Permalänk
Medlem

Chrome hijack

Jag har fått nåt skräp som öppnar en ny flik i Chrome varje gång jag startar det, lite olika websidor varje gång.
Jag har Malwarebytes installerat, jag har scannat med HijackThis, ADWCleaner och nåt Norton verktyg utan framgång. Jag har kört en reset på Chrome. Jag har frågat Google utan att bli nåt klokare...

Förslag på åtgärd emottages tacksamt.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Ta egenskaper på genvägen som du startar Chrome med och kolla om det är något extra som är tillagt i fältet mål utöver sökvägen till chrome.exe

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante84:

Ta egenskaper på genvägen som du startar Chrome med och kolla om det är något extra som är tillagt i fältet mål utöver sökvägen till chrome.exe

Bra tänkt, dock inga konstigheter i sökvägen.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Prova zemana antimalware. Hittar mycket som vanliga inte tar. Hade samma problem för ett par veckor sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

adwcleaner brukar lösa sådant här

Permalänk
Skrivet av jocke92:

adwcleaner brukar lösa sådant här

Det har han redan provat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta bort dina extensions en och en till att börja med. Chrome Store har en jädrans massa skräpextensions som är rent ut adware.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har inte så hemskt många extensions men jag börjar med att disabla den senaste. Ska även testa Zemana!

Tack för input, återkommer med resultat!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Kan ju säga att som ett brev på Posten så fick jag tillbaka min skit idag igen, tröttnade helt och formaterade om och installerade en fräsch Windows. Enda sättet att vara säker på att det är borta. En del "antimalware program " är ju dessutom rena lurendrejeriet. De infekterar din dator och sedan är de de det "bästa" alternativet för att få bort skiten om du köper deras supebra antimalware program...jo tjena..

Permalänk
Avstängd

@guineapig: Spännande! Kan du namnge dessa program?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

@S-OD: Här är en lista med namn på bluff-antivirus:

List of rogue security software

Permalänk
Avstängd
Skrivet av torbjorn_75:

@S-OD: Här är en lista med namn på bluff-antivirus:

List of rogue security software

Skrämmande! Tack för listan.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

För ett par år sedan så fick jag nåt root-virus, kommer inte ihåg vad det hette. Det enda som märktes var att när jag googlade på nåt så var träff 3-10 ungefär bara en massa suspekta sidor, hela tiden. Jag fick prova flera olika antivirus innan det ens var något som hittade det alls, men klarade inte av att ta bort det. Och sen tog det ytterligare letande innan jag hittade ett specialverktyg som faktiskt tog bort det. Genom hela processen så måste man ju akta sig för att ladda ner ytterligare smygvirus som "ANG Antivirus" och liknande.

Detta kanske inte hjälper dig direkt Men ja det kan finnas skit i datorn som gömmer sig effektivt men jag fick iaf bort mitt till sist. Eventuellt så är det enklaste och snabbaste att bara formatera om.

Permalänk
Medlem

Kan vara något som sitter i routern också.

Permalänk
Medlem

Testa MalwyreBytes också: https://www.malwarebytes.com/

En ominstallation av Chrome kanske? (Reset låter som du återställt inställningarna bara)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Hur gick det?