Enklare strategispel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Enklare strategispel

Hej,

Jag söker enklare strategispel i stil med Red Alert 3: Uprising, där jag nu spelat igenom alla Commanders Challenges. Det har nog tagit hela vintern då jag bara har ett par timmar i veckan som mest. Tar för lång tid att sätta sig in i Civilization och liknande och behöver något som är både lätt att sätta sig in i och något enklare då jag totalt suger på sånt här. Gör det inte mindre kul för det.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Warcraft 2 och 3 kanske? Har ingen större koll på strategi-genren.
Starcraft finns ju med, och Starcraft 2 om du vill ha något nyare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Själv rekommenderar jag The Lord of the rings battle for middle earth! Dock är jag ett galet sagan om ringen fan men tycker det är ett otroligt roligt spel och ser bra ut för att vara så gammalt! Finns både ettan, tvåan samt en expansion till tvåan! Alla tycker jag är näst intill lika roliga! Fast i de senare spelen så kan du bygga mer fritt och göra din egna hjälte vilket jag tycker gör det lite roligare. Går tyvärr ej att köpa spelet nytt längre då EA inte hade rättigheter till Sagan om ringen längre dock finns det ju alltid "andra sätt" att få tag på spelen.

Om du gillar strategispel och sagan om ringen så ge det en chans, har själv många timmar nerlagt på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Mitt tips är Company of Heroes (det första med expansioner, inte tvåan). Ta en kik på Dawn of war II också.

Tycker dessa spel är väldigt bra och lätta att lära sig.

[CPU: Intel i7 7700K 5.0GHz] - [Moderkort: ASUS STRIX z270e] - [Minnen: Corsair 2x8 3000MHz] - [GPU: ASUS GeForce 1080 Ti STRIX OC] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Asus 27" PG279Q] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G403, Ducky One TKL RGB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Grey Goo

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008

Ska du inte testa Europa Universalis 4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av ramlösa:

Ska du inte testa Europa Universalis 4.

Jag skulle inte vilja kalla det för ett lätt strategispel i stil med Red Alert.

[CPU: Intel i7 7700K 5.0GHz] - [Moderkort: ASUS STRIX z270e] - [Minnen: Corsair 2x8 3000MHz] - [GPU: ASUS GeForce 1080 Ti STRIX OC] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Asus 27" PG279Q] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G403, Ducky One TKL RGB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av KentBrack:

Mitt tips är Company of Heroes (det första med expansioner, inte tvåan). Ta en kik på Dawn of war II också.

Tycker dessa spel är väldigt bra och lätta att lära sig.

Håller med Company of heroes 1 är riktigt kul kan rekommenderas om man letar efter ett spel som är enkelt att komma igång med. 2an är värdelös.

Testa även Age of mytologi HD remake om du inte spelat originalet.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Du kan ju lira fler C&C-spel här
https://cncnet.org/

C&C med covert operations
Red alert med expansioner
Dune 2000
Tiberian Sun med Firestorm
Red alert 2 med Yuri's revenge
Renegade

Finns även en inofficiell expansion till RA2 och uppföljare till YR kallad Mental Omega som sägs vara väldigt bra.

Det är bara att tuta och köra. Funkar på alla plattformar, kostar inget, ingen registrering och CNCnet tillhandahåller servrar. Dricks är dock välkommet

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av KentBrack:

Jag skulle inte vilja kalla det för ett lätt strategispel i stil med Red Alert.

Var ungefär vad jag skrev, Lol. .