Nvidia gör det möjligt att strömma Netflix i 4K UHD i Windows 10

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det finns en del saker man måste uppnå för 1080p också, det funkar bara i Netflix-appen eller ditt OS browser som Safari på OSX eller Edge/IE på Windows, på grund av DRM. Kraven har dock blivit högre för 4K.

IE 10 var okej, lika så första versionen av Edge, men dom ligger fortfarande extremt långt bakom Firefox, Opera och Chrome på de flesta punkter.

"IE is only used to download a better browser" som det brukar heta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Patrik356b: Har du provat köra edge på sistone ? Jag har ersatt chrome helt å hållet med edge nu för tiden, men jag är kanske lite speciell

Tar ett tag att vänja sig bara.
Utbudet med plugins är väl lite magert, men ublock origin finns iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman1449:

Min fråga är hur man vet om ens monitor är HDCP 2.2 kompatibel? Och är det endast över HDMI eller går det över DP också? Läste någonstans att det inte är alltid tillverkarna skriver ut det. Och i mitt fall står det inget i manualen för monitorn heller...

Säger som min bankman gjorde, vilket jävla trams det här är.

Gå in i nvidia kontrollpanel och titta under bildskärmar > visa hdcp-status.

Det står under denna flik om din anslutning grafikkort till skärm stöder hdcp.

Min stöder det men står inget om det är stöd för 2.2 står bara att det stöds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

@Patrik356b: Har du provat köra edge på sistone ? Jag har ersatt chrome helt å hållet med edge nu för tiden, men jag är kanske lite speciell

Jag kör bara Netflix i Edge tack vare 1080p där, allt annat i Chrome.

Bra att Nvidia jobbat får att få in UHD på desktop. Visst är det en hel del krav, men bättre än ingenting.

Permalänk
Skrivet av theailer:

@Patrik356b: Har du provat köra edge på sistone ? Jag har ersatt chrome helt å hållet med edge nu för tiden, men jag är kanske lite speciell

Tar ett tag att vänja sig bara.
Utbudet med plugins är väl lite magert, men ublock origin finns iaf.

Saknar Magic actions for YouTube dock när jag använder övriga webbläsare.
Det är extremt smidigt att kunna köra videos i "hel-fönster" eller vad vi ska kalla det då det är fullskärm, fast Taskbar syns fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Patrik356b: Se där, ingen aning att det ens fanns något dylikt

Permalänk
Medlem

Fullständigt idiotiskt att hålla på att låsa detta till vissa tillverkare och modeller. De skjuter sig själv bara i foten. Nästan vilken hårdvara som helst från de senaste åren klarar 4K.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.