Permalänk

Razer Deathadder Elite eller Zowie ECA-2

Nu tänker jag inte vilken av dom som är skönast utan den mus som har best kvalité, bäst livslängd osv, har haft min nuvarande mus i två år och nu har den börjat ge upp.
Så är det värt att betala lite extra för deathaddern eller gå för den lite billigare Zowien.

Permalänk
Medlem

@Puzzelbiten:

Du bör välja den som passar din hand bäst. Gå till butiken och kläm lite på dom.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

@Puzzelbiten: elite har bättre sensor om man nu känner någon skillnad. Zowie är najs för att man slipper programvara osv. Annars finns ju Asus Gladius II nu som vart rätt sexig

Cdon hade Elite för 599 innan.

649 för ec2-a är dyrt för en mus utan rgb och bästa sensorn, tycker jag.

Men som ovanstående. Greppet är viktigast

Permalänk

Grejen är det att jag tycker båda passar mig, bara det att jag vill ha den som håller bra, den som inte går sönder efter ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puzzelbiten:

Grejen är det att jag tycker båda passar mig, bara det att jag vill ha den som håller bra, den som inte går sönder efter ett tag

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1448605-vad-har-ni-emot...

Mvh.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

Tjenare! Har både mössen, Deathadder Chroma har varit mig trogen i 2 år nu lite drygt då jag testat nästan alla möss som finns på marknaden, så den sitter som en smäck i handen på mig.

Köpte en EC2-A för lite drygt 6 månader sedan som har fått legat i byrålådan då jag tycker den är alldeles för smal för mitt grepp så utsidan av handen liksom krampar.

Har nu gett den ett försök till för 2 månader sedan efter ett uppehåll av CSGO och kom tillbaka och tycker den ligger som en dröm i handen nu, konstigt nog. Har beställt en EC2-A White Edition nu som har en glasyta istället för den mattsvarta som jag inte gillar på några möss utan vill åt det extra greppet man får med blank yta.

Men för att svara på din fråga vilken du bör köpa så lägger jag min röst på EC2, lättare, bättre grepp och framförallt helt utan drivrutiner - plugga in och kör!

Hoppas detta var till någon hjälp, hur som helst så lär du bli precis lika nöjd med vilken du än väljer, jag har som sagt båda och tycker det är ett 50/50 val.

/ Ted.

Permalänk
Skrivet av tedda:

Tjenare! Har både mössen, Deathadder Chroma har varit mig trogen i 2 år nu lite drygt då jag testat nästan alla möss som finns på marknaden, så den sitter som en smäck i handen på mig.

Köpte en EC2-A för lite drygt 6 månader sedan som har fått legat i byrålådan då jag tycker den är alldeles för smal för mitt grepp så utsidan av handen liksom krampar.

Har nu gett den ett försök till för 2 månader sedan efter ett uppehåll av CSGO och kom tillbaka och tycker den ligger som en dröm i handen nu, konstigt nog. Har beställt en EC2-A White Edition nu som har en glasyta istället för den mattsvarta som jag inte gillar på några möss utan vill åt det extra greppet man får med blank yta.

Men för att svara på din fråga vilken du bör köpa så lägger jag min röst på EC2, lättare, bättre grepp och framförallt helt utan drivrutiner - plugga in och kör!

Hoppas detta var till någon hjälp, hur som helst så lär du bli precis lika nöjd med vilken du än väljer, jag har som sagt båda och tycker det är ett 50/50 val.

/ Ted.

Mitt val lutar sig mer åt Zowie hållet, det enda är att razer har dpi knappar som jag använde hur mycket som helst på min förra mus och är lite snyggare med rgbn men jag tror att det blir en Zowie i slutändan, vilken rekomenderar du, EC2-A eller EC1-A?

Permalänk
Medlem

Har haft både EC1 och nu EC2. Den förstnämnda är lite högre än deathaddern och kändes i mitt tyckte något klumpigare pga det medans EC2 är något mindre än Deathaddern och det kommer du märka av ganska väl då du kan greppa den på ett annat sätt då du får runt hela handen runt den om jag förutsätter dina händer är medelstora som mina.

Kör på EC2-A, ska själv hämta ut min nya vita idag! OBS Det finns en anledning till att Deathaddern och EC2/EC1 är ett av dom bästa alternativen på marknaden, alla är guld

Permalänk
Avstängd

Jag har haft elite i 20 dagar nu och är supernöjd, den passar min breda handflata och känns gedigen. Ett steg upp ifrån den tidigare Deathaddern för mig, enda störiga är att den har två knappar som är förinställda på att öka sense vilket om man inte är medveten om det kan vara lite störande när man har 1500 dpi och helt plötsligt har 16000

Permalänk
Medlem

Elite har bättre sensor.
Zowie är kvar på 3310 träsket.

Ska du köpa en EC2 ska du köpa White eller försöka få tag på ny rev av dom svarta (tror inte dom kommit ännu)

Vita har förbättrat sidorknapparna, m1,m2 så dom inte slutar innan skalet.

Fortfarande kvar världens sämsta 16-step scroll dock men ja

Inga ingående reviews men visar iaf lite hur den ser ut i handen osv, om du nu funderar på ec1 vs ec2 också.

Permalänk

Har precis beställt en EC2-A white edition.
Kollade på recensioner på dom båda verisionerna och folk som körde claw grip verkade gilla EC2-A mest och eftersom jag också kör claw grip så fick det bli den, ty för hjälpen

Permalänk
Medlem

Fick hem min vita EC2-A igår, var van med den mattsvarta sedan innan och kan lova att greppet förbättrades till 1000 nu. Den enda skillnaden är att den vita tog ett tag innan man fick det goa greppet om eftersom man var tvungen att bli lite halvsvettig för att den skulle sitta som en smäck i handen, den vita versionen är tvärt om. Sitter som en handske på handen från början och försämras med tiden eftersom den blir glidig, men det är i mitt tyckte bättre då jag hellre torkar av handen lite emellanåt.