Project Scorpio får stöd för AMD Freesync

Permalänk
Medlem

75% av alla nya modeller 2017 är 4k, de flesta med HDR. Förstår om mycket är märkligt i din värld. Varför skulle man dissa bästa köpet just nu?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

75% av alla nya modeller 2017 är 4k, de flesta med HDR.

Vilket är bra, av det som säljs nu.

Dock inte standard i alla hem än (tar tid innan alla bytt TV).

Skrivet av Fredag:

Förstår om mycket är märkligt i din värld. Varför skulle man dissa bästa köpet just nu?

Dissar inget alls.

Tycker PS4 Pro är en bra konsol, och den som är absolut den kraftfullaste av de som går att köpa idag. Inget snack om det.

Vänder bara mig emot alla som, redan på förhand utan att ha testat, dissat Scorpio och Microsoft.

Inte givet att det blir ett köp för mig själv (är främst PC-spelare, och har ett par nya byggen på gång), men tycker detta ser riktigt bra ut, och ser apropå just spelande i 4K och HDR en stor fördel då Scorpio kommer att vara klart bätre byggd för detta än PS4 Pro.

Betyder dock inte att PS4 Pro är fel köp, eller ens PS4 Slim eller XB1S. Riktigt bra konsoler alla tre, men lite olika fördelar.

Kan inte säga vad som är rätt att köpa av de (eller vänta tills Scoprpio släpps senare i år) - det är upp till var och en och beroende på ens detaljerade krav.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Exakt samma sak kan sägas om PS4 eller PS4 Pro.

Nop PS4 har mer konsollexklusiva titlar medans PC och Xbox har samma titlar

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Nop PS4 har mer konsollexklusiva titlar medans PC och Xbox har samma titlar

PC med Windows 10 och Xbox 1 kan ha samma titlar, om utvecklarna så bestämmer, men så är långt ifrån alltid fallet, tyvärr.

Tyvärr 1; för jag tycker det är riktigt smidigt att man kan köra samma spel/licens man betalat för på både konsol och PC. Riktigt nice!

Tyvärr 2; för jag tycker "exklusiva" titlar är ren skit från företagens sida som vi användare bara förlorar på och borde bojkotta. Lika idiotiskt som regionslåsningar av spel och filmer, eller operatörslåsta telefoner, routrar, etc.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/