ut det hela på kickstarter för snabbt.

Problemet med dessa crowdfundade mini-itx chassin är tillgängligheten. I t.ex Dans fall så väntar man åratal, sedan är det en kort kickstarter, sedan väntar man 10 månader på leverans. Sedan blir det en version 2 av chassit, kommer ett år senare... Ncase är det enda som lyckas hålla kontinuerlig tillgänglighet, men dom är begränsade på annat sätt (t.ex LianLi's tillverkningsmetoder). Nog finns det plats för en mera seriös aktör att etablera sig (som inte är ett enmansföretag). Åtminstånde hoppas jag det.

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt gällande Kickstarter men vad händer med de pengar folk investerat när en kampanj inte når sitt mål och avbryts?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är inte så insatt gällande Kickstarter men vad händer med de pengar folk investerat när en kampanj inte når sitt mål och avbryts?

De går raka vägen tillbaka till alla "investerare". Pengarna hade blivit tillgängliga för Logue om kampanjen nått sitt mål.
Jag tror inte ens pengarna dras fören kampanjen nått 100%.

Permalänk

Jag vill hävda att denna produkt misslyckas pga. det höga priset.
Kostar ett chassi mer än 80% av alla delar man kan klämma in ett sådant chassi, kostar det helt enkelt för mycket.
Runt 900-1100 vid release för ett sådant chassi skulle vara bättre, sedan kan dem sälja extra chassi tillbehör vid sidan om.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Mister party pooper here... Som sagt förstår jag inte poängen med detta chassi. Den är alldeles för lik Dan A4. Det är i princip samma sak fast med plats för större CPU-kylare, vilket är väldigt bra, men inte tillräckligt utstickande. De där externa lådorna är i mina ögon meningslösa. De skulle lagt till något mer, t ex plats för slot-in-skivläsare som alternativ. Nu kommer väl någon dragandes med de där lådorna, men poängen är att jag vill inte ha en Mac Pro där allt ska drälla omkring.

Skrivet av andra94:

2,5 miljon känns lite för mycket för en så nischad produkt målet kanske borde varit på ca 500k istället och börja litet?

Skrivet av zeg:

Håller med och är förvånad att dom fick in så pass mycket ändå.

Skrivet av Toasterlovin:

Jag vill hävda att denna produkt misslyckas pga. det höga priset.
Kostar ett chassi mer än 80% av alla delar man kan klämma in ett sådant chassi, kostar det helt enkelt för mycket.
Runt 900-1100 vid release för ett sådant chassi skulle vara bättre, sedan kan dem sälja extra chassi tillbehör vid sidan om.

Dyrt med små volymer, och sådana chassin är dyra i sig. Bara PCIe-förlängaren (risern) som krävs går lös på 1000 spänn, och den går i stort sett inte att pruta ner.

Hellre ett högt pris som återspeglar kostnaden än ett överoptimistiskt pris, som många på Kickstarter gör, som sedan slutar i pannkaka.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

De går raka vägen tillbaka till alla "investerare". Pengarna hade blivit tillgängliga för Logue om kampanjen nått sitt mål.
Jag tror inte ens pengarna dras fören kampanjen nått 100%.

Tillochmed så att det inte dras förens efter kampanjens slutdatum.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

De går raka vägen tillbaka till alla "investerare". Pengarna hade blivit tillgängliga för Logue om kampanjen nått sitt mål.
Jag tror inte ens pengarna dras fören kampanjen nått 100%.

Skrivet av TheSlicker:

Tillochmed så att det inte dras förens efter kampanjens slutdatum.

Kanske självklart upplägg men ändå bra så att det skyddar "investerarna" mot scammers och oseriösa personer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Tror det är en feature som kampanjskaparna själva kan använda sig av, finns system där man får pengarna oavsett om man når målet eller inte och där de dras direkt också. Har upplevt det på indiegogo iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Mister party pooper here... Som sagt förstår jag inte poängen med detta chassi. Den är alldeles för lik Dan A4. Det är i princip samma sak fast med plats för större CPU-kylare, vilket är väldigt bra, men inte tillräckligt utstickande. De där externa lådorna är i mina ögon meningslösa. De skulle lagt till något mer, t ex plats för slot-in-skivläsare som alternativ. Nu kommer väl någon dragandes med de där lådorna, men poängen är att jag vill inte ha en Mac Pro där allt ska drälla omkring.

Dyrt med små volymer, och sådana chassin är dyra i sig. Bara PCIe-förlängaren (risern) som krävs går lös på 1000 spänn, och den går i stort sett inte att pruta ner.

Hellre ett högt pris som återspeglar kostnaden än ett överoptimistiskt pris, som många på Kickstarter gör, som sedan slutar i pannkaka.

