Finns det en 64-bitars version av Spotify till Windows 10?

Permalänk
Inaktiv

Finns det en 64-bitars version av Spotify till Windows 10?

Någon som vet om de finns en 64-bitars version av Spotify till Windows 10?

Har letat men tycker mig inte hitta någon, någon som vet :)?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284101:

Någon som vet om de finns en 64-bitars version av Spotify till Windows 10?

Har letat men tycker mig inte hitta någon, någon som vet :)?!

Såvitt jag vet finns det bara 32bit-version av Spotify för Windows (oavsett version). Denna fungerar ju dock bra både i 32- och 64-bit Windows.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag undrar mest varför du ens vill ha 64-bitars variant av Spotify?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

@Elghinnarisa: Jag tycker Spotify är segt att starta och det kanske hade hjälpt med 64 bitars? Samt snabbare navigering inne i Spotify..?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elghinnarisa:

Jag undrar mest varför du ens vill ha 64-bitars variant av Spotify?

Jag tycker Spotify är segt att starta och det kanske hade hjälpt med 64 bitars? Samt snabbare navigering inne i Spotify..?

Permalänk
Medlem

För mig tar det någon enstaka sekund att öppna Spotify och att navigera mellan spellistor och exempelvis sökningar går fort, vad har din dator för specifikationer?

Permalänk
Medlem

att köra en 64-bitars vs en 32-bitars applikation kommer inte hjälpa med hastigheten på programmet.

Den enda skillnaden är att ett 64-bitars program kan arbeta med större nummer, och allokera mer ram.

Det låter snarare som att du har en trött dator, eller att du behöver installera om Spotify, eller kanske även Windows.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevvs:

För mig tar det någon enstaka sekund att öppna Spotify och att navigera mellan spellistor och exempelvis sökningar går fort, vad har din dator för specifikationer?

Vill alltid ha mer haha!
Evo 960 250gb
16 gb 2400 mhz ram
I7, 7700k 4,2 ghz

Windows 10 nyinstallerat

Så tror inte att det är de som är problemet snarare att jag upplever spotify ta längre tid än många andra program

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kan hålla med att Spotify tar en stund att starta. Inte på direkten men 10 sek kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284101:

Vill alltid ha mer haha!
Evo 960 250gb
16 gb 2400 mhz ram
I7, 7700k 4,2 ghz

Windows 10 nyinstallerat

Så tror inte att det är de som är problemet snarare att jag upplever spotify ta längre tid än många andra program

Finfint men ingen SSD?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Finfint men ingen SSD?

Räknas inte 960 EVO som en SSD?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pusher:

Finfint men ingen SSD?

960 evo är 4-5 ggr så snabb som en vanlig ssd. Det är även en ssd.

Permalänk
Medlem

Mitt startar på 2s och är redo att spela musik efter 4s, så någonting verkar ju onekligen spöka. Ungefär en halv sekund längre om jag tömmer Windows Standby minne innan start.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Räknas inte 960 EVO som en SSD?

Skrivet av anon284101:

960 evo är 4-5 ggr så snabb som en vanlig ssd. Det är även en ssd.

My bad. Missade evo. Trodde det var graffekortet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284101:

Vill alltid ha mer haha!
Evo 960 250gb
16 gb 2400 mhz ram
I7, 7700k 4,2 ghz

Windows 10 nyinstallerat

Spotify startar ju upp "väldigt snabbt" även på äldre konfigurationer.

Tar bara några sekunder på både min numera sega bärbara och den stationära.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du valt att inte öppna Spotify när du loggar in i Windows?

Under avancerade inställningar kan man ändra det.

Mitt är satt till Nej, och då tar det kanske 5-6 sekunder att starta upp Spotify första gången. Andra har kanske satt Ja eller Minimerat, och då går det ju blixtsnabbt att "starta" programmet iochmed att det redan är igång, så att säga.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bebben:

Mitt är satt till Nej, och då tar det kanske 5-6 sekunder att starta upp Spotify första gången. Andra har kanske satt Ja eller Minimerat, och då går det ju blixtsnabbt att "starta" programmet iochmed att det redan är igång, så att säga.

Jag stängde ner Spotify, kollade att alla relaterade processer var stängda och testade sen att starta och börja spela musik med tidtagarur.

3 sekunder från nedstängt till att musik spelar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bebben:

Det stämmer! Den är borttagen så att den inte skall starta med windows. Vill inte att SF segar ner windowsuppstarten:)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon284101:

Det stämmer! Den är borttagen så att den inte skall starta med windows. Vill inte att SF segar ner windowsuppstarten:)

Jag har inte heller att den startas med Windows, men det går fortfarande snabbt att starta. Tar det lång tid för dig med den SSD:n så måste något vara snett.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tar ca 2-3 sekunder att starta Spotify för mig, där en del av det troligen är bl.a inloggningen och att kolla om det finns en ny version (call home) som tar tid (sitter på ADSL).

