Battlefield 1 får ny karta och månatliga uppdateringar

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 1 får ny karta och månatliga uppdateringar

Spelutvecklaren Dice meddelar att de har mycket planerat för Battlefield 1 framöver, där spelet bland annat från och med maj får en ny uppdatering varje månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Är alla problem lösta med DirectX-kraschar?
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/38131/directx...

Köpte spelet i julas men var omöjligt att spela mer än några minuter. När jag hittade ovan tråd var hoppet lite ute för det spelet. Frågan är om man vågar testa det igen. Kändes lite som de hade gett upp ett tag men det här kanske är positivt.

Permalänk
Medlem

Vore ju kul om de någonsin satsade på att expandera singleplayer-delen också, men icke...

Permalänk
Inaktiv

Premium är det något man måste förlänga varje år?

Jag köpte battlefield till Ps4an vid releasen och jag stötte ej på några problem med krascher, däremot att jag snabbt blev uttråkad och det kom annat i mellan.

Skrivet av mrpijey:

Vore ju kul om de någonsin satsade på att expandera singleplayer-delen också, men icke...

Lär knappast ske, det är väl sällan detta har hänt utan att man har fått betalat mycket för dessa expansioner som till GTA5 GTA4.

Permalänk

Spelade bara BF1 i typ en timme när det släpptes, trots att jag spenderat ett halvt liv på alla dess föregångare. WW1 var verkligen inte min grej tyvärr. Kanske dags att ta upp det snart igen och testa om det blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Premium är det något man måste förlänga varje år?

Jag köpte battlefield till Ps4an vid releasen och jag stötte ej på några problem med krascher, däremot att jag snabbt blev uttråkad och det kom annat i mellan.

Lär knappast ske, det är väl sällan detta har hänt utan att man har fått betalat mycket för dessa expansioner som till GTA5.

Premium ska ge dig tillgång till alla kommande expansioner till titeln.

Och andra förmåner vilka oftast inte ens är värda att nämna.

Permalänk
Medlem

@anon159643: nej, premium är ingen subscription. det håller för evigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shimonu:

Är alla problem lösta med DirectX-kraschar?
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/38131/directx...

Köpte spelet i julas men var omöjligt att spela mer än några minuter. När jag hittade ovan tråd var hoppet lite ute för det spelet. Frågan är om man vågar testa det igen. Kändes lite som de hade gett upp ett tag men det här kanske är positivt.

Jag har själv inte haft några problem, men har ett par polare som satt på GTX770-kort som var de mest drabbade. För dem så funkar det felfritt nu sen en månad eller så tillbaka, inga krascher.

Om det är helt fixat tänker jag inte svara på då jag inte haft nån större koll på problemet då jag inte var direkt drabbad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeepRaffing:

Spelade bara BF1 i typ en timme när det släpptes, trots att jag spenderat ett halvt liv på alla dess föregångare. WW1 var verkligen inte min grej tyvärr. Kanske dags att ta upp det snart igen och testa om det blivit bättre.

Jag tycker BF1 har växt på en med tiden. I början var jag lite neutralt inställd, mycket på grund av vapenuppsättningen som från start kändes lite fattig. Kändes inte som det var nån direkt skillnad mellan de olika valen. Men nu har man kommit in sig och hittat sina favoriter.

Och sedan så känns det skarpare än BF4 när det kommer till känsla i vapnen. I BF4 tyckte jag de flesta vapen kändes som att skjuta gummisnoddar från ett kvastskaft. I BF1 kan jag faktiskt träffa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Premium är det något man måste förlänga varje år?

Jag köpte battlefield till Ps4an vid releasen och jag stötte ej på några problem med krascher, däremot att jag snabbt blev uttråkad och det kom annat i mellan.

Lär knappast ske, det är väl sällan detta har hänt utan att man har fått betalat mycket för dessa expansioner som till GTA5.

Finns det singleplayer DLC till Gta V? Hittar inget när jag söker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ruzikx:

Finns det singleplayer DLC till Gta V? Hittar inget när jag söker.

Då kanske det är GTA4 som jag tänkte på.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Jepp, då fanns det två SP-expansioner. De var faktiskt väldigt bra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Nej Dreijer, det finns inte. Han skrev GTA V, inte IV :). 4:an har två SP-expansioner, 5:an har inget, och kommer säkert aldrig få heller då Rockstar inte verkar bry sig om SP.

Permalänk
Medlem

För lite och för sent känns det som för min del.

Har köpt och spelat alla BF spel som funnits förutom Hardline och konsolspelen. Har haft minst ett BF spel installerat sedan BF1942 men för en månad sedan avinstallerade jag BF1 och det lär inte installeras igen.

Trött på att Dice släpper spel med färre och sämre kartor och tvingar en att betala dubbelt för att få någon variation. Premium lär de inte få mig att köpa den här gången.

