Permalänk

Mekaniskt tangentbord vill ej starta

Hej, jag köpt ett tangentbord från Clas ohlson, modellen heter Exibel GKX-C, det finns inga spår av den på nätet. När jag kopplar in den i datorn får den inget liv vare sig den är kopplad till usb 3, 2 eller det runda uttaget. Det ska fungera för Windows10 enligt förpackningen, vilket jag har men ej aktiverat. Jag undrar om det krävs en aktiveringen. Andra tangentbord och möss fungerar på datorn btw. Är det någon som känner till problemet eller är tangentbordet(nytt) trasig?

Permalänk

Ska nog fungera fast du inte har aktiverat Windows. Min gissning är nog att det är något fel med tangentbordet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Testa i en annan dator. Fungerar det inte där heller är det fel på tangentbordet.

Och om du kopplar in i den runda (ps2) kontakten, så måste det göras när datorn är avstängd för att det ska fungera, de äldre kontakterna är inte plug'n' play på samma sätt som USB.

Permalänk
Inaktiv

@Bondebondsson:
Ibland kan det ta ngn minut innan t-bordet "hittas/hinner boota upp", så frågan är: Lät du det sitta i "ett tag" innan du testade annan kontakt.

Annars som @Huttala och @axelolzzz sa (m.a.o. det är sannolikt trasigt)

Permalänk
Avstängd

@Bondebondsson: Fick du igång det och vad tycker du om tangentbordet? Funderar själv på köpa det men att det är så billigt gör mig lite orolig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG