Projekt Blizzard | Diy testbench med custom loop (Färdigställt)

Permalänk
Medlem

Projekt Blizzard | Diy testbench med custom loop (Färdigställt)

Nu kör vi

Hej! nu är det dags att påbörja en bygglogg om mitt senaste projekt det är också första projektet jag lägger upp här. Ett stort tack till Aquatuning.de som försätt bygget med vatten kylning. Det här är bara ett av flera projekt som jag håller på med så håll ögonen öppna för det kommer mer i framtiden. Iden bakom projektet var att skapa en test bench som ser snygg ut är praktisk och har bra vatten kylnings möjligheter. Test benchen kommer bla används vid alla mina framtida Hwbot submissions.

Instagram- @jokottech

Bilder av det färdigställda bygget.

http://imgur.com/a/dxbwd

Permalänk
Medlem

Här kommer lite 3D renders

hela albumet -> http://imgur.com/a/5aVTp

Permalänk
Medlem

Update 01

Som vanligt är det problem på vägen i det här fallet inte med själv bygget snarare med bilderna så jag fick improvisera lite.

Botten skivan är gjord av 7mm tjock plywood, botten skivan sitter i sin tur fast i spår som gjorts i sido bitarna. Ville undvika skruvar så lång som möjligt så sidorna och kant bitarna är ihop satta med tappar och lim. Kant bitarna rundades för hand mha bandslip. Till sista gjorde jag dom små listerna som finns i båda fram och bakkant dom är gjorde allting mer stabilt.

Permalänk
Medlem

Kul med byggen i trä, kan bli en del spännande lösningar! Ska bli kul att se slutresultatet

Permalänk
Medlem

Update 02

I dag har jag jobbat med top plattan som moderkortet ska liga på, fick såga ut hålen förhand för att få dem som jag ville.

Det blev lite imperfectioner men det går alltid att spackla senare.

Permalänk

detta ska följas:D bra gjort

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Update 03

Påbörjar slipandet och limmar ihop top plattan med botten strukturen.

Började med att slipa sidorna.

Före.

Efter.

Efter sidorna var färdig slipade var de dags att limma fast top plattan.

Permalänk
Medlem

Update 04

Mer slipande och imperfectionerna fylls med spackel. Fick slipa och spackla flera gånger för att få önskat resultat.

Det börjar ta sig!

Klart för lite färg.

Permalänk
Medlem

Roligt projekt! Ska försöka följas.
Byggde själv en DIY testbännk för någon vecka sedan, dock mycket simplare och för luft.

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

@Dave_001: Ska försöka uppdatera lita varje dag så det blir lättare att följa med

Permalänk
Medlem

Update 05

Dags att börja måla.

Blev riktigt nöjd med utseendet och texturen.

Permalänk
Medlem

Update 06

Har jobbat en heldel me bitarna som ska 3D printas de senaste dagarna. Allting är printat med en billig DIY printer (170€) efter flera timmars trial and error får man endå ett förvånansvärt bra resultat. Jag började med lite simplare saker som moderkorts stands offs, allting är designat i Fusion 360.

Kommer använda mig av vit PLA.

Från vänster till höger, Först provade jag med 210c hotend, andra försöket 200c, och sista 195c sänkte också hastigheten från 60mm/s till 40mm/s för att objektet var så litet.

Dags att göra fler.

Dags att prova om dom passar.

Ser ut som dom är lite för korta, dags att göra version 2.0

Nu ser det bättre ut, har inte bestämt om jag ska limma eller använda stark dubbelhäftande tejp lutar mer mot tejp men får se.

Permalänk
Medlem

Update 07

3D printar hållaren för start/reset knapparna

Första försöket började böja sig och lossnade.

Höjde bed tempen från 50c till 60c och inga mer problem.

Avänder mig av Phobya vandalism-proof knappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokot:

...Botten skivan är gjord av 7mm tjock faner, botten skivan sitter i sin tur fast i spår som gjorts i sido bitarna. ...

http://i.imgur.com/sUabbFP.jpg

Faner är ett mkt tunt skikt av exklusivare trä som man lägger ovanpå spånskiva eller stomme av billigare trä.
Plywood är vad du byggt i.

Permalänk
Medlem

Detta bygget ska följas

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Faner är ett mkt tunt skikt av exklusivare trä som man lägger ovanpå spånskiva eller stomme av billigare trä.
Plywood är vad du byggt i.

Ska fixas när ja kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update 08

Fläktarna är en viktig dell av kylnings systemet och hag vill ha bra air flow så ja tänkte använda mig av NMB 4715KL-04W-B56 fläktar fick tag på några stycken från gamla dell optiplex torn. Använde en av dom här fläktarna med en h212 innan och jag var väldigt nöjd med prestandan.

Dags för lite primer.

Permalänk
Medlem

Update 09

Har också jobbat på med nya reservoir mounts var viktig att göra nånting lite speciellt för att det är troligtvis en av grejerna man ser först.

Började med att designa i Fusion 360.

För en gång skull blev det bra på första försöket.

Verkar passa bra.

Bytte från 8 solid layers till 3 vilket förbättrade resultatet ytterligare.

Dags att göra lite fler då.

Jag gjorde dom i 2 bitar som nu ska fästas ihop med lite två komponents lim.

Gjorde en fin hdd hög så bitarna inte skulle glida isär.

Nu har jag 3 nästan färdiga mounts bara en hel del slipande och troligtvis lite spackel på kanterna så är dom färdiga att målas.

Permalänk
Medlem

Update 10

Försätter med reservoir mountsen.

Kollar passformen än en gång.

Var inte nöjd med resultatet efter att bara ha slipat så blir att spackla.

Första lagret klart.

Andra lagret.

Mer slipande.

Börjar det likna nåt.

Permalänk
Medlem

Update 11

Har hållit på med lite mer av småsakerna till bygget.

Fan mounts.

Bracket åt strömkällan.

Hållare åt pumpen.

Pumpen som jag kommer använda är en Alphacool Laining DDC310 med clear top, sleevade också kablarna.

Hur det ser ut me hållarna.

Permalänk
Medlem

Update 12

Då var de dags att börja lägga ihop lite saker.

45mm tjocka radiatorer med 40mm tjocka fläktar ser riktigt bra ut!

Start/reset knapparna.

Permalänk
Medlem

Update 13

Lite mer bilder.

Bilder av slut produkten kommer senare den här veckan!

Återigen stortack till Aquatuning som gjorde detta bygge möjligt.

Permalänk
Medlem

Update 14

Här kommer bilder av det färdigställda bygget.

Stor tack till alla som följt bygget och till aquatuning som sponsrade vattenkylningen. Har också planer på att börja mitt nästa scratch bygge nästa månad så håll ögonen öppna! Nu säger ja bara njut av bilderna och ses igen i nästa build log.