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag har inte heller att den startas med Windows, men det går fortfarande snabbt att starta. Tar det lång tid för dig med den SSD:n så måste något vara snett.

Skrivet av spawnstah:

Tar ca 2-3 sekunder att starta Spotify för mig, där en del av det troligen är bl.a inloggningen och att kolla om det finns en ny version (call home) som tar tid (sitter på ADSL).

Klockade min nu och det tar med 2-3 sekunder.. haha tyckte det kändes segt bara men det är de väl inte då.
Kan man ta bort valet av att de skall kolla om de finns en ny version inne i SF??

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon284101:

Klockade min nu och det tar med 2-3 sekunder.. haha tyckte det kändes segt bara men det är de väl inte då.
Kan man ta bort valet av att de skall kolla om de finns en ny version inne i SF??

Ska du sitta med en gammal version bara för att spara en sekund om dagen?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Det har inget med 32 eller 64bitars version. Det är bara att spotify är extremt dåligt skriven program. Ibland tror jag att de betalar folk för att göra en så värdelös och slö klient som möjligt för att se när deras kunder tycker att det är inte värt att betala längre.

Permalänk
Medlem

@anon284101: Det som kan påverka tiden är om du har mycket lokala filer som spotify ska visa.
Du kan i inställningarna välja att Spotify inte ska indexera och visa filer som finns i:
- Download
- Windows Media Player
- Music Library
- andra ställen

Den indexerar dessa varje gång den startar.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Ta upp Aktivitetshanteraren och kolla om Antimalware Service Executable använder någon cpu kraft NÄR DU STARTAR Spotify. Gör den det så är det den som segar ner lite då den scannar nästan allt som händer på datorn. Jag hatar den så jag har helt o hållet avaktiverat skiten.
Allt går mycket snabbare utan den aktiv, tex extrahering av filer går 5-10 gånger snabbare nu.
Inte för att 2-3 sek är lång tid Men optimera går alltid att göra

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Ska du sitta med en gammal version bara för att spara en sekund om dagen?

En sekund om dagen i 365 dagar i 10 år blir hela 1 timme på10 år haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpeedRebirth:

Ta upp Aktivitetshanteraren och kolla om Antimalware Service Executable använder någon cpu kraft NÄR DU STARTAR Spotify. Gör den det så är det den som segar ner lite då den scannar nästan allt som händer på datorn. Jag hatar den så jag har helt o hållet avaktiverat skiten.
Allt går mycket snabbare utan den aktiv, tex extrahering av filer går 5-10 gånger snabbare nu.
Inte för att 2-3 sek är lång tid Men optimera går alltid att göra

Är det inte risk för virus då då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284101:

Är det inte risk för virus då då?

Finns massor av antivirusprogram som du inte märker av nån prestandaminskning på. NOD 32 är riktigt bra.
Win 10 är bra, men Microsoft lyckas alltid fucka upp sina produkter på nått sätt med massa bloatware och avlyssningsprogram, och i detta fall Antimalware som gör datorn seg som om Windows var installerat på en HDD

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpeedRebirth:

Finns massor av antivirusprogram som du inte märker av nån prestandaminskning på. NOD 32 är riktigt bra.
Win 10 är bra, men Microsoft lyckas alltid fucka upp sina produkter på nått sätt med massa bloatware och avlyssningsprogram, och i detta fall Antimalware som gör datorn seg som om Windows var installerat på en HDD

Okej jag förstår, vag tycker du om avast free då? Tror jag kör både de och windows 10s egna nu. Rekomenderar du mig att avinstallera w10 egna då?

Permalänk
Skrivet av anon284101:

Okej jag förstår, vag tycker du om avast free då? Tror jag kör både de och windows 10s egna nu. Rekomenderar du mig att avinstallera w10 egna då?

Du kan inte avinstallera antiviruset som finns i Win 10. Jag skulle inte rekommendera det heller. Det är faktiskt bra jämfört med tidigare versioner. Vill du köra ett annat gör det, men jag har kört deras inbyggda länge och aldrig haft problem med virus. Den nia versionen av defender i win 10 har en funktion som kolklar om filen scannats tidigare om inte så skannas den i molnet innan den exekveras på din dator för säker hets skull. Det är sådant som andra virusmakare försöker få dig att betala för.

Visa signatur

-