Nvidia släpper drivrutin för Prey

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Prey

Efter flera år av väntan har Arkane Studios actionäventyr Prey lanserats och i samband med detta passar Nvidia på att uppdatera sina grafikkortsdrivrutiner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Flyter på bra i 1080p/120fps på ett gtx1080, spelet ser iofs inte särskilt krävande ut heller.

Permalänk
Medlem

Låter bra! kommer ihåg första prey fi fan så åksjuk jag blev tvärillamående..
Snurrar runt gick upp och ner osv.. men det var ett ok spel i alla fall...

Permalänk

Flera års väntan...? Spelet blev ju announcat förra året, och har ingenting med det föredetta Prey att göra????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Flyter på bra i 1080p/120fps på ett gtx1080, spelet ser iofs inte särskilt krävande ut heller.

Med ett kort som 1080 (för minst minst 6500kr nypris) så är det väl inte så konstigt att det flyter eller ?
Ett av dom dyraste (värsta) korten som finns på marknaden (förutom TI och titan)

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Med ett kort som 1080 (för minst minst 6500kr nypris) så är det väl inte så konstigt att det flyter eller ?
Ett av dom dyraste (värsta) korten som finns på marknaden (förutom TI och titan)

Nje 120fps är inte en självklarhet även på detta kort. Ghost Recon Wildlands t ex rullar bara på i runt 90fps +/- 10fps. Borderlands 2 dippar ner till 45fps i värsta fall och det spelet är väl typ 4år gammalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nje 120fps är inte en självklarhet även på detta kort. Ghost Recon Wildlands t ex rullar bara på i runt 90fps +/- 10fps. Borderlands 2 dippar ner till 45fps i värsta fall och det spelet är väl typ 4år gammalt?

Ugh suger att köpa ett grafikkort för 9000kr och man kan inte ens spela ett spel som dippar under 60 fps. Nä 1080TI inte kraftfullt nog vad folk än säger, får köpa nästa serie som kommer.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Ugh suger att köpa ett grafikkort för 9000kr och man kan inte ens spela ett spel som dippar under 60 fps. Nä 1080TI inte kraftfullt nog vad folk än säger, får köpa nästa serie som kommer.

Vilka spel syftar du på? Han nämner ett 1080, inte ett 1080 Ti.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Ugh suger att köpa ett grafikkort för 9000kr och man kan inte ens spela ett spel som dippar under 60 fps. Nä 1080TI inte kraftfullt nog vad folk än säger, får köpa nästa serie som kommer.

Med dåligt optimerade spel spelar det ingen roll hur kraftfull dator du har. 1080Ti inte kraftfullt nog för vad, 4k?

Permalänk
Medlem

"Display monitor is unable to enter sleep mode. [19116554]"

Trevligt att de har i alla fall bekräftat buggen efter en månad.... inte för att det hjälper, får se hur många år det tar innan de fixar den också. Ganska så jobbigt att manuelt behöva stänga av 3 skärmar hela tiden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Med dåligt optimerade spel spelar det ingen roll hur kraftfull dator du har. 1080Ti inte kraftfullt nog för vad, 4k?

japp instämmer totalt kolla bara på day-z skrämmande dåligt optimerat

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Avstängd

Minimum Requirements:
Intel CPU: Core i5-2400 3.1GHz.
AMD CPU: FX-8320.
Nvidia Graphics Card: GeForce GTX 670.
AMD Graphics Card: Radeon HD 7870.
VRAM: 2 GB.
RAM: 8 GB.
OS: Win 7 64.
Direct X: DX 11.
HDD Space: 55 GB.

Maximum Requirements:
Intel CPU: Core i7-3770 4-Core 3.4GHz.
AMD CPU: FX-8350.
Nvidia Graphics Card: GeForce GTX 970 4GB.
AMD Graphics Card: Radeon R9 290.
VRAM: 4 GB.
RAM: 8 GB.
OS: Win 7 64.
Direct X: DX 11.
HDD Space: 55 GB.

Verkar då inte så tungdraget och är rätt säker även min dator kan drar runt det i 1080p medium settings aa/af off eller så och man kanske skulle slå till på det sen då

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Vänta nu, jag blir förvirrad. Är denna drivrutin för Prey eller Praey?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

flera krashar i path of exile med denna drivrutin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Vänta nu, jag blir förvirrad. Är denna drivrutin för Prey eller Praey?

Skickades från m.sweclockers.com

Saknas bara ett Pray nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vilka spel syftar du på? Han nämner ett 1080, inte ett 1080 Ti.

Jaa mitt 1080TI ligger på 60 fps i Tomb raider på större områden och i grottor typ 120 fps. Riktigt tråkigt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Great Games Archive:

flera krashar i path of exile med denna drivrutin

Yepp har fått en krash när jag installerade idag 8/

Permalänk
Medlem

Använd inte denna drivrutin, den ger upphov till en helvetes massa stutter, går inte att spela. Många på forumet som har samma problem. Rollback till förra drivisen så funkar det perfa.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Akta er för denna drivrutin... Min Multimonitor setup slutade fungera i princip, eftersom jag nu måste starta primär skärmen manuellt varje gång jag stänger någon annan skärm.

Detta kan ni göra genom att hålla i följande knappar: CTRL + SHIFT + WINDOWS KEY + B.
Att man inte testar sina drivrutiner innan man lanserar dom, detta är inte WHQL, mera som Beta.. :/