Vanquish släpps till PC – får stöd för 4K-upplösning och upplåst bilduppdatering

Permalänk
Melding Plague

Vanquish släpps till PC – får stöd för 4K-upplösning och upplåst bilduppdatering

Cirka en månad efter att Bayonetta släppts till PC följer nu Sega upp detta med Vanquish, vilket bland annat får stöd för höga upplösningar och en uppsjö av grafikinställningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

All cudos till dom, gör allt rätt typ.
Gör också att man vill stödja dom
Hoppas det går bra och andra följer efter.

Permalänk
Medlem

Tycker dock inte att upplåst framerate och 4k ska ses som en feature på pc. Det borde vara självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tycker dock inte att upplåst framerate och 4k ska ses som en feature på pc. Det borde vara självklart.

Självklart, men efter åratal av konsolfokus får vi med udda konfigurationer glädjas över all uppmärksamhet vi får.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tycker dock inte att upplåst framerate och 4k ska ses som en feature på pc. Det borde vara självklart.

Nej, men om dom inte går ut med det så går dom miste om massa PR. Och hellre att man får det bekräftat än att köpa spelet uoch upptäcka att det är låst till 720p och 30fps

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Lego Master

Tyvärr har jag ingen aning om vilka spel det här är eftersom de varit konsolunika sen tidigare.
Är de värda köpen? Det är trots allt spel som är några år gamla.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Självklart, men efter åratal av konsolfokus får vi med udda konfigurationer glädjas över all uppmärksamhet vi får.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Christley:

Nej, men om dom inte går ut med det så går dom miste om massa PR. Och hellre att man får det bekräftat än att köpa spelet uoch upptäcka att det är låst till 720p och 30fps

Jo det är sant. Det är bra att veta att man inte får 30fps och 720p men jag menar till och med vissa spel från 2000 har stöd för 4k och upplåst frame rate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tycker dock inte att upplåst framerate och 4k ska ses som en feature på pc. Det borde vara självklart.

Spel som Nier Automata hade inte heller ett sånt stöd, inte alls så självklart, kanske år 2019 där alla har 4k monitor blir det nog en praxis

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jo det är sant. Det är bra att veta att man inte får 30fps och 720p men jag menar till och med vissa spel från 2000 har stöd för 4k och upplåst frame rate.

Ja, men dom spelen var inte exklusiva till Wii/xbox/ps

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Tyvärr har jag ingen aning om vilka spel det här är eftersom de varit konsolunika sen tidigare.
Är de värda köpen? Det är trots allt spel som är några år gamla.

Gears Of War på ecstasy!

Vanquish känns väldigt "japansk" till känslan.
Jag rekommenderar ett köp.
Gillar man gamla Contra gillar man Vanquish

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tycker dock inte att upplåst framerate och 4k ska ses som en feature på pc. Det borde vara självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Ja, men dom spelen var inte exklusiva till Wii/xbox/ps

Det var lite svårt att hitta spel med stöd för wii och xbox 2000 Men du har en poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tyvärr har jag ingen aning om vilka spel det här är eftersom de varit konsolunika sen tidigare.
Är de värda köpen? Det är trots allt spel som är några år gamla.

Vanquish är enligt mig ett av de överlägset bästa actionspelen från förra generationen. Det är också ett av de mest "missförstådda".

Spelet får ofta oförtjänt kritik för att vara repetitivt och enformigt, och fattigt på omspelningsvärde. Men Vanquish är ett spel av den gamla skolan, det är liksom själva poängen att spelet skall vara avskalat ner till dess core mechanics. Man skulle kunna kalla det "lean game design", allt onödigt fluff är borta. Det finns inte en massa överflödiga lager av meta-games (bortsett från att vapnen kan uppgraderas) utan djupet ligger istället i just dess core mechanics.

Vanquish är också designat att förbättra spelarens motoriska och taktiska skills progressivt genom att låta spelaren själv klura ut hur det"ska" spelas (betyder dock inte att det inte finns olika angreppssätt). Och när du blivit bättre och skruvat upp svårighetsgraden kommer du att spela det på ett helt annat sätt än när du började.

Köp!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.