Permalänk
Medlem

Annorlunda problem med musen

Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta då jag inte vet exakt hur felet uppstår men gör så gott jag kan. Min mus fungerar som den ska för det mesta men helt randomly blir den helt konstig... laggar jättemycket och kan bara dras i sidled för det mesta, ibland upp och ner men det är inte ofta.

Vet ej hur detta inträffar och vet ej hur jag ska lösa detta. en reboot på datorn har ~ca 35% chans att lösa problemet...

Har formaterat datorn och provar med 2 olika möss med samma problem.

Vet ej om någon kanske har någon humm om vad det skulle kunna vara eller äns vad man kan titta på för att kanske komma på detta?... kör med en Razer mamba tournament edition om det hjälper.

Permalänk
Avstängd

@AZyrenia: Testa med en annan mus. Se om problemet finns kvar.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Mössen fungerar bra i andra datorer? Du har provat olika USB-portar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem med bl.a Mad Catz möss. Dessa typer av fel beror på drivrutinen.
Ibland hjälper det att lyfta musen så den tappar "kontakten" med underlaget och kommer ur sin låsning.
Ibland hjälper det att i Device Managern välja att disabla musen och sedan slå på den igen så hela drivrutinen laddas om. Lär dig dock innan hur du "enablar" den med tangentbordet!!
Ibland kan det hjälpa att dra ur USB musen och plugga in den igen (testa även i annat uttag).

MEN... i och med att du säger att det iböand inte hjälper att boota om. Vilket faktiskt gör en reset av drivisen så kanske det i ditt fall inte är drivrutinen som är felet.

Har du kollat om det finns nyare drivisar och/eller kanske ny Firmware till musen?

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min R.A.T 9, det var små hårstrån som fastnat i sensorn och om du har otur kanske det fastnat i båda :S