Hur kan risern kosta 1000kr?
De är väl bara en vinkelbuss, borde väl inte kosta mer än nån hundring. Jag menar man kan ju få ett helt moderkort för 500kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Tyckte själv att det kändes som om projektet kunde finslipas ytterligare innan det gick till massproduktion, inte minst med tanke på hur chassit itererades och förbättrades så pass snabbt efter feedback. Så jag välkomnar detta och ser fram emot att eventuellt köpa den färdiga versionen när den kommer, om det finns möjlighet till schysst kylning som kan ersätta min D14.

Annars är ju DAN ett alternativ; https://www.dan-cases.com/dana4.php

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Mer info: https://smallformfactor.net/forum/threads/the-world-most-flex...

Här är en lista på feedbacken, saxat från forumet:

Area: Feedback / Decision - Status
Cost: Remove included expensive riser / Address - Ongoing
Cost: Use less exclusive materials / Address - Ongoing
Cost: Price vs. Quality, release a budget version / Address - Ongoing

Hoppas att detta inte innebär att ni skippar en kvalitetslösning. Kör ni en billigare "budgetvariant" så hoppas jag att ni har kvar en dyrare "kvalitetsvariant".

Speciellt gillar jag inte om ni byter ut en gedigen beprövad 3M PCI riser till någon billigare tillverkare, men utan samma toleranser och lika höga kvalitetskrav.

Då blir det bojkott/avbeställning direkt för min del.

Mitt tips (om ni inte vill totalt börja droppa på kvalitet); erbjud två varianter till olika pris, så få vi kunder själva välja.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toasterlovin:

Jag vill hävda att denna produkt misslyckas pga. det höga priset.
Kostar ett chassi mer än 80% av alla delar man kan klämma in ett sådant chassi, kostar det helt enkelt för mycket.
Runt 900-1100 vid release för ett sådant chassi skulle vara bättre, sedan kan dem sälja extra chassi tillbehör vid sidan om.

Dan A4 gick på 2000 ink. frakt och var relativt framgångsrik. Tror att det var liknande summor för Ncase. Detta är ungefär vad chassi-entusiaster och ITX-entusiaster är vana att spendera på denna typ av produkter.

Sedan är nog den kostnaden snarare 20% av totalkostnaden (de flesta spenderar nog mer än 10 papp i totalpris på ett sådant här bygge, och sätter knappast in skitkomponenter).

Skrivet av Lessismore:

Hur kan risern kosta 1000kr?
De är väl bara en vinkelbuss, borde väl inte kosta mer än nån hundring. Jag menar man kan ju få ett helt moderkort för 500kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt så högt (snarare 600-700): http://www.mouser.se/search/refine.aspx?Ntk=P_MarCom&Ntt=1624...

Sedan skall man komma ihåg att kvalitet kostar. PCI-bussen är inte gjord för att förlängas ifrån början, och är extremt känslig för kvaliteten på dess signalvägar. Sedan, precis som dessa chassin, så är det extremt små volymer och en nischad produkt det rör sig om.

Så här har andra skrivit om detta tidigare (inklusive LOQUE):

Skrivet av GilbertG:

3M PCIe-förlängaren är den enda som garanterat klarar version 3. PCIe är inte gjort för att förlängas och kablas så det krävs väldigt hög kvalitet på både material och sammansättning för att det ska fungera. Sedan är det en nischad grej också.

Skrivet av PaChalski:

Lovar att ta fram en låda av samma kvalitet som lämpar sig för HTPC-applikationer riktigt snart om allt går bra med denna!

Risern kommer köpas i bulk direkt från 3M och kommer därför ner en del i pris.

Skrivet av PaChalski:

Stämmer, vi har 6 olika tillverkares risers i labbet som testats rigoräst. En annan presterade lika bra som 3M på signalnivå, ingen håller samma kvalitet. Inledningsvis kommer risern att ingå.

Personligen så ser jag hellre att de sparar in på allt annat än just denna del som är den absolut allra viktigaste komponenten i ett sådant här kompakt chassi.

Kvalitet måste få kosta ibland, och jag skippar helt om jag inte tror på kvaliteten på produkten (priset kan jag ta).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Makrillo:

@Mocka: Tror det är en feature som kampanjskaparna själva kan använda sig av, finns system där man får pengarna oavsett om man når målet eller inte och där de dras direkt också. Har upplevt det på indiegogo iaf.

På Kickstarter kan de inte välja, där är det alltid så att inga pengar dras förrän målet är nått och kampanjen avslutad:

"If the project you’re backing is successfully funded, your card will be charged when the project reaches its funding deadline. If the project does not reach its funding goal, your card is never charged."

https://www.kickstarter.com/help/faq/backer+questions#faq_417...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Vand chassit 90grader sa!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Att ta bort nätagget ger ingen egentlig storleksbesparing alls, om man fortfarande ska kunna använda fullstora grafikkort. Chassit skulle behöva bibehålla samma dimensioner även utan nätagg, det skulle bara bli ett tomt oanvänt utrymme där nätagget hade varit.

Nu trodde jag ju det va underförstått att jag ville ha ett ITX-anpassat grafikkort så totala djupet på chassit gick ner på -20cm.

Visa signatur

Komponenter.