Permalänk

Datorn komplett i30

Hej
kollat på denna nu när den är nedsatt https://www.komplett.se/product/11121/datorer/komplett-pc/kom...

har tänkt byta ut ssd mot en större en men är det något mer man behöver tänka på ?
just nu spelas bara dota2 och csgo men det är mest på grund av för dålig hårdvara i min befintilga dator.
Mvh stiller

Permalänk

@Stiller83: Jag skulle ha bytt ut PSUn till någon med 80+ silver. Annars är det en bra dator för priset. Om du bara ska spela DOTA 2 och CS:GO är ett 1070 overkill men du kanske vill kunna spela lite mer krävande spel framöver.

Permalänk
Skrivet av Grishnackh:

@Stiller83: Jag skulle ha bytt ut PSUn till någon med 80+ silver. Annars är det en bra dator för priset. Om du bara ska spela DOTA 2 och CS:GO är ett 1070 overkill men du kanske vill kunna spela lite mer krävande spel framöver.

ohh nu tappade du mig helt 80+ silver ? komponenter är inte min starka sida.
ja tanken är att ha en dator som klarar mer spel än dota och csgo.
vilken psu skulle man välja ?
mvh stiller

Permalänk

Blir väldigt dyrt att byta ut PSU:n dessvärre, men datorn kommer ju med garanti. Det är ett bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Skrivet av Stiller83:

ohh nu tappade du mig helt 80+ silver ? komponenter är inte min starka sida.
ja tanken är att ha en dator som klarar mer spel än dota och csgo.
vilken psu skulle man välja ?
mvh stiller

Det Grishnackh menar är att du skulle kunna byta ut nätaggregatet (psu) till ett bättre, eftersom nätaggregatet är en viktig komponent som man kan satsa lite mera pengar på för att få bättre kvalité. Men om du inte ska göra allt för mycket och krävande saker så passar det fint med det du har.