Trött på att de lyssnar så mycket på Youtube-spelare som bara vill ha killstreaks. Jag var glad att tanks faktiskt krävde lite tanke och teamwork för att tas ut i början på BF1 (jämfört med hur värdelösa de var i BF4) men det har man ju nu nerfat så klart och den enda gratisbana de släppte var rena sniper heaven.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Krasherna tog död på spelet för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Spelade bara BF1 i typ en timme när det släpptes, trots att jag spenderat ett halvt liv på alla dess föregångare. WW1 var verkligen inte min grej tyvärr. Kanske dags att ta upp det snart igen och testa om det blivit bättre.

Spelat mycket mindre än tidigare spel. Hade en känsla av att WW1 skulle vara rätt tråkigt och det är de.

Alla vapen är ungefär de samma och inte mycket man kan ändra då det knappt fanns något. Fordon är inte heller lika kul.

Jaja får hoppas WW2 kommer nästa!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

BF1 var "stolpe ut" för min del.
* Spelet känns glättigt, som Battlefield Heroes i ett reskinnat Battlefront
+ Grafik och ljud är enastående
+ Ett nytt spelläga
- Spelkänslan är död
- Allt "skräp" på slagfältet, pickups och annat tar bort syftet med att välja klasser
- Servrarna styrs av EA, du betalar, de gör servern tillgängligt och du har minimala valmöjligheter
- EA bestämmer hur du skall spela spellägen (Rush etc)
- Allt detta fokus på "ensidig" närstrid, dvs inga möjligheter till parad/block. Och detta i en lagorienterad shooter???

BF1 är ett sminkad zombie för mig, död, vacker och utan själ
Gick tillbaka till BF4 för länge sedan

Permalänk
Medlem

som personen ovan sa om singleplayer. vore trevligt

Permalänk
Medlem

Spelet fungerade klockrent för mig tills Dice släppte oktober-patchen. Knäckte hela spelet och på grund av att dom är så fruktansvärt dåliga/långsamma på att patcha så lade jag ner skiten.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens köpt spelet och har inga tankar på att göra det heller.
Anledningen? De valde ett tråkigt krig.
När WW2 förhoppningsvis kommer blir det andra bullar

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags för DICE att fokusera lite på Mirror's Edge Catalyst igen nu. BF1 har fått orättvist mycket uppmärksamhet och snart är det ju dags för Battlefront 2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niizze:

Jag har inte ens köpt spelet och har inga tankar på att göra det heller.
Anledningen? De valde ett tråkigt krig.
När WW2 förhoppningsvis kommer blir det andra bullar

De valde ett tråkigt krig? Det är ett påstående som måste bemötas. Du tycker kriget är "tråkigt", det är en sak. Objektivt är det inte ett tråkigt krig. Vidare, att beskriva krig som "tråkiga" (och därmed motsatsen, de "roliga" krigen) minskar det generella perspektivet avsevärt. Är nyfiken, vilket krig, för de inblandade, är roliga? Andra världskriget? Fransk-Tyska kriget 1870-1871? Dessutom, politiken före och samhällsföljderna under och efter första världskriget är direkt revolutionerande (hint).

Jag vet, det var nog inte så du menade... Men om det var så du menade - då är det värt att bemötas. Om du menade något annat, då är avsikten med ovanstående stycke att du ska uttrycka dig mer stringent nästa gång.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Jag har nog alltid varit den där bf spelaren som är extremt hype på alla nya bf, köper det och spelar 1-2 veckor sen rör jag det aldrig igen. Nästa battlefield kommer, repeat!

Permalänk

Jag uppfattar när de skriver att man med ett season pass får tillgång till de nya banorna 2 veckor innan alla andra att då alla andra får banorna gratis efter 2 veckor, men så verkar inte vara fallet. Vad gäller egentligen? Kräver de de verkligen en 5-hundring för 2 extra banor?

Permalänk

VPN

som sagt även jag var frustrerad av direct x problemen men där var en kille på forumet som sa att när han startade sin vpn så fungerade det så jag tänkte kan väll jag också prova och ta mig fan det fungerade har ingen aning om varför...

Permalänk

@Stinger63:

Starta om sin VPN? Kör du VPN till Battlefields servrar? Då är man verkligen rädd om sin integritet, tänk om någon får reda på var du befinner dig när du ligger och campar

Permalänk
Skrivet av ChristerZ:

@Stinger63:

Starta om sin VPN? Kör du VPN till Battlefields servrar? Då är man verkligen rädd om sin integritet, tänk om någon får reda på var du befinner dig när du ligger och campar

ja jag vet men som sagt det konstiga med det är att stänger jag av det så kommer jag inte in fören jag har kraschat flera gånger väldigt skumt + hatar snipers